Strona 1 z 1
Halogen
: 07 lut 2009, 11:39
autor: kvazi555
Do czego sluzy ta zębatka przy halogienie i te dwa "korki" ?
: 07 lut 2009, 12:13
autor: leszek
zębatka do regulacji strumienia światła góra/dół.
kołki nie wiem niestety.

: 07 lut 2009, 14:06
autor: Yagr
kołki to chyba miejsca mocowania odbłyśnika do obudowy, jeśli dobrze kojarzę...
: 07 lut 2009, 15:46
autor: kvazi555
dzieki wielkie

: 15 lut 2009, 20:33
autor: Blazey
Pokrętło, jak wyżej napisano - do regulacji w pionie.
Kołki, możesz je be strachu wyciągnąć, to jest system przewietrzania halogenu. Pod nim znajduje się nacięta tulejka i tamtędy przepływa powietrze.
: 16 lut 2009, 13:35
autor: Yagr
Blazey, możesz mi powiedzieć po co w reflektorze który ma być max szczelny ma być przewietrzanie? Jaka jest rola tych otworów?
: 16 lut 2009, 14:20
autor: Blazey
TEMPERATURA. I już. Żadne światło nie może być zamknięte hermetycznie. Załóżmy, ze tak jest, to po rozgrzaniu, kiedy gorące powietrze zwiększy swoją objętość, to by ci rozerwało taki klosz, albo by ci się klosz zawekował i nie dało by się go otworzyć. Poza tym jest to tez jakieś chłodzenie, bo przecież żarówki wydzielają zaledwie 10% swojej mocy w postaci światłą, reszta to ciepło.
Wyciągnij jeden z tych kołków i dmuchnij w otwór. Powietrze wyleci drugim. W reflektorach głównych też masz wywietrzniki. To jest labiryntowy układ przewietrzania.
: 16 lut 2009, 16:43
autor: Yagr
Nie przesadzaj z tym ciśnieniem, jest jeszcze otwór przy żarówce uszczelniany gumowym płaszczem więc żadne rozerwanie nie grozi a te otwory jak piszesz, do wentylacji sa przecież zatkane więc jaka to wentylacja? Zresztą nie za bardzo chodziło mi o reflektor hermetyczny a o tyle szczelny by nie pozwalał na dostawanie sie wilgoci. Gdyby te kołku były stale otwarte celem wentylacji to w obecnych warunkach atmosferycznych non stop w reflektorze była by woda. Jestem w stanie przyjąć że te otwory są faktycznie do wentylacji ale awaryjnej właśnie w przypadku gdy nam reflektor zaparuje i żeby się tego pozbyć można go przedmuchać właśnie przez te otworu. Ale co sobie umyśleli twórcy to C.I.W

: 16 lut 2009, 17:11
autor: Blazey
A wyciągnij choć jeden z tych kołków. Ten kołek, a właściwie korek siedzi na tulejce, która ma głębokie nacięcie. I to nacięcie sięga dużo głębiej niż kołnierz korka. A sam korek nie przylega ściśle do obudowy, tylko ma przerwę dookoła. I to jest tak zwany układ labiryntowy. Zanim powietrze dostanie się tam, gdzie ma się dostać, to musi się nieźle nakręcić. Dzięki temu nie niesie ze sobą wody (chyba, ze zanurzymy halogen w wodzie) i syfu. I jeden otwór jest na dole, a drugi na górze, co daje cyrkulację powietrza.
A halogeny w fordzie powinny być osłonięte od spodu plastikowymi pokrywami.
PS. Piszę to trzymając halogen w ręce.
: 16 lut 2009, 18:07
autor: Yagr
ok, zrozumiałem (chyba )
