Kilka pytań

Moderator: Moderatorzy

dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Jeszcze mnie naszło jedno pytanko jak dziś byłem w TESCO. Zobaczyłem mianowicie takie o to cudo:

http://www.stp.com.pl/produkty/paliwa.html#paliwa08

Macie jakieś doświadczenia z tym? Warto to kupić czy lepiej nie?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

u nas we firmie mają do diesli i stosują.
Czytałemo tych ekspelerach - odradzają do benzyny bo szlak trafia sonde lambda
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Raz użyłem czarny STP do czyszczenia wtryskiwaczy. Silnik miękko chodził i pewnie ciszej. Bardzo dużo ludzi chwalą i polecają te STP'y. Można używać raz na pół roku jak sobie życzą.... Napewno nie zaszkodzi silnikowi a tym bardziej dieslowi.... ;-)
Jutro kupię jasnoniebieski STP z antyżelem za 11,99 zł. Cała buteleczka na bak 40-50 litrów.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kupiec pisze:a co do przewodu hamulcowego to wiesiu nigdy nie używał hamulca więc miał prawo nie wiedzieć o jego zużyciu :mrgreen:
Ja tez wymialem przewody hamulcowe z tego powodu ze mi prawie pekl. Widocznie te nastepne mimo ze tez drogie byly (200zl za komplet), tez byly zle zalozone,albo po prostu byly za krotkie,bo raczej ciezko jest inaczej zalozyc z tego co widzialem. Najwazniejsze ze nic sie nie stalo. Wygalda to na to ze nie warto kupowac drogich przewodow hamulcowych,bo sa zle, skoro juz 2 raz poszly :(

A co do tarcz, to: A NIE MOWILEM :D To samo jest z rozrzadem i szkoda kase wydawac,lepiej dac do regulacji u pompiarza jesli odpalanie Ci przeszkadza,bo powinno byc wtedy lepiej,ja tez po kupnie dawalem na regulacje i bylo znacznie lepiej. W swojego VANa tez powinienem oddac do pompiarza,bo tez podobnie odpala,ale odpala
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

WieSiu pisze:tez byly zle zalozone,albo po prostu byly za krotkie,bo raczej ciezko jest inaczej zalozyc z tego co widzialem.
da się to zrobic uwierz mi że się da, nawet można zamienić lewą stronę z prawą ale wtedy właśnie przewód szybko pęknie
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

WieSiu pisze: Ja tez wymialem przewody hamulcowe z tego powodu ze mi prawie pekl. Widocznie te nastepne mimo ze tez drogie byly (200zl za komplet), tez byly zle zalozone,albo po prostu byly za krotkie,bo raczej ciezko jest inaczej zalozyc z tego co widzialem. Najwazniejsze ze nic sie nie stalo. Wygalda to na to ze nie warto kupowac drogich przewodow hamulcowych,bo sa zle, skoro juz 2 raz poszly :(

A co do tarcz, to: A NIE MOWILEM :D To samo jest z rozrzadem i szkoda kase wydawac,lepiej dac do regulacji u pompiarza jesli odpalanie Ci przeszkadza,bo powinno byc wtedy lepiej,ja tez po kupnie dawalem na regulacje i bylo znacznie lepiej. W swojego VANa tez powinienem oddac do pompiarza,bo tez podobnie odpala,ale odpala
Chyba były nieco źle założone. Tak mi powiedział mechanik. Konkretnie - patrz czerwona strzałka w załączniku - pękł w miejscu styku z blaszką. Konkretnie tą blaszkę można przykręcić w 2 miejsca - są na to 2 śruby ułożone w pionie. Przykręcone były na górną, co powodowało że przy maksymalnym skręcie koła przewód tarł o blaszkę - co spowodowało w końcu jego przetarcie i rozerwanie. Drugi który wymieniałem wczoraj był w nieco lepszym stanie ale też niedługo by pękł.

Co do tarcz i rozrządu napisałem już wyżej jak wyglądała sytuacja :) A co do pompy - jeszcze zobaczę jak będzie działał po aplikacji tego STP'a ;)
Załączniki
przewód.jpg
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Co do mojego autka z ostatnich dni (z robót wykonanych):

a) wymiana obu przewodów hamulcowych przednich - robione w 2 różnych warsztatach, 2 różne ceny - 190 zł i 70 zł :shock:

b) wymiana siatki w układzie wydechowym - 270 zł. Ale chociaż już nie śmierdzi mi tak spalinami w aucie :)

Dziś rano odpalił na kable. Ciężko wyczuć z jakiego powodu. Tzn. na pewno akumulator. Ale z drugiej strony wczoraj też stał od 15-22 na parkingu i zapalił na dotyk. Byłem dziś w warsztacie. Ładowanie na wyłączonym silniku 12,57V, na włączonym i światłach prawie 14V. Wygląda więc na to że wartości te są ok. Zobaczymy co będzie jutro ;)

Co do chłodnicy - wyszło na to że nie trzeba nic uzupełniać a płyn zamarza przy -35. Tu więc problemu nie ma, a wzrost temperatury musi być spowodowany czym innym - może cięzkimi warunkami które się zaczęły jakiś czas temu?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

dziku pisze:Ładowanie na wyłączonym silniku 12,57V
nie ma ładowania na wyłączonym silniku :D
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Łukasz. pisze:
dziku pisze:Ładowanie na wyłączonym silniku 12,57V
nie ma ładowania na wyłączonym silniku :D
No racja. Nie chodziło mi o ładowanie ale o napięcie na aku przy wyłaczonym silniku. Mój błąd :P
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

dziku pisze:robione w 2 różnych warsztatach, 2 różne ceny - 190 zł i 70 zł :shock:
pisałem wcześniej żebyś zmienił mechanika i tu masz dowód na to że mechanik mechanikowi nierówny.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

kupiec pisze:
dziku pisze:robione w 2 różnych warsztatach, 2 różne ceny - 190 zł i 70 zł :shock:
pisałem wcześniej żebyś zmienił mechanika i tu masz dowód na to że mechanik mechanikowi nierówny.
Kupiec różnica wynika z czego innego. Mianowicie że 190 zapłaciłem w warsztacie że tak powiem profesjonalnym. A 70 - gdy kupiłem sam części i założyłem na bazie Poczty Polskiej - za śmieszne 20 zł :)

Jeszcze jedno pytanie - gość u którego robiłem wczoraj tą siatkę wydechu powiedział żebym wywalił katalizator bo jest cały zabity i żeby tam wstawić kawałek zwykłej rury i będzie git. Macie jakieś doświadczenia w takich zabiegach? Czy to w niczym nie przeszkadza i czy tak w ogóle można jeździć? ;)
Awatar użytkownika
Robert89
Posty: 151
Rejestracja: 17 lut 2008, 18:48
Lokalizacja: Darłowo

Post autor: Robert89 »

Ja mam wspawana zwykla rure :cool: samochod chodzi glosniej i sie troszeczke sie odmulil :lol:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

dziku pisze:Czy to w niczym nie przeszkadza i czy tak w ogóle można jeździć? ;)
W niczym nie przeszkadza ale jest niedozwolone, jesli nie masz zaufanego człowieka na stacji przeglądowej to może ci się trafić że przeglądu nie przejdziesz ;) Można to trochę obejść wstawiając tą rurę w puszkę po katalizatorze - na pierwszy rzut oka katalizator jest a faktycznie go nie ma ;) Mozna tez cos takiego kupić na allergio, mozna wstawić strumienicę w obudowie katalizatora, a mozna równiez poszukać katalizatora uniwersalnego, który jest dużo tańszy od dedykowanego. Tyle że jesli w grę wchodzi cena części i robocizny to najtaniej wychodzi strumienica w obudowie kata - jakieś 50 zł + 30-50zł montaż, Kat to jakies 180-240zł + montaż, rurka jest najtańsza ale ma wadę - przegląd, rura w puszkę po kacie to z kolei dodatkowa robota dla mechanika i nie wiadomo czy mu sie będzie chciało, a trzeba jeszcze napchać do tej puchy jakiejś wełny mineralnej dookoła rury żeby nie robiła się puszka rezonansowa...
A tak poza tym to tematów o katalizatorze i strumienicy było juz co najmniej kilka...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Albo po prostu pokruszyć go jakąś rurką i wysypać w pi...u.
Komu i kiedy na przeglądzie robili pomiar spalin?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

darcun4, mi robili w maju
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ODPOWIEDZ