Strona 1 z 1
Muli na benzynie
: 24 maja 2009, 15:43
autor: Michas
Witam jestem tu nowy. Mam escorta 1.4i wtrysk wielopunktowy, B+G. Problem polega na tym że na zimnym silniku jak chce go zapalić na benzynie to załapie za każdym razem, osiągnie 2 tyś obrotów potem obroty spadają, zaczyna przerywać i kopcić na biało niebiesko ;/, po dodaniu gazu słychać strzały raczej w tłumik. Dodając gaz nieraz uda sie osiągnąć wyższe obroty a nieraz zgaśnie. Po przekroczeniu ok 3,5 tyś obr już w miarę płynnie silnik nabiera obroty.Problem częściowo zanika na ciepłym silniku a na gazie całkowicie nie występuje. Dodam że wymieniłem filtr paliwa, przewody i świecie więc w czym leży problem ??
: 24 maja 2009, 15:57
autor: kvazi555
ja bym przyczyny w pompie szukał
Re: Muli na benzynie
: 24 maja 2009, 19:19
autor: novy
Michas pisze:na zimnym silniku jak chce go zapalić na benzynie to załapie za każdym razem, osiągnie 2 tyś obrotów potem obroty spadają, zaczyna przerywać...Dodając gaz nieraz uda sie osiągnąć wyższe obroty a nieraz zgaśnie. Po przekroczeniu ok 3,5 tyś obr już w miarę płynnie silnik nabiera obroty w czym leży problem ??
Może być problem z

"krokowcem"

: 26 maja 2009, 15:17
autor: Michas
Krokowy niema tu raczej nic wspólnego z tym że przerywa na benzynie bo wtedy to i na gazie by tak było a swoją droga to nie są objawy wadliwego krokowca. Co do pompy to również podejrzewam że ona może być przyczyną ale swoją droga przerywał by też na ciepłym silniku a dziś przejechałem ok 10 km na ciepłym silniku na benzynie i szedł elegancko jedynie na 1 i 2 przy dynamicznym przyspieszaniu zamulał nieco ;/ może wtryski ?
: 26 maja 2009, 15:23
autor: Jamszoł
Jaką mzsz instalację gazową ?
Czy gazownik podłączył gaz tak , że impulsy cały czas dochodzą do wtryskiwaczy , czy są odłączane ?
sprawdź na wtyczkach przy wtryskiwaczach , czy masz czysto
: 26 maja 2009, 15:36
autor: Michas
Instalacja II gen. Zaraz sprawdzę czy dochodzą impulsy. Koło wtrysków sucho. Mam pytanie czy w escorcie est jako taka pompa paliwa która wtryskuje paliwo poprzez wtryskiwacze czy jest tylko ta w baku ?
: 26 maja 2009, 16:21
autor: Yagr
ta w baku - możesz mieć problem z regulatorem ciśnienia paliwa
: 26 maja 2009, 21:10
autor: Michas
Po przełączeniu na gaz na wtryskiwaczach niema impulsu. Pompka paliwa sprawdziłem i pompuje dobrze. Gdzie się znajduje ten regulator ciśnienia ?
: 26 maja 2009, 21:14
autor: Jamszoł
Na listwie przy wtryskach
: 26 maja 2009, 21:18
autor: Michas
Jest możliwość samemu zwiększenia ciśnienia ? Czy wchodzi w gry tylko wymiana bądź warsztat ?
: 26 maja 2009, 21:23
autor: Jamszoł
Cytat z WKŁ - Regulator ciśnienia paliwa
Zastosowano regulator przeponowy umieszczony na końcu kolektora wtryskiwaczy paliwa. Marka: Weber. Ciśnienie regulowane:
- bez podciśnienia (przy wyłączonym silniku): 300±10kPa;
- przy podciśnieniu 6,66 kPa (przy pracującym silniku): 250+10 kPa.
: 26 maja 2009, 21:37
autor: Michas
Nie wiele mi mówi to co mi napisałeś

w jaki sposób dokonać tej regulacji ? jest tam jakaś śrubka ?
: 26 maja 2009, 21:39
autor: Yagr
Michas pisze:jest tam jakaś śrubka ?
zwykle imbus, często pod deklem z aluminium który trzeba rozwiercić, regulacja zalecana tylko pod kontrolą ciśnieniomierza

: 26 maja 2009, 22:00
autor: Michas
Hmm spróbuje jutro dokonać tej regulacji na zapalonym silniku na benzynie i będe zwiększał dawkę aż zobacze poprawę jeśli to on będzie przyczyną xD
Edit:
Dziś sie przyjrzałem temu regulatorowi i powiem tyle że nie wiem w którym miejscu należy to rozwiercić aby dokonac regulacji ;/ jakaś podpowiedź ? a najlepiej fotka ^^
: 02 cze 2009, 16:31
autor: Michas
Odświeżam