Problem z zamkiem... zamkami...
Moderator: Moderatorzy
Problem z zamkiem... zamkami...
Witam. mam problem... mianowicie w ciągu ostatnich dwóch tygodni zepsuły mi się obydwa zamki w drzwiach...
Póki był zepsuty tylko ten od strony kierowcy to radziłem sobie otwierjąc drzwi pasażera i od środka kierowcy ale niestety dzisiaj będąc pod sklepem dane mi było posiłować się z tym że zamkiem od strony pasażera.... po 10 minutach zaskoczył i udało mi się otworzyć, ale nie może tak być...gdyż później już nawet od środka nie udało mi się ich otworzyć...
MOżecie mi powiedzieć co może być przyczyną... jak to naprawić,
ew. jak naprawić ,
w ostateczności gdzie mogę poszukać nowych zamków i czy dam rade sam wymienić....
nadmienię że jestem początkujący w dziedzinie mechaniki szewroko pojętej
I jestem początkującym użytkownikiem escorta....
Póki był zepsuty tylko ten od strony kierowcy to radziłem sobie otwierjąc drzwi pasażera i od środka kierowcy ale niestety dzisiaj będąc pod sklepem dane mi było posiłować się z tym że zamkiem od strony pasażera.... po 10 minutach zaskoczył i udało mi się otworzyć, ale nie może tak być...gdyż później już nawet od środka nie udało mi się ich otworzyć...
MOżecie mi powiedzieć co może być przyczyną... jak to naprawić,
ew. jak naprawić ,
w ostateczności gdzie mogę poszukać nowych zamków i czy dam rade sam wymienić....
nadmienię że jestem początkujący w dziedzinie mechaniki szewroko pojętej
I jestem początkującym użytkownikiem escorta....
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
spróbuj jeszcze przy przekręcaniu kluczyka jednoczesnie pociągnąć za klamkę, choć to raczej metoda na centralny z wyrobionym cięgnem.... Druga sprawa - jeśli parkujesz na zewnątrz to jest spore prawdopodobieństwo że zamek juz puścił a trzyma przymarznieta uszczelka.... Tu niestety ciężka sprawa, możesz spróbować wejść od bagażnika i ciągnąc za otwieranie od środka jednocześnie naciskać drzwi od środka na zewnątrz... Możesz też spróbować psiknąć na uszczelki przez szczelinę w drzwiach jakimś rozmrażaczem, ale sporo go będziesz potrzebował. Najlepsze wyjście to jesli sie dostaniesz do środka, odpalić auto i pojechać np. do parkingu podziemnego w jakmś centrum handlowym, zostawienie auta na 2-3h i po późniejszym otwarciu zabezpieczenie uszczelek. A jesli to jednak same zamki to trzeba je rozebrać, przeczyścić bębenki np. przy pomocy WD40, osuszyć i nasmarować oliwą maszynową.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Auto mam cały czas otwarte.. tj. drzwi od strony kierowcy, bo je mogę otworzyć od wewnątrz, a co do przymarznięcia to nie wydaje mi się bo to stało się w ciągu 10 minut, dało się otworzyć a później klops..... no i w sumie z innymi drzwiami nie ma problemu... nie przymarzają...
Ale dzięki będe próbował dalej
Aha dodam jeszcze że przy ciągnięciu za klamke od wewnątrz słychaćtaki trzask... zarówno wtedy jak ją ciągne i jak puszczam...
Ale dzięki będe próbował dalej
Aha dodam jeszcze że przy ciągnięciu za klamke od wewnątrz słychaćtaki trzask... zarówno wtedy jak ją ciągne i jak puszczam...
- kupiec
- Posty: 12716
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
tak jak Yagr pisał nic innego jak rozkręcić i wszystko przeczyścić i przesmarować. w moim MK4 tak samo zamki wariwały i porządne smarowanko pomogło. troche roboty jest ale warto.
miałem nawet tak że od strony kierowcy poluzowały sie śruby trzymające zamek i miałem problem otwieraniem i zamykaniem. lata robią swoje i trzeba od czasu do czasu nawet sprawne elementy sprawdzać i konserwować.
miałem nawet tak że od strony kierowcy poluzowały sie śruby trzymające zamek i miałem problem otwieraniem i zamykaniem. lata robią swoje i trzeba od czasu do czasu nawet sprawne elementy sprawdzać i konserwować.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
kupiec, to nie takie proste - spróbuj odkręcić tapicerkę przy zamkniętych drzwiach - raczej nie do wykonania.
Co do rozmrożenia uszczelek - parking podziemny ? długo to potrwa , proponuje pojechać na myjkę automatyczną - wosk leją tam w miarę gorący - wszystko puści od ręki jeśli jest zamrożone.
Co do rozmrożenia uszczelek - parking podziemny ? długo to potrwa , proponuje pojechać na myjkę automatyczną - wosk leją tam w miarę gorący - wszystko puści od ręki jeśli jest zamrożone.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Kluczyki i wkładki są słabą stroną forda.
Chyba każdy miał z tym do czynienia. Mnie zaskoczyło daleko od domu. Zamek zacinał się od dłuższego czasu, ale standardowo olałem problem. Aż tu któregoś pięknego dnia, na prawdę daleko od domu, bez żadnych narzędzi nastąpił zgon. Kluczyk nie chciał się przekręcić w żadnym zamku. nie pomagało przeczyszczenie, przesmarowanie, prośby, groźby, kopniak (w koło) też niewiele zdziałał...
W akcie desperacji wziąłem kamień i... rozklepałem odrobinę kluczyk na krawężniku. Zadziałał jakby co dopiero z fabryki wyjechał. Ale tylko raz. Drzwi się otworzyły, zamknęły, ale już ponownie nawet zamek nie drgnął (oczywiście powtórna próba już przy otwartych tylnych drzwiach).
to tak tytułem wspomnień. A wracając do tematu. Nie jesteś w stanie ocenić stanu kluczyka. Nie widać po nim zużycia i wytarcia. Może wyglądać jak nowy ale jego wytarcie z połączeniu ze zużyciem wkładki sumują się w problem. We wkładkach pada najczęściej pierwsza zapadka. Można ją rozpiłować albo usunąć. Ale to półśrodek.
Polecam wymienić kompleta wkładek (5 szt) wraz z kluczykami.
Kasety zamków zaś są dość trwałe i nieczęsto wysiadają. Tutaj pomaga czyszczenie i porządne ustawienie cięgieł.
Nie sprawdzają się kombinację z kręceniem kluczykiem przy podniesionej klamce.
Chyba każdy miał z tym do czynienia. Mnie zaskoczyło daleko od domu. Zamek zacinał się od dłuższego czasu, ale standardowo olałem problem. Aż tu któregoś pięknego dnia, na prawdę daleko od domu, bez żadnych narzędzi nastąpił zgon. Kluczyk nie chciał się przekręcić w żadnym zamku. nie pomagało przeczyszczenie, przesmarowanie, prośby, groźby, kopniak (w koło) też niewiele zdziałał...
W akcie desperacji wziąłem kamień i... rozklepałem odrobinę kluczyk na krawężniku. Zadziałał jakby co dopiero z fabryki wyjechał. Ale tylko raz. Drzwi się otworzyły, zamknęły, ale już ponownie nawet zamek nie drgnął (oczywiście powtórna próba już przy otwartych tylnych drzwiach).
to tak tytułem wspomnień. A wracając do tematu. Nie jesteś w stanie ocenić stanu kluczyka. Nie widać po nim zużycia i wytarcia. Może wyglądać jak nowy ale jego wytarcie z połączeniu ze zużyciem wkładki sumują się w problem. We wkładkach pada najczęściej pierwsza zapadka. Można ją rozpiłować albo usunąć. Ale to półśrodek.
Polecam wymienić kompleta wkładek (5 szt) wraz z kluczykami.
Kasety zamków zaś są dość trwałe i nieczęsto wysiadają. Tutaj pomaga czyszczenie i porządne ustawienie cięgieł.
Nie sprawdzają się kombinację z kręceniem kluczykiem przy podniesionej klamce.
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
buhaha teraz to żeś mnie rozbawil z poniedzialkuBlazey pisze:Polecam wymienić kompleta wkładek (5 szt) wraz z kluczykami.
czy ty masz zamki w tylnych drzwiach ?? gratuluje
a po h.... ?? przeciez w aucie są 3 wkładki poza tym jak nie dziala zadna z 3 wkladek to bym zaczal od sprawdzenia kluczyka, bo moze to on sie wyrobily a nie wkladki nie masz drugiego kluczyka-zapasu ??Mike109 pisze:Najlepszą opcją jest wymiana wszystkich 5 wkładek
poza tym jak sie poszuka na forum to sie znajdzie opisy jak naprawic zamek aby sie otwieral/zamykal. sam to robilem i wiem, ze sie da