Strona 1 z 2

WYSOKOOKTANOWE BENY - Wrazenia i opinie

: 17 maja 2009, 01:33
autor: Ven
Drodzy forumowicze, napiszcie o swoich doswiadczeniach z paliwami typu premium z roznych stacji, ja ostatnio przetestowalem 100 oktanowa Shella VPower Racing :

Cena VPower 100oktanowej to ok 25-30 gr wiecej na litrze do zwyklej PB95.
Czyli na 10litrach wychodzi ok 3zl wiecej. Dlatego pewnego dnia zalalem na prawie pusty bak 15literkow tego wynalazku tak by sobie poprawic humor i zobaczyc czy zrobi to jakakolwiek roznice 15 letniemu silnikowi 1.6 16V, slyszalem bowiem opinie ze zwykla 98 oktan nie daje nic, a czasem pogarsza sprawe (bo jest starsza, mniej kontrolowana itd itd)
Slyszalem tez ze Shell wprowadzil 100oktanowa bo ich testy wykazaly ze 98 oktan nie jest optymalna liczba dla wspolczesnych silnikow i spalanie tego paliwa jest stosunkowo malo efektywne.

Wrazenia : po paru kilometrach (pewnie jak wypalilo sie zwykle paliwo z przewodow instalacji itd) poczulem zdecydowana różnice na plus. Szybsze wejscie na obroty, nie mam w tym doswiadczenia ale z 5 moze z 10 konikow wiecej ciągu (mysle ze zyskalem troche do setki), lepsza kultura pracy. No i po wypaleniu tej beny, po podliczeiu wyszlo spalanie mniejsze o 1 litr (mimo ze kilka razy go dobrze przegonilem na krotkim odcinku testujac przyspieszenie do ok 4.5 tys obr, ale to mi sie zdarza przy normalnej jezdzie tez).

Tak wiec od niedawna jestem zwolennikiem VPower i jak bede jechal gdzies w dluzsza trase szczegolnie gdy bede zaladowany to sobie wlasnie takiej naleje. Wieksza kultura i przyjemnosc z jazdy a koszt nie wiele wiekszy jak nie taki sam (ze wzgl na mniejsze spalanie).

Ogolnie POLECAM :smile:

: 17 maja 2009, 12:24
autor: Jamszoł
A przestawiłeś pod mask korekcję oktanową - tam jest taki pipek do przestawiania kompa na benę - 95/98.
Zrób jeszcze test z przestawieniem i daj znać

: 17 maja 2009, 12:29
autor: WieSiu
Jamszoł pisze:do przestawiania kompa na benę - 95/98.
z tego co ja wiem,to jest przestawienie ma benzyne z mniejsza liczba oktanowa a nie wieksza !! W instrukcji Escorta jest napisane,ze nic nie daje lanie benzyny 98 i nie ma to zadnego sensu. Skoro producent tak pisze,to cos w tym musi byc

: 17 maja 2009, 12:45
autor: gracurulezzz
Ja swego czasu też eksperymentowałem z różnymi benzynami wysoko oktanowymi,ale super poprawy nie zauważyłem.Autko rzeczywiście szybciej wchodziło na obroty,ale stwierdzenie w moim przypadku że ma 5 czy nawet 10 koni więcej to była by gruba przesada.Poza tym jak WieSiu napisał lanie takiej benzyny wg.producenta nie poprawia osiągów samochodu.Mało tego w WKŁ piszą mądrzy ludzie że do wersji z katalizatorem wyłącznie benzyna 95-cio oktanowa.

: 17 maja 2009, 12:59
autor: walet90
Koledzy o co chodzi z tym przełącznikiem? W moim mk V też takowy jest? :)

: 17 maja 2009, 13:29
autor: gawron
ja mam :mrgreen: ale różnicy nie czuć w mocy-to chodzi tylko o to aby dopasować kąt zapłonu do innej mieszanki

: 17 maja 2009, 13:45
autor: Jamszoł
W WKŁ jast tak napisane :

Złącze korektora liczby oktanowej

Jest to złącze dwuwtykowe umieszczone w przedziale silnika, koło lewego nadkola. Włożenie lub wyjęcie przez kierowcę zwory łączącej oba wtyki powoduje wykorzystywanie przez elektroniczne urządzenie sterujące jednej z dwóch, przechowywanych w jego pamięci, charakterystyk kąta wyprzedzenia zapłonu dostosowanych do liczby oktanowej używanego paliwa (benzyna bezołowiowa LO 95 lub LO 98).

: 17 maja 2009, 14:36
autor: walet90
No powiedzmy, że jeżdżę na paliwie PB95 to zwora musi być włożona czy wyjęta?

: 17 maja 2009, 22:31
autor: Ven
U mnie na serio byla roznica po zalaniu VPower 100, moze tez dlatego ze na statoilu na ktorym zawsze tankuje maja generalnie slaba benzyne 95 :???:

Pipka nie przestawialem, niech ktos wrzuci foto gdzie jest ten przelacznik, dobrze wiedziec, nastepnym razem przestawie i sie zobaczy.

: 18 maja 2009, 09:20
autor: cidzej
jezeli juz ma cos dac to ekstra paliwo to chyba tylko tyle, ze nasze U95 ma w najlepszym przypadku 91-93 oktany, a dopiero U98 ma kolo 95 oktanow (takich prawdziwych, o jakich pisza w dokumentacji). mozna przyjac, ze nasz U95 dopiero dorownuje U95 zza zachodniej granicy

: 18 maja 2009, 09:52
autor: orion
mówcie co chcecie, ale ja leję tylko v-power racing podobno 100oktnów i różnica w porównaniu do 95 jest znaczna, zresztą nie raz w TV robili testy i czym bardziej wysilony silnik tym większe korzyści wynikały z lania najdroższej benzyny

choć kto wie czy nie jest to sponsorowane przez koncerny naftowe

: 18 maja 2009, 10:33
autor: WieSiu
ORION pisze:różnica w porównaniu do 95 jest znaczna
A Ciebie tez sponsoruja ze tak twierdzisz ??? ;) Oczywiscie sobie zartuje, nie bierz tego do siebie ;)

: 18 maja 2009, 13:18
autor: orion
A Ciebie tez sponsoruja ze tak twierdzisz ??? ;) Oczywiscie sobie zartuje, nie bierz tego do siebie ;)
niestety nie, to ja ich sponsoruję :cry:

: 18 maja 2009, 13:39
autor: mikruss
z tego co wiem to u mnie chłopaki w klubie vectry co mają wysilone silniki tylko v-power racing leją bo na tym paliwie nie maja spalania stukowego :)

: 18 maja 2009, 13:40
autor: Yagr
iV-power i V-power racing mają dodatki czyszczące i jak się trochę na nich pojeździ do układ paliwowy się oczyszcza i pewnie stąd wrażenie większej mocy, a same oktany wiele nie zmienią zwłaszcza gdy silnik nie jest do nich dostosowany. Ja tez tankowałem V-power i miałem pozytywne odczucia ale mam wrażenie że to efekt tego że te benzyny są lepiej przypilnowane i mają faktycznie swoje parametry a taka orlenowska EuroSuper 95 to na wielu stacjach nawet 90 oktan niema.... Zresztą.... LPG ma ok 100 oktan :lol: