Szarpią obroty

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
jarzyn1982

Szarpią obroty

Post autor: jarzyn1982 »

Witam wszystkich. Niedawno założyłem do mojego Escorta Zeteca 1.6 16 V (1997) instalację gazową sekwencyjną - STAG 200.

Teraz opis mojego problemu.
Autko odpala normalnie, przełącza sie na gaz i czasami jak zatrzymam je i wrzuce na luz do obroty dziwnie wariują - góra -dół i (1200 obr - 800 obr). Również gdy wrzucam mu dwójkę i dodaję gazu to autko sie trochę dławi. Po przejechaniu kilkunastu, kilkudziesięciu kilometrów objawy te ustępują. Co może być tego przyczyną? Zła regulacja gazu? czy może coś innego?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

może być wiele przyczyn - zła regulacja, nieszczelność dolotu, wariujący któryś czujnik, itp. Po pierwsze to napisz czy objawy występują tylko na LPG czy na benzynie?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
jarzyn1982

Post autor: jarzyn1982 »

Tylko na LPG

PS Czujnik temperatury na wskaźnik niedawno wymieniany więc ten raczej odpada
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

:czujnik temperatury na wskaznik" nie ma nic wspolnego z praca silnika. na prace silnika ma plwym czujnik temperatury powietrza zasysanego i czujnik temp plynu chlodzacego i to je powinienes sprawdzic
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
jarzyn1982

Post autor: jarzyn1982 »

jak najlepiej je sprawdzić? odłączyć?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

poszukaj kolego na forum - temat wałkowany setki razy
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
jarzyn1982

Post autor: jarzyn1982 »

Kable wymieniłem, teraz czas podjechać na reguoacje gazu i zobaczymy, dam znać po powrocie
jarzyn1982

Post autor: jarzyn1982 »

Dzisiaj byłem na regulacji, teraz jakby wolniejszy sie zrobił i nadal sie dławi przy przyśpieszaniu, zwłascza na niskich biegach, 2-3.
Kolejna regulacja sie szykuje....

PS. Po kolejnej regulacji wszystko chodzi ok póki co, więc przyczyną była zła regulacja
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

podłacze sie pod ten temat bo najbardziej przypoina moj przydadek..... na gazie czesto mu sie zdarza ze dojerzdzajac do swiateł wurzucam na luz a obrotu wedruja do gory jak przy wcisnieciu pedału gazu i spadaja do normy, a stojac na luzie faluja obroty gora doł i to czasem bardzo.... czemu?
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
kris

Post autor: kris »

U mnie zauważyłem coś takiego,jak silnik zimny to czasem przy ruszaniu na jedynce szarpie autem,jak się rozgrzeje to nie ma tego problemu,jak myślicie ,co to może być?nierozgrzana tarcza sprzęgła?,oczywiście sprzęgło mi się nie ślizga. aaa
Chłopaki,miał ktoś takie objawy w swoim essie?
xplosiv

Re: Szarpią obroty

Post autor: xplosiv »

jarzyn1982 pisze:Witam wszystkich. Niedawno założyłem do mojego Escorta Zeteca 1.6 16 V (1997) instalację gazową sekwencyjną - STAG 200.

Teraz opis mojego problemu.
Autko odpala normalnie, przełącza sie na gaz i czasami jak zatrzymam je i wrzuce na luz do obroty dziwnie wariują - góra -dół i (1200 obr - 800 obr). Również gdy wrzucam mu dwójkę i dodaję gazu to autko sie trochę dławi. Po przejechaniu kilkunastu, kilkudziesięciu kilometrów objawy te ustępują. Co może być tego przyczyną? Zła regulacja gazu? czy może coś innego?
Staga po autokalibracji ustawia się na drodze tzn. jezdzi się z podpiętym laptopem (można to zrobic bez) i zbiera mapę benzyny a następnie gazu. Pozniej ewentualnie koryguje się mnożnik w taki sposob, zeby czasy wtrysku benzyny przy jezdzie na benzynie nie różniły się od czasów wtrysku benzyny przy jezdzie na gazie! Wiekszosc gaziarzy robi tylko kalibracje i na tym konczy a pozniej są takie kwiatki. Instalacja dobra i po poprawnej regulacji nie bedziesz odczuwał różnic miedzy gazem a benzyną
ODPOWIEDZ