Gumy do amortyzatorów.

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

longer1981

Gumy do amortyzatorów.

Post autor: longer1981 »

Witam - mógłby mi ktoś przybliżyć sprawę utwardzenia samochodu i wsadzenia gum do amortyzatorów ! Jakby ktoś miał jakieś zdjęcie byłbym bardzo wdzięczny !!!
Tematik 87

Post autor: Tematik 87 »

Gumy wkładasz między zwoje sprężyn. Auto fakt będzie troche twardzsze, ale i też pójdzie do góry.
Tu masz jeden rodzaj gum
A tu masz link z wszystkimi gumami
Blazey

Post autor: Blazey »

Z całym szacunkiem, ale te gumy to lepiej sobie między zwoje mózgowe włożyć. Może jak się zaczną lepiej chłodzić, to zastanowisz się, jakie są skutki wciskania tych gum w sprężyny. Naprowadzę cię trochę - wkładając coś twardego między zwoje sprężyny, powodujesz że te części sprężyny przestają pracować. Czyli cała sprężyna zamiast pracować całym swoim zakresem, to pracuje tylko tym, co zostało i jest mocno przeciążona. I domyśl się, czym to się skończy...
Ostatnio zmieniony 04 mar 2009, 21:20 przez Blazey, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Blazey pisze:I domyśl się, czym to się skończy...
Jak to czym ? :mrgreen: na którejś kolejnej dziurze sprężyna pęknie zaraz obok gumy.
To proste.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
dre$uXR3i

Post autor: dre$uXR3i »

hehe ja tam szaleje po wszytkich dziorach i ani guma ani sprezyna mi nie pekla :P
mejo__adamus

Post autor: mejo__adamus »

Jamszoł pisze:Jak to czym ? :mrgreen: na którejś kolejnej dziurze sprężyna pęknie zaraz obok gumy.
To proste.
poważnie jamszoł?? kurcze ja mam po 3 gumy na stronie :P
Tematik 87

Post autor: Tematik 87 »

Blazey pisze:Z całym szacunkiem, ale te gumy to lepiej sobie między zwoje mózgowe włóż. Może jak się zaczną lepiej chłodzić, to zastanowisz się, jakie są skutki wciskania tych gum w sprężyny. Naprowadzę cię trochę - wkładając coś twardego między zwoje sprężyny, powodujesz że te części sprężyny przestają pracować. Czyli cała sprężyna zamiast pracować całym swoim zakresem, to pracuje tylko tym, co zostało i jest mocno przeciążona. I domyśl się, czym to się skończy...
Uważaj co piszesz. Ja ciebie nie obrażam i Ty lepiej też tego nie rób. longer1981 chciał troche więcej się na ten temat dowiedzieć to napisałem to co wiem i dodałem linki. Także nie rozumiem Twojego zachowania do mnie :twisted:
Rob

Post autor: Rob »

Blazey pisze:Z całym szacunkiem, ale te gumy to lepiej sobie między zwoje mózgowe włóż.
A wystarczyło napisac ze " nie polecam " :mrgreen:
longer1981

Post autor: longer1981 »

Koledzy - jak to rozumować,piszecie że nie polecacie użycia tych gum do sprężyn,a mi powiedziano że po zmianie felg na 15 cali,opona morze trzeć o nadkole,zakładając te gumy,wiem że sprężyna nie będzie pracować cała,ale nie dopuści do obcierania opony o nadkole.Koledzy jeśli macie takie felgi w swoich ESS,to jak to wygląda,będzie ta opona tarła o nadkole ? czy nie ?
Blazey

Post autor: Blazey »

Rozciągnij sobie sprężynę (w głowie, nie w realu). Jak ją rozprostujesz, to dostajesz kawał prostego pręta, który jest ramieniem uginającym się pod wpływem wagi auta. A teraz jak skrócisz to ramię poprzez wyłączanie poszczególnych zwoi, to tą samą pracę przejmuje krótszy odcinek, który będzie musiał się bardziej ugiąć i pod większą siłą. Jak to się skończy - już jest napisane. Wybór należy do ciebie...
A felgi 15' spokojnie wchodzą do forda. Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia opon -musi być niższy profil.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

longer1981 pisze:po zmianie felg na 15 cali,opona morze trzeć o nadkole,zakładając te gumy,wiem że sprężyna nie będzie pracować cała,ale nie dopuści do obcierania opony o nadkole.Koledzy jeśli macie takie felgi w swoich ESS,to jak to wygląda,będzie ta opona tarła o nadkole ? czy nie ?
to ty chcesz jakieś wyższe gumy zakładać że ci ma obcierać? Przecież jeśli dobrze dobierzesz oponę do felgi to obwód zostaje niemal taki sam jak przy twoich obecnych (jakie by one nie były) Więc moje pytanie jest : po co ci gumy? Wystarczy dobrze dobrać opony. No, chyba że w ogóle masz zmasakrowane zawieszenie i ci obciera nawet jak stoi pusty.... A rozwiązaniem zbyt miękkiego tyłu jest zakup sprężyn wzmocnionych lub ewolucja ze springami z Tavrii. Poczytaj sobie najpierw tematy o oponach ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Yagr pisze:dobrze dobierzesz oponę do felgi to obwód zostaje niemal taki sam
podam jak ja mam:
przód 13` opona 65
tył 14` opona 60
zanczy że odpowiednia opona do felgi jak Yagr pisze.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

longer1981, zakładaj oponki 195/50R15 i nic nie ma prawa trzeć, obcierać itp. Ja na takich latam i trze tył TYLKO z 3 osobami z tyłu na pokładzie i to tylko dlatego, że auto leży 60mm niżej niż seria. Nie słuchaj pierdół ludzi o tym że opona będzie Ci tarła jak założysz 15", bo Bartek jeździ na 17" i też nic nie trze, dobierz tylko odpowiedni rozmiar opony i felge o odpowiednim ET
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Tematik 87

Post autor: Tematik 87 »

Jest dokładnie tak jak wszyscy mówią. A co do blazey-a to troche zaczyna mnie wkurzać :twisted: longer1981 tylko się pyta, a ty dopierdzielasz każdemu :twisted: najpierw mi a teraz jemu. Naucz się odpowiadać normalnie
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Blazey pisze:Z całym szacunkiem, ale te gumy to lepiej sobie między zwoje mózgowe włóż.
Blazey czy ty troche nie przeginasz juz ?? moze powinienes sprawdzic czy miedzy twoje zwoje mózgowe nei trzeba takiej gumy wcisnąć

moglbym wskazac co najmniej kilkanascie przerobek w escorcie, ktore ty nazwiesz polskim kombinatorstwem a ja nazwę poprawianiem fabryki po ich nieudolnych inżynierach

poza tym ciezko jest wyprodukować auto idealne na wszystkie rynki i wszystkie warunki klimatyczne - escort w polsce rdzewieje na potęge, w anglii 10letni escort wyglada jak salonowa nówka, pod warunkiem, ze nie jest mocno pogiety i podrapany. czy zalanie w takim razie progów i innych elementów podwozia "barankiem" i doczepienie osłon nadkoli będzie polskim wymysłem pseudomechanikow ?? NIE


wrcajac do tematu sprężyn - sprężyny w escorcie [nowe, oryginalne] są ZA MIĘKKIE na polskie koleiny i w przypadku gdy wsiadzie 5 osób i bagaż escort wlecze dupe po asfalcie. w tej sytuacji trzeba sobie radzic i bardzo dobrym rozwiazaniem stają się takie gumy wciskane miedzy zwoje sprezyny - w moim esie są takie juz od 2,5 roku - nic sie zlego z zawieszeniem nie dzieje do tego sie bardzo przyjemnie utwardzil, podniósł i spokojnie mozna go załadować po sufit a dupy po asfalcie nie bedzie wlekl - POLECAM
ODPOWIEDZ