Strona 1 z 4
Silnik gaśnie jak ciepły:(
: 14 cze 2009, 14:26
autor: krystus4
Jestem od roku posiadaczem ford escorda 1,6 16V rocznik 1993. nie dawno miałem drobna stłuczkę przy której uszkodziłem sondę lambda i chłodnice.. Obie części wymieniłem...niestety teraz mam problem ponieważ mój escort zaczyna gasnąć jak się rozgrzeje, a dokładniej objawia sie to tak:
Gdy rano odpalam go łapie za pierwszym razem (problem z tym że obroty mu wariują najpierw są za niskie, jak by miał zgasnąć, później dochodzą do 2000 i spadają na 1500 i tak już trzyma), pochodzi z 10 minut i gaśnie. Później za cholerę nie mogę go odpalić dopiero jak ostygnie, do gdzieś około 3-4 godzin tyle że problem się pojawia....Po zmianie sondy resetowałem kompa, ale to nic nie pomaga:(... Silnik krokowy najprawdopodobniej nie jest uszkodzony, bo gdy samochód chodzi i krokowca odłączam to silnik się wyłącza......Chciałbym prosić o pomoc i porady co może być przyczyną jego zachowania..POMOCY PLEASE
: 14 cze 2009, 14:28
autor: krystus4
krystus4, Chciałewm jeszcze dodać, że rozrusznik kręci cały czas, i jest iskra na świecach...
: 14 cze 2009, 14:42
autor: Jamszoł
krystus4, Po pierwsze - jeśli napisałeś post a coś ci się przypomniało , to z prawej strony u gory Twego posta masz prostokąt w którym masz napis edytuj.
Wciśnij go - wyedytujesz post i dopiszesz to , co Ci się przypomnialo.
Co do gaśnięcia silnika - piszesz , że gaśnie gdy się rozgrzeje a więc ja bym zaczął szukać przyczyny przy czujnikach temperatury (silnika i powietrza) - nie koniecznie są one uszkodzone - możliwe , że styki przy wtyczkach nie łączą - od tego zacznij - bo to nic nie kosztuje.
: 14 cze 2009, 14:53
autor: Yagr
Zrób ja ci Jamszoł, napisał - posprawdzaj wtyczki, najlepiej od razu potraktuj jakimś specyfikiem do konserwacji styków i zrób sobie reset compa. Miałeś stłuczkę i wymieniłeś sondę więc warto zresetować ustawienia.
: 14 cze 2009, 15:02
autor: Jamszoł
Podejrzewam , że któryś czujnik oszukuje - wskazuje niiską temperaturę - komp zapodaje cały czas ssanie a silnik jak się zagrzeje , to po prostu go zalewa nadmiar paliwa .
Po zgaśnięciu na pewno wszystkie świece będą zalane.
gdybyś w tym momencie wymienił świece na inne - silnik znów odpali i będzie pracował aż do zalania następnych świec.
Oczywiście po oczyszczeniu styków zrób restart kompa - jak Yagr, Ci podpowiada , bo teraz komp dostaje złe info od czujników albo nie dostaje ich wcale i instrukcje bierze z pamięci stałej.
: 14 cze 2009, 21:54
autor: krystus4
Jamszoł masz rację, świece są zalane tak jak mówisz....Po włożeniu nowych(zrobiłem do dziś po południu) i próbie odpalenia go wieczorem( znów pochodził i zgasł), sprrawdziłem je i były czarne....Jutro zrobie tak jak obaj mi podpowiadacie, czyli wyczyszcze wszystkie styki po kolei, a następnie tak jak p[isał
YAGR zrobie reset kompa...jutro napisze jak efekty....POZDRAWIAM
JESZCZE jedno Ważne pytanie!!!!!!!!!!! Znalazłem przy chłodnicy małą fajke w kształcie literki L z jednym brązowo-białym przewodem. Wiem ze powinna ona byc zamontowana na takim gwincie którego poszukuje od 3 godzin!!! Jezeli ktos wie gdzie dokładnie znajduje sie ten gwint na którym ma byc umieszczona ta fajka to prosze o wskazówki;) Z góry dziękuje:) pozdro jeszcze raz:) Mój silnik to DOHC

: 15 cze 2009, 13:25
autor: WieSiu
krystus4 pisze:Znalazłem przy chłodnicy małą fajke w kształcie literki L z jednym brązowo-białym przewodem
byc moze to jest wlasnie rozwiazanie Twojego problemu,bo takie fajki sa wpinane do czujnikow temperatury, daj fotke tego gdzie ta fajka jest przy silniku i na penwo ktos Ci pomoze
: 15 cze 2009, 13:37
autor: krystus4
Ale własnie nie wiem gdzie ma byc podpięta:D nie wiem gdzie jest ten gwint na który mam ją wsadzic:( Chodzi o to ze wisi ona sobie luzem a musi byc wsadzona na ten gwint:( ale gdzie on Kurcze znajduje???? POMOCY
: 15 cze 2009, 13:44
autor: Yagr
krystus4, twój silnik to zetec (lub zeta jeśli jeszcze przed zmianą nazwy)

ale że DOHC to też prawda
Ja mam inny silnik ale własnie taka "fajka" idzie u mnie do czujnika temperatury na wskaźnik. Kolor kabelka taki sam... Czujnik jest u mnie w bloku silnika od strony chłodnicy i blisko łączenia ze skrzynią. Ale ten sam kolor ma kabelek do czujnika poziomu płynu spryskiwaczy o ile masz go w aucie.
: 15 cze 2009, 13:46
autor: krystus4
Na górze silnika wyraznie wybity napis DOHC:) a ta fajecza u Ciebie znajduje sie na takim gwincie??:)
??
: 15 cze 2009, 13:52
autor: Yagr
krystus4 pisze:a ta fajecza u Ciebie znajduje sie na takim gwincie??:)
na czujniku wkręconym w korpus i z wystającym własnie takim "gwintem" jak ty piszesz.
A co do silnika to uwierz że to "wczesny" zetec

Innych 1,6 16v w tych rocznikach w escortach ford nie wstawiał. najpierw był własnie taki jak masz z rodziny "zeta" której nazwę chwilę potem przechrzcili na "zetec"

A DOHC to oznaczenie silnika z dwoma wałkami rozrządu w głowicy

: 15 cze 2009, 13:54
autor: krystus4
wyglądem sie nie róznią:) tylko tym wybitym zapisem:) więc mozesz jeszcze raz dokładnie krok po kroku gdzie tego szukac????? a kabelek nie jest zbyt długi około 10 cm:)
: 15 cze 2009, 14:11
autor: Yagr
krystus4, przecież ci napisałem że w korpusie koło łączenia ze skrzynią. Masz 10 cm kabelek co za problem zerknąć na wszystkie lokalizacje w promieniu tych 10 cm? A jest tez opcja że nic nie znajdziesz bo to luźny kabel z uniwersalnej wiązki i akurat u ciebie nic nie jest pod niego podpięte

Poza tym jak ci już napisałem i co widać w moim opisie - ja mam inny silnik

: 15 cze 2009, 14:12
autor: krystus4

no własnie;) i poszukam jak znajde dam znac:) szukam juz 3 godziny:)
: 15 cze 2009, 14:17
autor: Jamszoł
Może to z czujnika co podaje temp. silnika do kompa - czujnik jest pod termostatem - od góry zasłania wąż co idzie od chłodnicy do termostatu