Strona 1 z 1

olej w serwie[zmiana]

: 07 lis 2008, 19:18
autor: lostlast
mam male zapytanie wie ktos jak zmienić olej w serwie bo mi buczy
ktos mi mowil ze Mozę być zapowietrzony i dlatego buczy
słychać to jak Stóje w miejscu i krece kierownica
[albo wytłumaczy mi jak to zrobić zeby niebuczalo]

: 07 lis 2008, 19:36
autor: leszek
lostlast pisze:mam male zapytanie wie ktos jak zmienić olej w serwie bo mi buczy
a może kończy Ci się pompa ???
A co do zmiany to najlepiej z kanału poluzować przewod dochodzący do maglownicy, odpalić silnik i pokrecić kierą. wyleci caly. potem zakręcasz przewod i zalewasz nowym.

: 07 lis 2008, 20:16
autor: lostlast
leszek pisze:a może kończy Ci się pompa ???
A co do zmiany to najlepiej z kanału poluzować przewod dochodzący do maglownicy, odpalić silnik i pokrecić kierą. wyleci caly. potem zakręcasz przewod i zalewasz nowym.


tzn kończy pompa myślisz że juz po ptokach z niom
tak jak mi mowil jego byly wlasciciel byl tam zmieniany pasek rozrządu czy jak to się mowi
na pewno zeby się dostał do tego paska sciagna ten zbiorniczek z olejem i zapowietrzyl
albo ja ty mówisz

ale w czasie jazdy nie słychać buczenie
kiedyś mialem problemy z serwem jak oleju brakowało to buczało serwo cieklo
w innym aucie buczał jak stara krowa
a jaki olej jaka numeracja i ile litrów trzeba kupic

: 07 lis 2008, 20:31
autor: leszek
z tym ile litrów to nie przesadzaj :D okolo litra wchodzi. ale dobrze wziąć więcej i przepłukać układ. co do zapowietrzenia to jak jest plyn to powinno sie samo odpowietrzyć.
jaki olej... nie wiem. ja u siebie zalalem zwyklym olejem do przekladni hydraulicznych. jak pamiętam to byl Boxol.

: 07 lis 2008, 21:30
autor: lostlast
a maz jakieś foto co trzeba odkrecic zeby olej z układu wylać jaki waz odkrecic i czy da dosc do tego nie wchodząc pod auto
jeszcze jedno jak odkrecic ten dekielek od tego zbiorniczka bo nie moge go nawet ruszyć a co-dopiero odkrecic

: 08 lis 2008, 12:11
autor: Jamszoł
lostlast pisze:mam male zapytanie wie ktos jak zmienić olej w serwie bo mi buczy
O czym wy mówicie - serwo to mechanizm wspomagający przykręcony do pompy hamulcowej - to duże okrągłe.
A wy piszecie o pompie wspomagania steru.lostlast,
Dolej oleju to mu przejdzie.
Sprawdź bo masz gdzieś wyciek.

: 08 lis 2008, 12:18
autor: leszek
jamszoł pisze:O czym wy mówicie - serwo to mechanizm wspomagający przykręcony do pompy hamulcowej - to duże okrągłe.
masz całkowitą rację :) tylko że metodą dedukcji wyszlo mi ze chodzi lostlast-owi o wspomaganie. jakoś sobie nie mogę wyobrazić żeby mu "buczało" serwo od wspomagania hamulcy :)

: 08 lis 2008, 13:59
autor: lostlast
ej no co wy chodzi caly czas o wspomaganie nie o hamulce
jak skrecam w lewo czy w prawo to slychac buuu

: 08 lis 2008, 14:56
autor: nonam
A może wystarczy po prostu płynu dolać ? :P Albo pompa od wspomagania umiera :P

: 08 lis 2008, 15:27
autor: lostlast
tez myslalem o dolaniu ale slyszalem ze nie warto mieszkać tego oleju
bo się zacznie pienic to ja spuscic ma ktos foto jaki waz bo dzis zmieniałem kat[katalizator]
i widziałem jakiś waz ale niebylem pewny czy to on

: 08 lis 2008, 15:30
autor: kupiec
po wymiania silnika wspomaganie szwankuje a wizyta do reklamacji dopiero na wtorek a chciałem w poniedziałek w trase pojechać.
jak na postoju skręcam to coś piszczy i szarpie kierownicą. podczas jazdy objawy ustępują.
co to może być żeby te mechaniory mi kitu nie wciskali.
dodam jeszcze że pompa jest moja (chyba że podmienili) i działała idealnie a płyn jesna maxa

: 08 lis 2008, 16:16
autor: Jamszoł
lostlast, możesz dolać oleju - pamiętaj tylko , że ma być czerwony.
kupiec, jak piszczy do jest to padek wieloklinowy.
Wydłużył się a napinacz już nie daje rady go naciągnąć.
Jeśli pasek piszczy - to oznaka tego , że się ślizga a jak kręcisz kierą to dajesz dodatkowy opór pompą od wspomagania.
Wymień pasek wieloklinowy.

: 08 lis 2008, 16:21
autor: kupiec
a jak wygląda napinacz? i gdzie jest? coś mi świta że oni go nie założyli bo jakąś śrube wyciągnąłem z pod pompy. może to działać bez napinacza?

: 08 lis 2008, 16:34
autor: Jamszoł
Mogli źle założyć.
Napinacz masz patrząc od strony prawego koła - pod kołem alternatora.
Na środku koła napinacza masz łeb śruby.

: 08 lis 2008, 21:27
autor: kupiec
pod pompą wspomagania jest taka jakby prowadnica i wygląda mi na to że tam powinien być jakiś napinacz a nie ma nic no i ta śruba z podkładkami to wyglądała mi na śrube z napinacza aaa
przecież jak to by wpadło do paska rozrządu to zajebiscie by mi narobiło nie?
może ktoś ma jakieś zdjęcie albo schemat gdzie jest napinacz?