Strona 1 z 1

tuning BOX

: 06 sty 2009, 17:27
autor: ARIEL
czy wiecie coś na temat tego ustrojstwa co w temacie?
czy warto to zakładać do dieśla i jaki jest przyrost mocy i gdzie mam tego czegoś szukać możę macie jakieś linki :cool:

: 06 sty 2009, 20:29
autor: mikruss
Lepiej mape wgrac do kompa dopasowana na hamowni, ale jezeli w kompa nie idzie wgrac nowej mapy (np. Vectra C 2.2) to sie zaklada Boxa ;)
Jest to gorsze rozwiazanie bo oszukuje kompa ale sie sprawdza jak ktos to dobrze zrobi :grin:

: 06 sty 2009, 20:47
autor: ELpYndoL
ARIEL, no wiesz co tyle wałkowane było o tym na FocusKlubPolska znajdziesz tam wszystko łącznie z wykresami z hamowni przed jak i po :) interesowałem sie kiedys tym doswojej Foczki ale jak poczytałem i przeanalizowałem wszystkie za i przeciw to sobie odpusciłem .

: 06 sty 2009, 21:22
autor: ARIEL
a jaki kosz tego ustrojstwa i gdzieto mogę dostać na necie :?:

: 07 sty 2009, 11:02
autor: ..::Decybel::..
Z tego co ja wyczytałem to te tuning-box'y podpina się pod czujnik temperatury zasysanego powietrza przez co fałszuje pomiary docierające do komputera. Wzbogaca to mieszankę w paliwo i przez to następuje nieznaczny wzrost mocy silnika, ale niedokładne spalanie tej "przebogaconej" mieszanki, więc może prowadzić do nadmiernego zużycia katalizatora w którym musi być dopalana reszta paliwa. Moim zdaniem (jeżeli tak to rzeczywiście działa) to raczej użytkowanie tego nie ma większego sensu...

: 07 sty 2009, 12:03
autor: mikruss
Dobry Box to koszt 1800 zl ;)

: 07 sty 2009, 12:48
autor: nonam
Wg mnie zdecydowanie lepiej jest wgranie nowej mapy i zestrojenie tego na hamowni, ludzie jeżdżący VAG'ami z silnikami TDI robią to w co drugim golfie itp i na prawdę sprawdza się to rozwiązanie, przy okazji jest też możliwość dokładnie momentu obrotowego i mocy przy konkretnych obrotach silnika w celu np. uchronienia sprzęgła przed rozpadem :P

: 07 sty 2009, 16:42
autor: mikruss
nonam pisze:zdecydowanie lepiej jest wgranie nowej mapy i zestrojenie tego na hamowni
nie zawsze da rade ;)

: 07 sty 2009, 16:50
autor: Yagr
..::Decybel::.. pisze:Z tego co ja wyczytałem to te tuning-box'y podpina się pod czujnik temperatury zasysanego powietrza przez co fałszuje pomiary docierające do komputera. Wzbogaca to mieszankę w paliwo i przez to następuje nieznaczny wzrost mocy silnika, ale niedokładne spalanie tej "przebogaconej" mieszanki, więc może prowadzić do nadmiernego zużycia katalizatora w którym musi być dopalana reszta paliwa. Moim zdaniem (jeżeli tak to rzeczywiście działa) to raczej użytkowanie tego nie ma większego sensu...
to tylko przy "chipie" z allergio podnoszącym niesamowicie moc - jest to opornik :), natomiast porządny box ma dużo szersze działanie.
nonam pisze:Wg mnie zdecydowanie lepiej jest wgranie nowej mapy i zestrojenie tego na hamowni, ludzie jeżdżący VAG'ami z silnikami TDI robią to w co drugim golfie itp i na prawdę sprawdza się to rozwiązanie, przy okazji jest też możliwość dokładnie momentu obrotowego i mocy przy konkretnych obrotach silnika w celu np. uchronienia sprzęgła przed rozpadem :P
Montaż dobrego box'a jest jeszcze rozwiązaniem w wypadku gdy mamy auto na gwarancji - podpinasz box, jeździsz a gdy czeka przegląd to odpinasz box i nikt się nie ma prawa czepić na przeglądzie że robisz sprzeczne z gwarancją przeróbki ;)