Słabe hamulce
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Po tej prowadnicy chodzi cały cylinderek wraz z tłoczkiem - klockotrzymacz jest na stałe przykręcony do piasty
Cylinderek - znaczy zacisk jako całość
Na zdjęciach nawet widać te prowadnice - http://www.allegro.pl/item963236763_zac ... 6_16v.html
Cylinderek - znaczy zacisk jako całość
Na zdjęciach nawet widać te prowadnice - http://www.allegro.pl/item963236763_zac ... 6_16v.html
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Orginalnie na tej prowadnicy jest guma i trzeba sprytu , żeby w ogóle zdjąc zacisk - bo guma trzyma .
Gumy nie ma - włazi kusz .
Przemyj prowadnicę i zobacz czy jest tam rdza czy jej nie ma - jeśli nie ma to lekko oliwki do środka i zabezpiecz czymś co będzie podczas pracy lekko rozciągane.
Jeśli jest rdza - drobniutki papierek ścierny (320 lub drobniejszy) a potem jak wyżej
Po drugiej stronie jest trzpień , który wybijamy przy demontażu - trzeba go z lekka posmarować przed wbiciem .
Gumy nie ma - włazi kusz .
Przemyj prowadnicę i zobacz czy jest tam rdza czy jej nie ma - jeśli nie ma to lekko oliwki do środka i zabezpiecz czymś co będzie podczas pracy lekko rozciągane.
Jeśli jest rdza - drobniutki papierek ścierny (320 lub drobniejszy) a potem jak wyżej
Po drugiej stronie jest trzpień , który wybijamy przy demontażu - trzeba go z lekka posmarować przed wbiciem .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Jurek,jesteś WIELKI,już zaczaiłem o co chodzi,na tej prowadnicy chodzi górna część z tłoczkiem,tłoczek wysuwając się dociska wew. klocek jednocześnie cofając całość do auta i dociska zew. klocek.
Ja jakiś głupi jestem ,że nie zaczaiłem od razu,jeszcze raz wielkie dzięki
Jeszcze taką rzecz się zapytam,da się wytargać sam tłoczek zacisku żeby go w razie czego wyczyścić lub wymienić na nowy,i czy to wiąże się z wyciekiem płynu?
Ja jakiś głupi jestem ,że nie zaczaiłem od razu,jeszcze raz wielkie dzięki
Jeszcze taką rzecz się zapytam,da się wytargać sam tłoczek zacisku żeby go w razie czego wyczyścić lub wymienić na nowy,i czy to wiąże się z wyciekiem płynu?
- WieSiu
- Posty: 23274
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
da sie, wystarczy ze nacisniesz pare razy pedal hamulca gdy zacisk nie bedzie zamontowany do piasty. Wtedy ten tloczek sam wyskoczy i bedzie oczywiscie wyciek plynu. A jak juz wyciagniesz tloczek,to warto wymienic gume oslaniajaca tloczek i gume od tej prowadnicy o ktorej rozmawialiscie. Prowadnice przesmarowac i wszystko zlozyc do kupy. Zestaw naprawczy tloczka to ok 30 zl na jedna strone, warto to zrobic,bo po tylu latach ta guma predzej czy pozniej bedzie sprawiac problemykris2629 pisze:,da się wytargać sam tłoczek zacisku żeby go w razie czego wyczyścić lub wymienić na nowy,i czy to wiąże się z wyciekiem płynu?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jeśli chcesz wyciągać tłoczek , to zaopatrz się w zacisk "Morsa"
Takie coś http://www.sunmet.pl/szczypce-i-obc%C4% ... 7_464.html
Tuż po wyciągnięciu tłoczka - zaciskasz Morsem wężyk hamulcowy , żeby nie zapowietrzyć reszty układu hamulcowego - po złożeniu całości - zdejmujesz zacisk i odpowietrzasz - najpierw samo niech zleci - bez pompowania.
Takie coś http://www.sunmet.pl/szczypce-i-obc%C4% ... 7_464.html
Tuż po wyciągnięciu tłoczka - zaciskasz Morsem wężyk hamulcowy , żeby nie zapowietrzyć reszty układu hamulcowego - po złożeniu całości - zdejmujesz zacisk i odpowietrzasz - najpierw samo niech zleci - bez pompowania.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23274
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jest specjalny smar do zaciskow firmy ate. Kiedyś taki miałem,ale gdzieś mi się zgubił.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982