koncowka drazka

Moderator: Moderatorzy

Bosaczek55

koncowka drazka

Post autor: Bosaczek55 »

Witam jak wykrecic koncowke drazka ?? czym ja najlepiej zablokowac ?? tak aby sie odkrecila..pomocy bo mam rozebrane wszystko a nie wiem jak to zrobic.. jedna odkrecila sie bez problemu a druga nie chce pujsc... help me :) z gory dzieki i pozdro ....
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 341
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Żory

Post autor: Przemo »

nakretke kontrujaca popusc (czyli wkrec dalej) a koncowke pozniej latwo odkrecisz :razz: i nie odkrecaj koncowki od piasty zanim nie popuscisz tej nakretki kontrujacej :mrgreen:
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
Bosaczek55

Post autor: Bosaczek55 »

korcze mam teraz ogromny problem juz wszystko szlo z gory a nagle gdy chcialem odkrecic srube trzymajaca amortyzator na dole ukrecila sie sruba glowka masakra da sie to jakos wykrecic czy tylko nowa piasta(zwrotnica)?? ma ktos jakis pomysl za koncowke dzieki wielkie
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 341
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Żory

Post autor: Przemo »

objechales glowke sruby chyba? pozostaje ci tylko szlifierka i wiertarka:D (obcinasz glowke i wiercisz w srubie lub glowke sruby szlifujesz na mniejszy klucz i odkrecasz) tak to bywa jak sie uzywa tandetnych kluczy :razz: a po co wogole to odkrecales? najlepiej wyjac teraz piaste razem z amorem latwiej bedzie rozwiertac.. choc w sumie jak jest dobrze skrecone to mozesz to tak zostawic, albo jak masz palnik uzyj palnika ;)

a tak pozatym mam piaste na sprzedaz :razz:
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Da się wykręcić.
Musisz przewiercić przez tą śróbę otwór (sróba M12 - otwór fi 4-8 - najpierw fi4 potem rozwierć na 8) Następnie wbij w wywiercony otwór kawałek jakiegoś twardego czpienia - zaszlifowanego na trójkąt o sprubuj wykręcać - lub wkręcać (gwint masz na wylot.
Acha przed całą operacją spryskaj wszystko WD40 lub czymś podobnym.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Bosaczek55

Post autor: Bosaczek55 »

bo ja chcialem wymienic sobie od razu amorki i koncowki....ale jak narazie zadne wiertlo z moich tego nie bierze :) ale juz pierwsza czesc wyszla ta bez gwintu zostal maly kawalek z gwintem jutro wezme ja do pracy na wiertarke stolową i po problemie chyba :P a mam jeszcze takie pytanie dotyczace amorkow... kupilem niedawno na allegro uzywki w calkiem dobrym stanie...ale moje na dole jak maja mocowanie to jest wieksze i w tych nowych nie bedzie jak przykrecic wezyka od plynu hamolcowego...ale za to te nowe maja takie dwa mocowania ale mi sa one zbedne...i nie wiem czy ucinac a z jednego zrobic mocowanie na wezyk czy zostawic tak jak jest....zaraz zamieszcze foto dwoch amorkow acha i nie roznia sie dlugoscia ani niczym innym:)
Załączniki
oto nowy amorek z zalozonymi juz sprezynami
oto nowy amorek z zalozonymi juz sprezynami
a to stary z innym mocowaniem
a to stary z innym mocowaniem
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

ten pierwszy amorek jest od starszego typu Esiego - ten drugi od nowszych.
U Nonama przy MK5 jest ten u góry a u mnie w MK7 ten dolny.
Nie bedzie Ci pasować ten dolny zamiast górnego - sprężyna jest inna , mocowanie górne zamiast na 2 masz na 3 śruby.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Bosaczek55

Post autor: Bosaczek55 »

ale jak zalozylem sprezyne i jest ok... nic sie nie dzieje.. a mocowanie gorne jest na 2 sroby... bylem nawet przed chwila sprawdzic dla pewnosci :P a sprezyny pasuja idealnie po przelozeniu...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Możliwe , że zdjęcie trochę przekłamuje moje oczy.
Jeśli pasuje to ok - zakładaj.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Bosaczek55

Post autor: Bosaczek55 »

ufff bo juz myslelm ze napisales to z doswiadczenia i ze moze wygladac ok a w gryncie rzeczy jest inaczej ale z tego co widze to wszystko jest ok tylko sie zastanawiam czy uciac te lapki co odstaja na boki... a nie zaloze jeszcze bo jutro dopiero zaniose do roboty ta zwrotnice...:)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jedna łapka jest do przykręcenia łącznika drążka stabilizatora a druga do przykręcenia wężyka hamulcowego.Po co ucinać ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Bosaczek55

Post autor: Bosaczek55 »

no ale jamam starszy model i u mnie nic nie pasuje do nich tyle ze one dobrze tam pasuja....
bronx

Post autor: bronx »

Witam kolegów.
Wymieniałem teraz w weekend, końcówkę drążka z prawej strony.
Kupiłem w sklepie forda jakaś HART czy cos takiego-taka polecili. Demontaż poszedł bez problemowo. Podczas montażu nowej, założyłem końcówkę i przykręcam nakrętkę (klucz 17) wesoły że za chwilę koniec... kręcę i kręcę i nagle ukręciłem gwint w nakrętce...
Koledzy jakim momentem dokręca się tą końcówkę? Czy trzeba ja "dowalić" na maxa czy tylko delikatnie. Czy mógłby mi ktoś podać moment dokręcenia? Nie znalazłem w książce. A jutro chcę zareklamować w sklepie tą co szczeliła.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Na pewno kluczem nasadowym z pokrętłem + 30 cm rurki tej nakrętki nie ukręcisz
Idź do sklepu i powiedz , że ukreciłeś nakrętkę kluczem oczkowo płaskim :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14512
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł, a może bronx ma na myśli łączniki stabilizatora a nie końcówki drążka? W tym elemencie ukręcenie nie jest trudne gdy część nie najwyższego lotu.... W końcówkach tego sobie nie wyobrażam bo tam musi być porządny materiał.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ