Strona 1 z 2

Pompa wody

: 13 sty 2009, 18:43
autor: Rob
Witam
Panowie i Panie gdzie znajduje się pompa wody ? ( silnik Zetec 1,6 - 95 r ) tj . z której strony rozrządu ? Stojąc przodem do auta od strony szyby czy zderzaka .
Pytam bo ginie mi płyn ok 2 litry na 60 km . Mokry lewy wachacz ( stojąc przodem do auta ) Podejrzewam pompę wody . aaa

: 13 sty 2009, 18:47
autor: ELpYndoL
Rob, stojac przed autem to po lewej stronie :)

: 13 sty 2009, 18:47
autor: Jamszoł
Rob pisze:Mokry lewy wachacz
Trumbol :razz: lewa strona samochodu jest zawsze po lewej stronie samochodu , obojętnie jak stoisz.
Silnik masz bokiem - przodem do prawej strony woza , czyli rozrząd za prawym kołem.
Zdejm osłony rozrządu - bedziesz widział.

: 13 sty 2009, 18:49
autor: Rob
Yanek pisze:Rob, stojac przed autem to po lewej stronie
No to ja wiem bo napedzana rorządem :grin: ale od strony szyby czy przodu auta

: 13 sty 2009, 18:51
autor: ELpYndoL
Rob, pytasz o pozycje pompy stojac z boku auta (błotnik)

: 13 sty 2009, 18:53
autor: Rob
Yanek pisze:Rob, pytasz o pozycje pompy stojac z boku auta (błotnik)
Yes !!! :mrgreen:

: 13 sty 2009, 19:09
autor: Jamszoł
Popatrz od przodu woza - zobacz gdzie z przodu silnika dochodzi gruby wąż z płynem chłodniczym - wąż nasadzony jest na końcówkę pompy.
Jeśli cieknie z pompu lub z pod pompy , to i tak będzie kapać zpod osłony rozrządu na samym dole - prosto na prawy wahacz.

: 13 sty 2009, 19:36
autor: Rob
i tak u mnie jest . Prawy wachacz mokry .
Nastepne pytanie pompa wody napędzana jest paskiem rorządu czy wieloklinowym osprzetu ?

: 13 sty 2009, 19:39
autor: Jamszoł
Niestety przy naszych silnikach paskiem rozrządu - wieloklinowym przy RS-sie :(

: 13 sty 2009, 19:40
autor: ELpYndoL
napedzana jest paskiem rozrzadu .

: 14 sty 2009, 01:47
autor: nonam
Rob pisze:No to ja wiem bo napedzana rorządem
Rob sam sobie wcześniej odpowiedziałeś na pytanie :D

: 14 sty 2009, 14:49
autor: Rob
Jamszoł pisze:Niestety przy naszych silnikach paskiem rozrządu
Yanek pisze:napedzana jest paskiem rozrzadu .
Panowie czy aby na pewno . Mam watpliwości mi wszystko wskazuje ze pompa wody napędzana jest paskiem od osprzetu ( wspomaganie , klima )

I jeszcze cytat

Pompa cieczy chłodzącej
Odśrodkowa pompa cieczy chłodzącej, umieszczona na przedniej ścianie kadłuba silnika po prawej
stronie, jest napędzana paskiem wielo-klinowym wraz z pozostałym osprzętem.

Prosze o potwierdznie badz zaprzeczenie , ponieważ nie wiem co kupic ( oprócz oczywiscie pompy )
Jak npedzana paskiem rorządu to musze cały rorząd kupic .
Jak paskiem wieloklinowym to tylko pasek

Dzieki

: 14 sty 2009, 15:12
autor: Jamszoł
Potwierdzam i zaprzeczam :mrgreen: Wrzuciłeś cytat z WKŁ - potwierdzam to - przy silnikach 1,4 oraz 1,6 szesnasto-zaworowych pompa cieczy napędzana jest przez pasek wieloklinowy - a pompa cieczy przy 1,4 oraz 1,6 ośmiozaworowych , napędzana jest przez pasek zębaty.
Rob, jak byś pojechał dalej z czytaniem WKŁ to byś znalazł opis w dziale o szesnastozaworowych - oto on :

WYMONTOWANIE l ZAMONTOWANIE POMPY CIECZY CHŁODZˇCEJ

Wymontowanie

Odłączyć od akumulatora przewód masy. Wymontować zbiornik oleju wspomagania kładu kierowniczego.

Zdjąć pasek wieloklinowy napędu osprzętu. Opróżnić układ chłodzenia (patrz dalszy opis). Wymontować pasek zębaty napędu rozrządu (patrz opis w p. 2.2.2).

Odłączyć przewód elastyczny od pompy cieczy chłodzącej.

Odkręcić cztery śruby mocowania pompy cieczy chłodzącej do kadłuba silnika i wyjąć pompę cieczy chłodzącej.

Zamontowanie

Oczyścić z resztek uszczelki powierzchnie przylegania w kadłubie silnika i obudowie pompy cieczy chłodzącej. Do czyszczenia nie wolno stosować skrobaków i materiałów ściernych; należy używać odpowiednich środków chemicznych (np. „Magnus Magstrip" lub „Decaploc 88") i po odczekaniu około 10 minut usunąć pozostałości drewnianą łopatką (konieczne założenie ochronnych okularów i rękawiczek).

Nową uszczelkę pokryć specjalną pastą uszczelniającą i założyć na kadłub silnika.

Założyć pompę cieczy chłodzącej i dokręcić momentem 16 do 20 N-m śruby mocowania obudowy pompy do kadłuba silnika.

Zamontować pasek zębaty napędu rozrządu (patrz opis w p. 2.2.2).

Podłączyć do pompy elastyczny przewód układu chłodzenia.

Założyć pasek wieloklinowy napędu osprzętu.

Zamontować zbiornik oleju wspomagania układu kierowniczego.

Podłączyć do akumulatora przewód masy.

Napełnić i odpowietrzyć układ chłodzenia (patrz dalszy opis).

Sprawdzić szczelność wszystkich połączeń układu chłodzenia.


Tak , że kupuj i jeden i drugi pasek oraz rolki i napinacz.

Teraz to już chyba wszystko co chciałeś sie dowiedzieć - :mrgreen:

: 14 sty 2009, 15:20
autor: Rob
dobra teraz wszystko wiem .
Czyli czeka mnie niemały wydatek
Dzieki

Aaaa .... ktoś sie orjetuje i za robociznę bedę musiał zapłacic aaa

: 14 sty 2009, 15:30
autor: Jamszoł
W Kaliszu za 200 byś założył