inny wentylator chlodnicy

Moderator: Moderatorzy

piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

Blazey pisze:Ale w czym problem? Wystarczy sprawdzić, czy te wiatraki mają takie same numery katalogowe i po sprawie. I nie widzę problemu z montażem wiatraka od wersji 1.6 do tego silnika. Jestem przekonany, że są takie same. A nawet jeśli jest trochę mniejszy, to nie ma to jakiegoś strasznego znaczenia. Przecież ten wentylator to nie jest podstawa układu chłodzenia i nie chodzi cały czas. A jak już się załączy, to i tak będzie dmuchał. I czy to taka straszna tragedia, że nie będzie pracował 3 minuty, tylko 5?
na allegro patrzylem na wentylatory i sa inne numery ale kazdy na 12v wiec mysle ze zapodam od 1,6 16v i bedzie po sprawie wkoncu czy 1,8 16v czy 1,6 16v to zetec
piter
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

stawiam butelkę "ice moda" że pasuje :mrgreen:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

kupie od 1,6 16v i bedzie po sprawie:)dzieki za pomoc
piter
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

1,6 czy 1,8 albo nawet 2,0 to najmniejszy pikuś. najważniejsze jest mocowanie chłodnicy lub samego wiatraka. jak mocowanie pasi to montowć i nie patrzeć z jakiego silnika.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Blazey

Post autor: Blazey »

Albo przeszczepić sam silnik z łopatami w stare mocowanie...
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

witam dzis zamontowalem wentylator chlodnicy od 1,6 16v i co sie okazuje wszystko pasi jestem zadowolony.pozdrawiam a wentylator chlodzi autko:)
piter
Grand

Post autor: Grand »

ja jeździłem z 1.8zetec z wentylatorem od transita albo a poźniej z wentylatorem od golfa 4 i było git
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

No i super że działa.jedynie różnica może być gdy chcesz wentylator z wersji z klimatyzacja.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

WieSiu pisze:jedynie różnica może być gdy chcesz wentylator z wersji z klimatyzacja.
można wiedzieć na czym polega różnica?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Blazey

Post autor: Blazey »

W samym wiatraku raczej nie ma różnicy. Różnica jest w okablowaniu, bo są da biegi i rezystor.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Blazey pisze:Różnica jest w okablowaniu, bo są da biegi i rezystor.


wlasnie tym sie rozni, no i akurat tego nie jestem pewien, moze jest mocniejszy, bo pamietam ze niezle zasowal na maksymalnych obrotach,ale tutaj pewien juz nie jestem
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

tak to prawda ma dwa biegi wentylator.ja mam klime i kupilem wentylator z klima i dziala jak poprzedni identycznie kolega ma bez klimy i okablowanie jest inne ale wentylator ten sam
piter
Blazey

Post autor: Blazey »

Wiatrak i silnik jest taki sam - jednobiegowy (ewentualnie silnik jest mocniejszy). Przełączanie biegów odbywa się na zewnątrz poprzez załączanie rezystora, a nie przełączanie uzwojeń silnika.
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

Blazey pisze:Wiatrak i silnik jest taki sam - jednobiegowy (ewentualnie silnik jest mocniejszy). Przełączanie biegów odbywa się na zewnątrz poprzez załączanie rezystora, a nie przełączanie uzwojeń silnika.
.no tego to nie wiem az tak sie nie zaglembialem w szczegoly.a co do mojego wentylatora to jedzie oryginal od dawcy z klima takze bede miec na sprzedaz od 1,6 16v:)
piter
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Przełączanie prędkości przez rezystor odbywa się przez przekaznik przy akumulatorze w zależności od temp.silnika i od ciśnienia w układzie klimatyzacji. W zależności od rocznika essa przekaznik sterowany jest za pomocą zwykłego termowlacznika ale 4 pionowego albo za pomocą komputera samochodu który czyta temperaturę z czujnika przy termostacie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ