problem z odpaleniem samochodu... pompa paliwowa?

Moderator: Moderatorzy

Mike109

problem z odpaleniem samochodu... pompa paliwowa?

Post autor: Mike109 »

Witam, jestem nowym użytkownikiem, wczoraj jadąc samochodem zauważyłem że jak wrzucę mu luz to zaczynają strasznie spadać obroty, stojąc na światłach musiałem go cały czas przygazowywać żeby nie zgasł.... Po przejechaniu jakichś 1500 metrów samochód najzwyczajniej w świecie zgasł mi podczas jazdy..... nie mam pojęcia co się mogło stać, znajomy powiedział mi że to może być kwestia pompy paliwowej... po zatrzymaniu samochodu nie udało mi się go już odpalić :/

Paliwo miałem, nawet profilaktycznie dolałem mu po dopchaniu go pod dystrybutor..... bez efektu.. i przestałem słyszeć tę zakichaną pompkę :/
Mógłby mi ktoś powiedzieć jak wygląda sygnaturka pompy paliwowej na tablicy bespieczników?
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

z tego co piszesz to albo najzwyczajniej w świecie padla Ci pompa co jest dosyć częstym problemem w escortach ale raczej zasilanych gazem,lub problem tkwi w nieszczęsnej "skrzynce bezpieczników". problmie jeszcze częściej wystepującym :).
poszukaj na forum przez "szukaj" opis problemu napewno jest :).
jest również sposob naprawy felernej skrzynki.
na początek aby wykluczyć pompę daj na nią prąd na krotko. jak zadziała to 95% na skrzynkę bezpiecznikową .
powodzenia.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Mike109

Post autor: Mike109 »

Dzięki wielkie, znalazłem jeszcze parę możliwych wersji....

1. Włącznik bezwładnościowy,
2. Przekaźnik pompy paliwowej
3. Sama pompa paliwowa....

Za które się zabrać pierwsze...
A jeśli chodzi o "skrzynkę bezpieczników" to wymienić by było trzeba ją całą?
Bezpieczniki sprawdzałem i wszystkie są ok...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

sprawdz wylacznik bezwladnosciowy, a dokladnie to jego kostke. tak wogole to mozesz wypieprzyc ten wylacznik - odcinasz kable od kostki (powinny byc to dwa kable) i laczysz je na stale np lutujac ze soba albo wsuwkami. jak nie ruszy to podaj bezposrednio napiecie na pompe. skrzynka to ostatecznosc i lepiej ja przelutowac niz wymieniac na uzywke (bo nowka to wydatek wartosci calego auta prawie).

poza tym zmien opis swojego auta, bo w 1992 roku nie bylo mk4 tylko mk5. a jak jest to rzeczywiscie mk4 to co najwyzej skaldak z 1992 roku.
Mike109

Post autor: Mike109 »

Z tego co kojarzę, w 1992 roku były produkowane MK4, oraz MK5 ;)
Ja mam tego starszego ;)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Z tego co kojarzę, w 1992 roku były produkowane MK4, oraz MK5 już z owalnym grillem ;)
coś ci się źle kojarzy.... z owalnym grilem to Mk6 i w 1992 dopiero go zaczynali puszczaći... zresztą poszukaj sobie. A najlepiej zerknij na foty escortów na allergio. tam jest podział na "marków".
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Mike109

Post autor: Mike109 »

Jak już pisałem jestem nowy totalnie, nowy użytkownik forum, oraz nowy użytkownik forda....
mieliscie racje, nie wiem skąd mi tak umyśliło....


Może mi jeszcze ktoś powiedzieć w jaki sposób dać prąd na krótko na pompę ?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Mike109 pisze:Może mi jeszcze ktoś powiedzieć w jaki sposób dać prąd na krótko na pompę ?
kabelkiem

poczytaj sobie ten temat http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=4465
Mike109

Post autor: Mike109 »

Dzięki wielkie ;) Już hula jak należy :D
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

to pochwal się co zrobiłeś, że zadziałało - może innym w ten sposób pomożesz
Mike109

Post autor: Mike109 »

Przepraszam że długo nie odpisywałem ;)

Stało sie tak.. oddałem auto do mechesa...
Nie miałem pojęcia jak sobie poradzić.. a on mi rzekł iż wypiął mi się jakiś sterownik od pompy czy coś w tym rodzaju... w kazdym razie usytuowane pod tylną kanapą, zasłonięte klapką.. ..

Chyba za szybko po tych polskich dziurawych drogach jechałem....
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Z tyłu pod siedzeniem , pod okrągłą gumą jest gniazdo w pokrywie zbiornika i wtyczka od przewodów - nic więcej.
Na zaś potem - kup sobie słynny już kontakt w spreju i co jakiś czas podnieś siedzisko , zdejm gumę - rozłącz wtyczkę i prynij.
Tam nie ma żadnego sterownika.
Prąd do pompki podaje przekaźnik na puszce bezpiecznikowej ale to jest już przezemnie zfotografowane.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12944
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Mike109 przez moją czystą kupiecką ciekawość ile ten magik cię skasował? moj kolega miał podobny przypadek ale nie chcę teraz i tutaj pisać o tym.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
ODPOWIEDZ