Czy dam rade wymienić pompe paliwa?

Moderator: Moderatorzy

Mike109

Czy dam rade wymienić pompe paliwa?

Post autor: Mike109 »

Link


TO jest link to tematu "Brak Mocy i głośna praca silnika"

Więc problem mam taki sam tylko że silnik inny.
Zabieram się za wymiane przewodów i świec (firma NGK), filtra paliwa(Firma Daco...?)
Oraz najtańszy zamiennik pompy paliwa... i teraz mam pytanie czy dam rade wymienić ją sam jeśli mam wyciętą dziurę na pompe pod siedzeniami. Czy trzeba całą pompe cy sam "wkład"...?

Czy coś takiego będzie pasowało..? Link--->Pompa1

Pompa2

jeśli tak to prosiłbym o jakieś instrukcje demontażu i montażu...

Z góry dzięki wielkie :)
Już sobie mówiłem że zeszrotuje dziada, ale wygrał :)
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Pogadaj z "leszkiem", on wymianę pompy paliwowej ma opanowaną do perfekcji :mrgreen: .
Z zawiązanymi oczami i po ciemku, robi to w godzinkę, jak ślipki otworzy, to nawet szybciej.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

sama pompe powinno wystarczyc
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

A dlaczego miałbyś nie dać rady wymienić, skoro ja wyciągałem bak w orionie i escorcie a potem złożyłem i wszystko działa, to i Tobie się uda.

Ja osobiście wolałbym wyciągać bak niż ciąć karoserię , bo nienawidzę takich rozwiązań, ale do tego potrzebny jest kanał lub podnośnik warsztatowy.
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja mialem wycieta podloge i moglem na trasie w 5 minut pompe wymienic
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

cidzej pisze:ja mialem wycieta podloge i moglem na trasie w 5 minut pompe wymienic
zgodze się ale aj po prostu nieznoszę cięcia karoserii , już tak mam
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Mike109 pisze:Oraz najtańszy zamiennik pompy paliwa...
ODRADZAM !!!!!! po stokroć odradzam. Już mówię dlaczego ;). :
------Kupiłem trzy takie zamienniki.dwie w sklepie mot i jedna z allegro. Ta "najtrwalsza z nich chodziła TYDZIEŃ !!!. Może miałem pecha ale taka prawda.Jak kupiłem używkę ale oryginalną. do Ciebie chyba taka powinna podejść.
http://www.allegro.pl/item606397478_pom ... _4_94.html
Ale wybierasz TY. ;)
darcun4 pisze:Z zawiązanymi oczami i po ciemku, robi to w godzinkę, jak ślipki otworzy, to nawet szybciej.
Bardzo śmieszne :D :P
ORION pisze: i Tobie się uda.
zawsze jest ten pierwszy raz :D
ORION pisze:Ja osobiście wolałbym wyciągać bak niż ciąć karoserię
Tyle że kolega już ma wyciętą dziurkę :).

Co do wymiany pompy...z baku wyciągasz całość przez przekręcenie o ćwierć obrotu takiego pierścienia co to trzyma.
Jak już wyjmiesz to można śmiało wymienić samą pompkę bez tego calego "smoka". nie ma problemu. Problem może być z powtórnym zapięciem calości w baku. Cholerstwo "spręzynuje" na uszczelce i trzeba cierpliwości ale :D do zrobienia :D .
Jeśli jednak nie masz na tyle szerokiej tej dziury pod kanapą to musisz zdjąć bak. a tego pod blokiem raczej nie zrobisz...kanał-podnośnik.
powodzenia.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja jak wymienialem Matiemu w RS -sie pompę , to ciołem blache .
Bo jak zweryfikowałem śróby mocujące zbiornik paliwa , to na 100 % bym je pourywał a tego wolałem uniknąć.
Co do montażu - leszek, dobrze pisze - starannie popatrz jak składasz , żeby uszczelka była na swoim miejscu , bo potem będzie ciekło paliwo i będzie smród w wozie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Mike109

Post autor: Mike109 »

Dzięki wielkie ;) Myślę że sobie poradzę.
Patrzyłem i już wiem jak wygląda zaczep także uda się ściągnąć :)
Tylko teraz tak... jak wypne te "wtyczki" przewodów to nie zaleje mnie benzyna?
Czy może powinienem ją spuścić z baku..?


I kolejne pytanie, trochę z innej beczki, ale nie chcę bałagnić nowym tematem...
kiedyś jak naciskałem pedał hamulca np. na światłach to obroty podnosiły się do ok1200- 1200... teraz tego nie ma. To dobry objaw czy zły?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dobry objaw.
Jak przy hamowaniu obroty się podnoczą , to jest nieszczelny układ wspomagania hamulca (lewe powietrze zasysane do kolektora ssącego)
Co do stanu paliwa - trochę paliwa wyleci z wężyków paliwowych - ale tym się nie przejmuj.
Nie możesz mieć pełnego zbiornika - czyli wyżej paliwa niż zbiornik - jeśli masz 3/4 zbiornika lub mniej to jest ok - czyli niżej niż pokrywa pływaka.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Mike109

Post autor: Mike109 »

No to dzięki wielkie, nie teraz, ale w przyszłym tygodniu będę działał ;)
ODPOWIEDZ