Strona 2 z 5

: 10 gru 2008, 13:55
autor: Yagr
LUK dawał na pierwszy montaż do essa, podobnie jak sachs - jedne do jednych wersji silnikowych drugie do drugich (1,4 8v miały sachsa)

: 10 gru 2008, 16:30
autor: deathrider_85
Skoro Luk szedł na pierwszy montaż i Essy z nim potrafią zrobić 200.000km to na wziął bym właśnie jego.

: 10 gru 2008, 16:52
autor: Jamszoł
i jedna i druga firma współpracuje ze sobą - nie wchodząc sobie w drogę.
Mati teraz zmieniał sprzęgło ( kupił komplet)
W komplecie LUK - a było łożysko LUK a docisk i tarcza Zachs

: 10 gru 2008, 19:00
autor: nonam
Poprawka jamszoła, kupiłem sprzęgło Valeo a w środku tarcza, docisk i łożysko było Sachs'a :)

: 11 gru 2008, 11:51
autor: orion
nonam, ile kosztowało?

: 15 gru 2008, 19:58
autor: Obi_van_ZenObi
A tak jak zaczyna już kolega temat sprzęgła, to jak przy jeździe na półsprzęgle bez gazu słychać tyrkotanie i lekkie szarpanie to co to jest krzywy docisk? Wystarczy lekko obroty zwiększyć i już jest wszystko OK.

Niekoniecznie krzywy docisk. Mogą być sprężyny na tarczy zużyte/porozciągane. Działają jako amortyzatory/tłumiki drgań skrętnych na wale. Przy niskich obrotach odczuwalne najbardziej. Jak ruszasz zawsze delikatnie to pierwsze padają właśnie te sprężyny a tarcza może być ok. Jak ruszasz piecem to i sprężyn i tarczy może już niebyć. Sprzęgło się kłania już niedługo
No dobra, ale ja wymieniłem właśnie sprzęgło, i zacząłem to słyszeć... mechanik dwa razy rozbierał i sprawdzał. Stwierdził potem, że to pewnie skrzynia, a wcześniej nie było słychać, bo sprzęgło było wyślizgane i powoli brało.
Objaw dokładnie jest taki, że na półsprzęgle, przy niewielkiej różnicy obrotów silnika i wału, słychać takie coś, jakby właśnie blaszki tarczy zaczepiały o coś. Trzęsie się przy tym cały silnik. Najbardziej na jedynce, przy ruszaniu z miejsca. Jak doda się dużo gazu, to tego nie słychać, przez chwilę tylko, jak obroty wału i skrzyni się wyrównują. To samo na innych biegach, ale im wyższy, tym mniej. Na piątce już wcale praktycznie nie słychać.
Czyżby mechanior zrobił mnie w jajo, i wsadził jakieś stare??

: 16 gru 2008, 15:18
autor: Jamszoł
Jak drga przy ruszaniu na półsprzęgle to zazwyczaj jest winny temu krzywy docisk.

: 17 sty 2011, 22:29
autor: Gelo-LBN
Mam pytanie, czy ktoś z was, słyszł kiedyś lub montował u siebie sprzęgło firmy STATIM

Szykuje się do wymiany i to jest najtańsza opcja ok. 250 zł z przesyłką . LINK
Najtańszy LUK do mojego modelu wychodzi niecałe 400 zł.
Zależy mi na oszczędności, bo jeszcze kilka rzeczy do roboty mi się uzbierało...
Dodam , że tym autem pojeżdżę pewnie jeszcze z rok lub dwa, a rocznie robię jakieś 10-15 tys.
Co polecacie, LUKa czy może spróbować ten STATIM??

: 18 sty 2011, 18:42
autor: mateusz_175
Na Twoim miejscu kupował bym LUKa. Lepiej dodać troszke i mieć spokój. O tej dziwnej firmie nie słyszałem. Jeśli tamte wydatki nie są tak pilne to kupuj lepsze :)
Powiem Ci, że ojciec jak kupił Escorta to było nowe sprzęgło które pojeździło 2tygodnie, później drugie badziewie i coś miesiąc, kupił LUKa i jeździ 6 lat :) ( przypadek to 1.8D )

: 18 sty 2011, 18:48
autor: Yagr
Gelo-LBN, o STATIMie się nie wypowiem ale moge poprzeć przedmówcę- LUK jest ok. Możesz też Sachsa poszukać ale z tego co pamiętam to Sachs jest droższy od LUK'a...

: 19 sty 2011, 11:21
autor: Gelo-LBN
Ok dzięki, w takim razie wybiorę LUKa,
a swoją drogą jak myślicie, ile teraz mechanik weźmie za wymianę??
Mam nadzieje że w 700-800 się zmieszczę ze sprzęgłem (części + robocizna)

: 19 sty 2011, 11:36
autor: mateusz_175
u mnie mechanik za wymianę skrzyni wziął 180zł, przy tym wymiana w niej oleju, simmerów na półośkach i coś tam jeszcze zapewne.Z tym też że to taki znajomy mechanik i tam mu pomagałem przy wymianie. Robota bardzo podobna bo też trzeba ściągać skrzynię. także więc licząc jak pisałeś sprzęgło 400zł to myśle że do 600zł napewno się zmieścisz, może i mniej wyjdzie.

: 29 sty 2011, 10:02
autor: Gelo-LBN
I jeszcze jedno pytanie, czy kupować tylko zestaw tarcza+docisk+łożysko,
czy może jeszcze coś przy okazji trzeba by wymienić, na linkę itp... ??

: 29 sty 2011, 10:05
autor: Yagr
Gelo-LBN, taki zestaw wystarcza. No chyba że miałes jakies problemy z linką wcześniej...

: 23 lut 2011, 14:34
autor: Gelo-LBN
ok, dzięki za info

No i wymienione, zdecydowałem się na sprzęgło LUK za 385 zł a robocizna 370 w tym wymiana oleju w skrzyni.

samochód w końcu odżył :) już prawie zapomniałem, że można nim całkiem dynamicznie pośmigać