Kamann Autosport Power Booster 0.1bar?
Moderator: Moderatorzy
Kamann Autosport Power Booster 0.1bar?
Słyszał ktoś coś na temat tego czegoś?
http://www.kamann-autosport.com/Super-P ... oster.html
Bo ze strony producenta trudno coś się dowiedzieć konkretnego, bo z góry wnioskując wygląda jak kolejna zabawka wiejskiego tunera
a może jednak nie?
http://www.kamann-autosport.com/Super-P ... oster.html
Bo ze strony producenta trudno coś się dowiedzieć konkretnego, bo z góry wnioskując wygląda jak kolejna zabawka wiejskiego tunera
a może jednak nie?
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ciekawe, dobrze rozumiem,ze to elektryczna turbinka ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
mi teżORION pisze:a mi to pasuje do działu "Uśmiechnij się"
są elektryczne turbiny, które działają wystarczająco efektywnie ale.... działają tak jak zwykłe kompresory tyle że napędzane są silnikiem elektrycznym i wymagają osobnej instalacji elektrycznej i dodatkowych akumulatorów a żeby wyniki były wyraźne to koszt przewyższa montaż i strojenie zwykłej turbosprężarki. Była firma w stanach to robiąca ale chyba już znikła z rynku... U nas też ktoś to kiedyś oferował, niestety nie pamiętam nazwy firmy... Zresztą... wystarczy sobie "e-turbo" wgooglać a morze textu wyskoczy a te e-ram (tak to się chyba w stanach nazywa) z linku to może co najwyżej do... chłodzenia procesora w waszych midi towerach służyć
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
a potem wyciągać z silnika kawałki śmigiełek z wentylatora bo pod 12V będzie chodzić na max a po dodaniu gazu go zassiecidzej pisze:panowie a co to za problem dobrac sobie jakis komputerowy wentylator do obudów, zamontowac w dolocie, podac do niego 12V po stacyjce i sprawdzic czy rzeczywiscie cos daje takie e-turbo
choć niektóre wentylatory serwerowe 80x80 mają niezłą przepustowość
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
cytujac ze strony grabowskiego:
"Zapotrzebowanie wolnossącego silnika na powietrze przy obrotach momentu maksymalnego obliczamy mnożąc całkowitą pojemność skokową silnika przez połowę obrotów momentu maksymalnego.
- pojemność silnika 1,59 l
- obroty momentu maksymalnego 5900obr/min
1,59*5900/2=4690,5 l/min czyli 4,6905 m3/min "
to da rade wycisnac z dobrego wentylatora. zwykle 120x120 potrafia wykrecic blisko 2,5m3/min a co dopiero jakies tuningowe ??
http://www.grabowski.com.pl/uklady_turbo.htm
"Zapotrzebowanie wolnossącego silnika na powietrze przy obrotach momentu maksymalnego obliczamy mnożąc całkowitą pojemność skokową silnika przez połowę obrotów momentu maksymalnego.
- pojemność silnika 1,59 l
- obroty momentu maksymalnego 5900obr/min
1,59*5900/2=4690,5 l/min czyli 4,6905 m3/min "
to da rade wycisnac z dobrego wentylatora. zwykle 120x120 potrafia wykrecic blisko 2,5m3/min a co dopiero jakies tuningowe ??
http://www.grabowski.com.pl/uklady_turbo.htm
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Dawno temu kombinowałem takie coś w moim F125p - zamontowałem przed filtrem powietrza wentylator od Webasta
Może to coś dało ? nie było odczuwalne - poza spadkiem zapotrzebowania na benzynę .Jednocześnie we filtrze powietrza miałem zamontowane łopatki , tworzące zawirowanie wpadającego powietrza do gaźnika.
Może to coś dało ? nie było odczuwalne - poza spadkiem zapotrzebowania na benzynę .Jednocześnie we filtrze powietrza miałem zamontowane łopatki , tworzące zawirowanie wpadającego powietrza do gaźnika.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
"turbinka Kowalskiego"?Jamszoł pisze:filtrze powietrza miałem zamontowane łopatki , tworzące zawirowanie wpadającego powietrza do gaźnika.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
niemiecki jest mi obcy, ba... wręcz go nie cierpię ale "elektrischer" to moim zdaniem znaczy że elektrycznyPrzemo pisze:my tu cały czas o wentylatorach ale ten power booster jest bez zasilania
tu masz wersję po angielsku takiego "wynalazku" http://www.electricsupercharger.com/
Ostatnio zmieniony 22 cze 2009, 14:49 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Scythe Ultra Kaze 4000 rpm 120x120 ma ok. 5,383 m3/min więc dałby rade<lol>cidzej pisze:cytujac ze strony grabowskiego:
"Zapotrzebowanie wolnossącego silnika na powietrze przy obrotach momentu maksymalnego obliczamy mnożąc całkowitą pojemność skokową silnika przez połowę obrotów momentu maksymalnego.
- pojemność silnika 1,59 l
- obroty momentu maksymalnego 5900obr/min
1,59*5900/2=4690,5 l/min czyli 4,6905 m3/min "
to da rade wycisnac z dobrego wentylatora. zwykle 120x120 potrafia wykrecic blisko 2,5m3/min a co dopiero jakies tuningowe ??
http://www.grabowski.com.pl/uklady_turbo.htm
my tu cały czas o wentylatorach ale ten power booster jest bez zasilania jeden ziomek ma to na sprzedaż, podjadę i zapytam czy pożyczy na testy za browar
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB