elektrozawory
Moderator: Moderatorzy
elektrozawory
I pojawił sie u mnie po raz pierwszy problem z LPG. Co prawda to zostawiłem bratu oriona na 3 dni i wtedy się spartoliło ale przecież to nie jego wina.
Silnik w ogóle nie chodzi na gazie. Wydaje mi się że to problem elektryczny lub mechaniczno elektryczny.
Instalacja II generacji. W tej instalacji mam 3 elektrozawory: w butli (ten działa na 100%) bo słychać go jak zawsze wyraźnie. Potem jest kolejny elektrozawór z filterkiem (chyba fachowo to się solenoid nazywa, potem jest jeszcze jeden w parowniku i na koniec jest silniczek krokowy.
Wydaje mi się ze to któryś z elektrozaworów sie zawiesił lub zepsuł.
I teraz moje pytanie jak sprawdzić czy elektrozawór działa czy jak podam prąd bezpośrednio z aku to go nie zepsuję.
Jest jeszcze jeden czarny przekaźnik czy można sprawdzić jego działanie.
Centralka do przełączania jest raczej ok bo przełącza z benzyny na gaz.
Liczę na Waszą pomoc bo jutro zamierzam się zabrać za tą usterkę i jak zwykle nie będę dawał walić się po kieszeni "fachowcom".
Silnik w ogóle nie chodzi na gazie. Wydaje mi się że to problem elektryczny lub mechaniczno elektryczny.
Instalacja II generacji. W tej instalacji mam 3 elektrozawory: w butli (ten działa na 100%) bo słychać go jak zawsze wyraźnie. Potem jest kolejny elektrozawór z filterkiem (chyba fachowo to się solenoid nazywa, potem jest jeszcze jeden w parowniku i na koniec jest silniczek krokowy.
Wydaje mi się ze to któryś z elektrozaworów sie zawiesił lub zepsuł.
I teraz moje pytanie jak sprawdzić czy elektrozawór działa czy jak podam prąd bezpośrednio z aku to go nie zepsuję.
Jest jeszcze jeden czarny przekaźnik czy można sprawdzić jego działanie.
Centralka do przełączania jest raczej ok bo przełącza z benzyny na gaz.
Liczę na Waszą pomoc bo jutro zamierzam się zabrać za tą usterkę i jak zwykle nie będę dawał walić się po kieszeni "fachowcom".
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic497480.html moze cos wyczytasz co ci pomoze
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
orioninblue, ja mam podobny problem, u mnie bylo tak ze jechalem na gazie zgasilem i juz nie zapalil na gazie i zaczalem szukac usterki, sprawdzalem najpierw zawory na pozycji 0 ( w mojej centralce tak sie na samym gazie odpala), i nasluchiwalem (potrzeba 2 osob jedna zalacza a druga sprawdza), przy butli zawor chodzi cyka, przy parowniku rowniez, ale nie bylem pewien czy dziala ten zawor z filtrem, wiec odlaczylem ten zawor z parownika a podlaczony zostawilem ten z filtrem i cisza, nie dziala, zamowilem drugi i bede go jutro zmienial
Jesli chodzi o sprawdzenie zaworow na sucho czyli z aku (+) i (-) tp nie widze przeciskazan, tylko nie pomyl biegunow, elektrozawor ci nie podaje iskry tylko impuls ktory otwiera i zamyka zawor wiec nic nie wybuchnie
Aha i przede wszystkim sprawdz:
- masę (podejrzanego zaworu badz elementu)
- plus
- ewentualnie centralke
te co dochodza do instalacji
tyle ode mnie.
Pozdrawiam
wymienilem elektrozawor i wszystko pieknie ladnie chodzi.
Jesli chodzi o sprawdzenie zaworow na sucho czyli z aku (+) i (-) tp nie widze przeciskazan, tylko nie pomyl biegunow, elektrozawor ci nie podaje iskry tylko impuls ktory otwiera i zamyka zawor wiec nic nie wybuchnie
Aha i przede wszystkim sprawdz:
- masę (podejrzanego zaworu badz elementu)
- plus
- ewentualnie centralke
te co dochodza do instalacji
tyle ode mnie.
Pozdrawiam
wymienilem elektrozawor i wszystko pieknie ladnie chodzi.
i usterka usunięta okazało się, że winny był elektrozawór z filtrem w ogóle nie miał siły się poruszać, przez syf który sie tam zgromadził a filtr wymieniałem pól roku temu jednak sama wymiana filtra nic nie dała musiałem rozłożyć elektrozawór na czynniki pierwsze przeczyścić i działa jak nówka. Powiem więcej auto wyraźniej lepiej przyspiesza po przeczyszczeniu wszystkiego, od dam jeszcze że odkąd mam lpg w aucie takiego syfu w filtrze i na magnesie nie widziałem, chyba trzeba zmienić stację
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
mam pytanko czy słaby akumulator( po tym jak wysechł nie trzyma niestety i słąbo kreci ) moze nie otwierac elekto zaworu? pale na benzynie centralka przezuca na gaz i za chwile gasnie. kiedys robiło sie tak jak elektro zawor nie mał zasilania(zasniedział kabel) teraz ma nowym kablem zasilanie poprowadzone i juz dlugo nie było z tym kłopotow a teraz znow
~~>najszybszy w miescie<~~
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
bez przesady - jak ma siłę pokręcić rozrusznikiem to na elektrozawory na 100% starczy Ale wobez nastałej zimy to z aku też by wypadało porządek zrobić....new90 pisze:mam pytanko czy słaby akumulator( po tym jak wysechł nie trzyma niestety i słąbo kreci ) moze nie otwierac elekto zaworu? pale na benzynie centralka przezuca na gaz i za chwile gasnie. kiedys robiło sie tak jak elektro zawor nie mał zasilania(zasniedział kabel) teraz ma nowym kablem zasilanie poprowadzone i juz dlugo nie było z tym kłopotow a teraz znow
A co do gaśnięcia... kiedy ostatnio wymieniałeś filtry gazu?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A ja powiem , że tak - jeśli jest słabe napięcie , to styki na elektrozaworze mogły się przyjarać
To jest częsty przypadek gdy jest słabe napięcie - styki w różnych elektromagnesach i tym podobnych urządzeniach - również przy rozruszniku potrafią się nawet skleić .
new90, najlepiej wytargaj ten elektrozawór i go przeczyść - przeczyść styki - na 100 są przypalone.
Tam gdzie w aku - u góry płyt było sucho , tam aku jest padniety - teraz masz tylko tyle sprawnej płytki w aku ile było pod powierzchnia elektrolitu.
Aku do wymiany.
To jest częsty przypadek gdy jest słabe napięcie - styki w różnych elektromagnesach i tym podobnych urządzeniach - również przy rozruszniku potrafią się nawet skleić .
new90, najlepiej wytargaj ten elektrozawór i go przeczyść - przeczyść styki - na 100 są przypalone.
Tam gdzie w aku - u góry płyt było sucho , tam aku jest padniety - teraz masz tylko tyle sprawnej płytki w aku ile było pod powierzchnia elektrolitu.
Aku do wymiany.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
może to dziwnie zabrzmi (sam nigdy sie nad tym niezastanawialem czemu tak niby mialoby byc), ale jak dobrze pamietam to stary mi cos wspominal, ze jak ma slaby akumulator (auto odpala) to nie da sie przelaczyc na gazownie moze siedzi tam jakis uklad, ktory przy np. napieciu <13V nie przelacza na gaz ? w końcu jak jest zdechniety aku i juz zakreci rozrusznikiem to potem ciagnie tyle pradu z alternatora, ze napiecie w instalacji elektrycznej moze byc nizsze niz 14V a jak jeszcze dojda do tego np. slabe szczotki w alternatorze ....