Opony zimowe - letnie reguła 7 stopni
Moderator: Moderatorzy
Też mam letnie FULDY ECOCONTROL i jestem bardzo zadowolona. A zimówki no cóż-muszę się dobrze przyjrzeć, ale generalnie w zimę dobrze się sprawują -zaspy nam nie są straszne
Właśnie się przyjrzałam oponom i mam zimówki Fuldy Kristall Montero. Moim zdaniem są OK, troszkę głośne ale do mojej jazdy wystarczą. Jeżdżę już 3 sezon i wyglądają jak nówki.
Właśnie się przyjrzałam oponom i mam zimówki Fuldy Kristall Montero. Moim zdaniem są OK, troszkę głośne ale do mojej jazdy wystarczą. Jeżdżę już 3 sezon i wyglądają jak nówki.
Ostatnio zmieniony 22 paź 2009, 11:36 przez apsik, łącznie zmieniany 1 raz.
To, żeby nie tworzyć nowego tematu - podepnę się tutaj. Mianowicie dostałem od kolegi za total free oponki zimowe, ale... Mam teraz katalogowe letniaki 175/70R13. Oponki, które dotałem to 165/70R13 Czyli trochę węższe i trochę niższe. Pytanie jest takie, czy bez problemu je założę na fabryczne felgi? Mam wszystkie fele oryginalne z wytłoczonym znaczkiem Forda nawet. Czytałem w instrukcji, że do sedana/kombi najwęższe to 175/70, a 165 to do Curiera. Chodzi mi o to, czy na tych felgach nie zrobi mi się 'German Style' z tych oponek
Z góry dzięki za info
Z góry dzięki za info
Irku, widzę, że nie czaisz oznaczenia opon Już Ci tłumaczę: opony o rozmiarze 205/50 R 17 Tkupiec pisze:tylko węższe albo ja czegoś nie rozumię.
205 – szerokość opony w milimetrach,
50 – profil opony oznaczający, że wysokość opony stanowi 50% jej szerokości,
R – opona radialna, litera D oznaczałaby oponę diagonalną,
17 – średnica osadzenia, będąca jednocześnie średnicą obręczy, podana w calach,
T – indeks prędkości dopuszczalnej.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2009, 01:16 przez Albercik, łącznie zmieniany 1 raz.
A tu masz indeksy prędkości - oczywiście w km/h
A1 = 5
A8 = 40
B = 50
C = 60
D = 65
E = 70
F = 80
G = 90
J = 100
K = 110
L = 120
M = 130
N = 140
P = 150
Q = 160
R = 170
S = 180
T = 190
U = 200
H = 210
V = 240
W = 270
Y = 300
VR = powyżej 310
ZR = powyżej 340
[ Dodano: Wto 24 Lis, 2009 ]
kupiec, różnica w obwodzie koła wyniesie 14mm, czyli licznik będzie przekłamywał na plus o 2.4%.
Poza tym nie pytam o różnicę w wysokości i przekłamaniach, tylko o to, czy opona 165 wejdzie bez problemu na fabryczną felgę - w sensie, czy nie będzie za wąska
A1 = 5
A8 = 40
B = 50
C = 60
D = 65
E = 70
F = 80
G = 90
J = 100
K = 110
L = 120
M = 130
N = 140
P = 150
Q = 160
R = 170
S = 180
T = 190
U = 200
H = 210
V = 240
W = 270
Y = 300
VR = powyżej 310
ZR = powyżej 340
[ Dodano: Wto 24 Lis, 2009 ]
kupiec, różnica w obwodzie koła wyniesie 14mm, czyli licznik będzie przekłamywał na plus o 2.4%.
Poza tym nie pytam o różnicę w wysokości i przekłamaniach, tylko o to, czy opona 165 wejdzie bez problemu na fabryczną felgę - w sensie, czy nie będzie za wąska
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
chyba 50%....Albercik pisze:50 – profil opony oznaczający, że wysokość opony stanowi 70% jej szerokości,
irkowi raczej chodziło o to że profil masz taki sam w obu wymienionych oponach a nie jak tobie chodziło że niżej jest w cm
Ogólnie aby zachowac mniej więcej wysokość pierwotna to powinny być 165/75R13 ale w tłumie ujda i takie
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"