Słabe hamulce

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23275
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Essi_go,nowe szczeki,z pelnym wyposazeniem wnecza bebnow,wlacznie z cylinderkami i samoregulatorami kosztuja ok. 170-200 zl wiec nie ma sensu kupowac uzywek.firmy trw,zestaw naprawczy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
jaceklodz18

Post autor: jaceklodz18 »

a jeszcze chłopaki do pytanie mam czy może to być spowodowane tym że wlałem płyn hamulcowy dot 3?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie płyn może być on różni się od Dot 4 większą odpornością na temperaturę - wrze we wyższej temperaturze
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mikruss

Post autor: mikruss »

Jak samoregulator w miare dobry to moze wsadzic tyl na "pałe" i po paru hamowaniach czy tez pociągania recznym same sie wyregulują hamulce-ja tak zawsze robie i jest git, ale muszą sie rozkrecac (cos ala rzymska śruba ;) )
Co do pedału moze opadac ale jak do konca opada a za drugim razem jest ok to zapowietrzone hamulce. Ja po rozebraniu tylu bym sprawdzil cylinderki czy nie cienką bo to częsta usterka bebnów ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Różnica między hamowaniem (pod pompowanie pedałem hamulca) przy zbyt cofniętych szczękach a zapowietrzonym hamulcu jest taka :
Gdy mamy zapowietrzony hamulec i pod pompujemy pedałem , to hamulec jest ale pedał hamulca jest twardy
Gdy szczęki są zbyt cofnięte , to po podpompowaniu mamy normalny pedał hamulca.
Gdy mamy w bębnie wyciek płynu hamulcowego i szczęki + bęben są mokre , to szczęki się kleją i lekkie naciśnięcie pedału hamulca powoduje natychmiastowe bardzo mocne hamowanie - szczęki a raczej okładziny kleją się do bębna
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
jaceklodz18

Post autor: jaceklodz18 »

odkreciłem bęben i zauważyłem że z jednego cylinderka delikatnie cieknie,to może być przyczyna?
mikruss

Post autor: mikruss »

do wymiany cylinderek ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak to może być przyczyną
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
jaceklodz18

Post autor: jaceklodz18 »

cylinderek do wymiany czy może kupić zestaw naprawczy?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wymień cały - nie baw się w naprawy :!:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

Chłopaki,może ktoś będzie wiedział o co chodzi,od pewnego czasu zauważyłem taką rzecz,jak jade szybciej,powiedzmy 80-90 km/h i hamuje na biegu lub na jałowym to nieraz mam takie pulsacyjne tarcie,nie moge wykukać czy to tył czy przód,napewno prawa strona,
czyżby to był objaw kończących się klocków?
Przy małych prędkościach tego nie słychać,doradzcie co to może być.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12703
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

sprawdź klocki i tarcze, może tarcza już krzywa.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
kris

Post autor: kris »

Chłopaki,tarcze i klocki wymienione,ale przeanalizowałem sytuacje przed wymiana i jest tak:
po zdjęciu prawego koła grubość okładziny zewnętrznej ok. 6 mm.,tarcza swobodnie i bez najmniejszego oporu się kręciła,

po zdjęciu lewego koła grubość okładziny zewnętrznego klocka ok. 1 mm. i tu tarcza kręciła się z lekkim oporem,z pewnego zródła dowiedziałem się ,że może być zapieczona prowadnica stałej-zewnętrznej części zacisku(zaznaczona na fotce)
Teraz mam pytanie,jak się do niej dobrać,wyjąć ,przeczyścić,bo to prawdopodobnie może być przyczyną wszcześniejszego buczenia i zerżnięcia klocka do zera,czy przy demontażu nie będzie wycieku płynu hamulcowego?
Doradzcie ,bo nie wiem jak się do tego zabrać aa
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Poczytaj no sobie tu http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=5716
W zasadzie , to najpierw powinieneś przejrzeć forum a potem się pytać.
Gdy będziesz wciskał tłoczek , to jeśli ciężko bedzie wchodził - jest to oznaka , że to tłoczek jest zapieczony a nie co innego.
Ewentualnie spuchnięty wężyk hamulcowy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kris

Post autor: kris »

Okej Jamszoł,ale gdyby to jeden z tłoczków był zapieczony,to nie było by równomiernej siły hamowania,auto by ściągało przy hamowaniu,a tu wew. klocki między tłoczkiem a tarcza wytarte jednakowo,tylko ten zew. w lewym kole zjechany prawie do zera?
Obydwa wężyki w nienagannym stanie,nie spuchnięte.
ODPOWIEDZ