Temperatura

Moderator: Moderatorzy

dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Rozumiem. No w każdym razie według użytego oleju jeszcze trochę zostało do wymiany ;)
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12703
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

co do płynu to zmień na nowy, to koszt 30-50 zeta zależy co kupisz i masz pewność a co do oleju to ja bym i tak wymienił bo zawsze wymieniam (wszystkie płyny i filtry) jak kupie auto. nie to że nie ufam poprzedniemu właścicielowi ale mam pweność że jest wszystko gitara :smile:
wymiana płynów to max godzina chyba że będzie problem z filtrem oleju bo dostęp jest tragiczny :evil:
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Z olejem nie jest tak źle - przecież WieSiu o niego dbał - to nie obcy były właściciel
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3473
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

dziku pisze:Według wkładki przy silniku
A na tej wkładce nie pisze, co było lane?
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

jamszoł pisze:Mineralny olej co 100000km
o jedną zerówke za dużo... jeśli to prawda że tyle to zaoszczędziłbym sporo kasy na kupno oleju i wymianie :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

tak tak o jedno za dużo :oops:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

darcun4 pisze:
dziku pisze:Według wkładki przy silniku
A na tej wkładce nie pisze, co było lane?
Co do oleju - to psize. Co do tego co jest w chłodnicy - to już nie :P
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Co do przebiegów to producent podaje co ile zmieniać olej.
Natomiast w przypadku starych samochodów podawali np. 5000km wymiana oleju, 10.000km wymiana filtra.
Teraz w takich samochodach można spokojnie zmieniać olej co 10.000km nawet jak masz zwykły minerał, bo technika produkcji olejów się zmieniła.

Co do zmiany płynu w chłodnicy, to nawet jak tego nie zrobisz teraz tylko np. za pół roku to nic się nie stanie.
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Ale ja płynu w chłodnicy najchętniej bym nie zmieniał :P Tylko dolał, ale czekam co WieSiu napisze :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Sprawdź przy jakiej temp. zamarza - elektrycy samochodowi zazwyczaj mają ten przyrządzik i ewentualnie kup litr koncentratu i go dolej lib jak płyn jest ok to dokup litr płynu - byle nie w Tesco i podobnych mu sklepach.
Płyn musi wytrzymać minimum -25 stopni - jak jest powyżej to w układ chłodniczy rdzewieje - musi być poniżej -25 stopni.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Już wiem od Wiesia co tam zalewał :P Więc muszę kupić koncentracik i wodę destylowaną i zrobić dolewkę po weekendzie ;)
jamszoł pisze:Sprawdź przy jakiej temp. zamarza.
Jak zamarznie i nie będę mógł któregoś dnia odjechać spod domu to Ci powiem ;):P
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

jak ci zamarznie to bedziesz mnial po silniku, chlodnicy ,wezach bo mrozy ida lepiej wymienic i miec pewnosc co i ile jest wlane do ukladu
jak masz mozliwosc to sprawdz sobie glikometrem u jakiegos mechesa czesto maja takie testery.Nie wiem moze sie myle bo to bylo dawno, ale kiedys na warsztatcie wlalismy do butelki koncentratu 2.5 jakis tani l i 2 litry wody i wyszlo ze zamarznie przy -15 ,takze koncentratu szukaj jakiegos markowego bo w tamtym co my mnielismy to chyba bylo duuzoo wody aaa
ja tam zalalem swojego full petrygo mysle ze do -20 da rade bo to z marketu wiec nie ma co liczyc na wiecej
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12703
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

korek spustowy jest po lewej stronie chłodnicy na śubokręt krzyżakowy, czas spuszczania jest na długość wypalonego papierosa, zalewanie nowego płynu jeszcze szybciej więc w czym macie problem? tylko kupić wymienić i po problemie.
ewentualnie dolać koncentrat.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Koyot

Post autor: Koyot »

bodzio82 pisze:ze do -20 da rade bo to z marketu wiec nie ma co liczyc na wiecej
No to nieźle bo zapowiadają właśnie mrozy -20 C. Polecam Prestone wytrzymuje do -37 C, potwierdziłem, bo zbadałem glikometrem. Producent pisze, że mieszalny z każdym szajsem. Jest bezbarwny więc przejmuje zabarwienie zastosowanego już płynu.
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

kupiec pisze:korek spustowy jest po lewej stronie chłodnicy na śubokręt krzyżakowy, czas spuszczania jest na długość wypalonego papierosa, zalewanie nowego płynu jeszcze szybciej więc w czym macie problem? tylko kupić wymienić i po problemie.
ewentualnie dolać koncentrat.
no ja tez nie rozumie jak kupilem escorta tylko dowiedzialem sie od kolegi Jamszoł zeby zbednie nie szukac korka w bloku silnika ze chlodnica zejdzie caly plyn ,zlalem stary wlalem nowy odpowietrzylem i po sprawie :grin:
ODPOWIEDZ