Podgrzewacz paliwa ON - jego funkcja,

Moderator: Moderatorzy

bronx

Podgrzewacz paliwa ON - jego funkcja,

Post autor: bronx »

Witam,
Kiedyś na forum znalazłem wątek o podgrzewacza oleju napędowego, niestety nie umiem go odszukac. Wniosek jaki zapamiętalem był taki ze lepiej w escorcie wywalic ten fabryczny podgrzewacz ale czy na pewno?
Ja sie chwile zastanawialem i widze to tak:
przychodze w zimie silnik zimny, paliwo chlodne przy pompie wtryskowej.
zaczynam kreciec rozrusznikiem zimne paliwo leci na swiece i zapala, w tym samym czasie grzaleczka elektryczna zaczyna grzać paliwo przed filtrem, ale po co????
przecież jak ma się wytrącic parafina to już będzie wytrącona i podgrzanie nic nie da.

Jedym zdaniem wywalilem podgrzewacza w lato by zasysał lewe powietrze i zastanawiam się czy go zamontować na zimnę-jak sądziecie ??

Pozdrawiam
Bronx
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak masz podgrzewacz to on rozpuści ewentualne kryształki zamarzniętej wody , co się odłożyła na dnie filtra , dzięki temu pomału woda jest zasysana do pompy a dalej jest przepalona w garach.
Jeśli grzałeczki niet , to odłoży się tyle wody (lodu) , że filterek kaput.

NIE CHCESZ MIEĆ WODY - STARAJ SIĘ MIEĆ CAŁY CZAS PEŁNY ZBIORNIK PALIWA.
Nie ma wolnych ścianek zbiornika nad lustrem paliwa - nie ma skraplania pary wodnej przy zmianach temperatury.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jurek, jak dla mnie to nie tylko o wodę tu chodzi a o wytrącające się parafiny....
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

E raczej nie , bo parafina wytrąci się przez noc w zbiorniku i na dobry początek "smok"(mieszalnik) w zbiorniku będzie załatwiony a potem filter paliwa , albo jedno i drugie równocześnie.
Raczej chodzi o sam filter.
Inne wozy mają podgrzewacze montowane z zwrocie tak , że ciepłe paliwo wraca do zbiornika , żeby podczas długiej jazdy nie wytrąciło się co nieco i żeby nie skraplało się co nieco podczas jazdy - między tankowaniami.
Tak jak wyżej pisałem - w miarę możliwości portfela - nie zostawiać zbiornika paliwa pustego albo nie do końca pełnego.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

a jak to pieroństwo sprawdzić czy działa? podłączyłem miernik i załczyłem zapłon i zero reakcji czyli jest walnięty czy dostaje jakiś sygnał np z temperatury silnika?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
bronx

Post autor: bronx »

a ja mam kilka pytan zanim sie wypowiem :
jaka jest moc (waty) tego podgrzewacza
jaki przeplyw ma pompa przy 2ooo rpm (tak mniej wiecej)
jakie jest cieplo wlasciwe ropy?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

bronx, trudne pytania :( moze byc problem z odpowiedzia
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
bronx

Post autor: bronx »

Biega mi o to ze znajac przeplyw i moc podgrzewacza (zmierze rezystancje elementu grzejnego i sie dowiem) mozna bardzo prosto okreslic o ile (delta t) jest w stanie to cos, podgrzac rope w zime. Bo jeśli będzie w stanie ogrzać przeplywającą ciecz o jakies 10-15st to przy mrozie -18st ciagle mamy temp ujemna paliwa i lód się nie roztopi. NAtomiast w lato przy temp 40-50st w slońcu osiagamy temp 60-65st paliwa a jak wiadomo np OO ma ytemp zaplonu cos ok 50 czy 80st C....
A ja ciagle nie wiem czy szukac na allegro podgrzewacza czy olac go :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie do końca jest tak.
Podgrzewacz paliwa współdziała z czujnikiem temperatury , który uruchamia świece żarowe , lub ma osobny czujnik.
Nie ma niskiej temperaturki nie ma grzania.
A jeśli nie ma takiego czegóś w Esinie , to warto założyć samemu.
Tak mamy przy Oplach Campo i nowych Nisanikach terenowych we firmie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
bronx

Post autor: bronx »

A wiec byly mrozy, zima jest, a autko caly czas bez podgrzewacza.
Zauważyłem coś takiego:
mały dystans, rzędu kilku km (silnik się nie nagrzeje) rano widać ze zapala trudniej.
po porządnym nagrzaniu silnika, rano nawet przy wielkich mrozach nie widać różnicy przy zapalaniu, zarówno z podgrzewaczem jak i bez.
Także na razie go nie montuje. Zaglądałem do filtra paliwa, była sama ropa wody nie odnotowałem.

Pozdrawiam

Bronx
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Ja to badziejstwo wywaliłem jesienią i przy -16`C odpalał a przynajmniej nie bierze lewego powietrza.
jeszcze mam coś takiego: http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=6127
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
zbychu

Problem z odpalaniem

Post autor: zbychu »

Witam
Mam forda escorta 1,8D 1996 rocznik, niestety nie mam garażu. Podczas ostatnich mrozów niestety nie wytrzymał. Właściwie nigdy nie odpalał na mrozie, wystarczy że temperatura spadła poniżej zera i już były problemy. W tym roku niestety przeszedł już wszystko. pierwszy dzień mrozów w nowym 2009 roku kręce, kręce i nic, coraz wolniej. Do pracy autobusem, wróciłem z pracy próbuje jeszcze raz - zero reakcji, holowanie do mechanika: wymiana szczotek rozrusznika, jakiejś obudowy rozrusznika (bentiks czy jakoś tak) i alternator nie ładował. Prawdopodobnie coś zamarzło. Teraz wszystko wymienione i wystarczy że temperatura jest koło zera już są problemy i odpala na 2-3 raz, po długim kręceniu. Świece były wymieniane rok temu bo ten sam problem. Prosze pomóżcie bo idą ponoć kolejne mrozy w drugiej dekadzie lutego. Do baku stosuje jakiś preparat do związania parafiny ale to dopiero od awarii kolega mi dał. Co zrobić??
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Próbowałeś podgrzać świece z 2x? Paliwo się nie cofa z pompy? Spróbuj może rano "pompnąć" ręcznie i dopiero odpalać.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

zbychu po pierwsze to jedź do mechanika na sprawdzenie kompresji
(koszt niewielki ok 50 zł) i jeżeli jest ok to regulacja pompy wtryskowej (to już raczej kosztowna sprawa od 200 zł do hmm... zależy aa )
na początek sprawdz rano czy pompka ręczna paliwa jest mięka czy twarda. jeżeli mięka to znaczy że paliwo się cofa i zapraszam do http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=6127
jeżli twarda to będziemy się martwic później.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

zastosuj zaworek zwrotny koszt jakieś 20 zł ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
ODPOWIEDZ