Opony zimowe - letnie reguła 7 stopni

Moderator: Moderatorzy

apsik

Post autor: apsik »

Też mam letnie FULDY ECOCONTROL i jestem bardzo zadowolona. A zimówki no cóż-muszę się dobrze przyjrzeć, ale generalnie w zimę dobrze się sprawują -zaspy nam nie są straszne :razz:
Właśnie się przyjrzałam oponom i mam zimówki Fuldy Kristall Montero. Moim zdaniem są OK, troszkę głośne ale do mojej jazdy wystarczą. Jeżdżę już 3 sezon i wyglądają jak nówki.
Ostatnio zmieniony 22 paź 2009, 11:36 przez apsik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11736
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

FULDY ECOCONTROL oraz continental conti eco - POLECAM :D chociaż letnie to lepiej sobie daja rade na mokrym przy niskich temperaturach niz zimowki Barum czy innych wynalazków :P o jezdzie na cieplym i suchym asfalcie nawet nei wspomne - jak dla mnie rewelacja :D
Albercik

Post autor: Albercik »

To, żeby nie tworzyć nowego tematu - podepnę się tutaj. Mianowicie dostałem od kolegi za total free oponki zimowe, ale... Mam teraz katalogowe letniaki 175/70R13. Oponki, które dotałem to 165/70R13 Czyli trochę węższe i trochę niższe. Pytanie jest takie, czy bez problemu je założę na fabryczne felgi? Mam wszystkie fele oryginalne z wytłoczonym znaczkiem Forda nawet. Czytałem w instrukcji, że do sedana/kombi najwęższe to 175/70, a 165 to do Curiera. Chodzi mi o to, czy na tych felgach nie zrobi mi się 'German Style' z tych oponek :D

Z góry dzięki za info :)
Paula
Posty: 870
Rejestracja: 25 mar 2009, 10:53
Lokalizacja: Szczecin/Łódź/Zgierz

Post autor: Paula »

Hmm mi się zawsze wydawało, że felgi 13' zawsze pasują do xx/xx/R13., bez względu na te pierwsze parametry. Sama z chęcią wysłucham kogoś obeznanego jak to jest w rzeczywistości ;)
Albercik

Post autor: Albercik »

Paula, niby tak jest ale nie do końca, bo np. na felgi o szerokości 5,5" można założyć opony w zakresie 165-195. tak optymalnie. oczywiście historia zna przypadki, gdzie na 6" zakładano 155 (to jest właśnie german style), albo na 5" - 205. Tylko wtedy niszczy się opona i jest to niebezpieczne....
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12709
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Albercik pisze:175/70R13. (...) 165/70R13 Czyli trochę węższe i trochę niższe.
tylko węższe albo ja czegoś nie rozumię.
na oryginałach blaszankach mam zimówki 165.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Albercik

Post autor: Albercik »

kupiec pisze:tylko węższe albo ja czegoś nie rozumię.
Irku, widzę, że nie czaisz oznaczenia opon :D Już Ci tłumaczę: opony o rozmiarze 205/50 R 17 T

205 – szerokość opony w milimetrach,
50 – profil opony oznaczający, że wysokość opony stanowi 50% jej szerokości,
R – opona radialna, litera D oznaczałaby oponę diagonalną,
17 – średnica osadzenia, będąca jednocześnie średnicą obręczy, podana w calach,
T – indeks prędkości dopuszczalnej.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2009, 01:16 przez Albercik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12709
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

no ale to jest tak minimalna różnica że nawet sobie tym gitary nie zawracam.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Albercik

Post autor: Albercik »

A tu masz indeksy prędkości - oczywiście w km/h
A1 = 5
A8 = 40
B = 50
C = 60
D = 65
E = 70
F = 80
G = 90
J = 100
K = 110
L = 120
M = 130
N = 140
P = 150
Q = 160
R = 170
S = 180
T = 190
U = 200
H = 210
V = 240
W = 270
Y = 300
VR = powyżej 310
ZR = powyżej 340

[ Dodano: Wto 24 Lis, 2009 ]
kupiec, różnica w obwodzie koła wyniesie 14mm, czyli licznik będzie przekłamywał na plus o 2.4%.

Poza tym nie pytam o różnicę w wysokości i przekłamaniach, tylko o to, czy opona 165 wejdzie bez problemu na fabryczną felgę - w sensie, czy nie będzie za wąska
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14522
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Albercik pisze:50 – profil opony oznaczający, że wysokość opony stanowi 70% jej szerokości,
chyba 50%....
irkowi raczej chodziło o to że profil masz taki sam w obu wymienionych oponach a nie jak tobie chodziło że niżej jest w cm ;)
Ogólnie aby zachowac mniej więcej wysokość pierwotna to powinny być 165/75R13 ale w tłumie ujda i takie ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

I jeśli będzie sporo śniegu , to się będą lepiej zachowywały - węższe opony , lepiej się wgryzają w śnieg.
Jeśli będzie w ogóle śnieg :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Albercik

Post autor: Albercik »

Yagr pisze:chyba 50%....
Oczywiście - już poprawiłem :)

Okej - jeśli mówicie, że będzie pasować, to zakładam i przestaję marudzić :)
kris

Post autor: kris »

Chłopaki,małe pytanko,na zimówkach 175/70/13 dawałem ciśnienie 2,2.
Jakie dać na 195/50/15? ,bo po zimie założyłem letnie laczki i nawet nie sprawdzałem.
Z góry dzięki.
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

w ksiazce u mnie bylo wpisane 2.3 przod, 2.2 tyl, tylko ze to pisal jakis szwab, nie wiem ile w tym prawdy, ladny odkop :P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie dawaj więcej jak 2,2 Bara - za duże ciśnienie powoduje wyjechanie środka opony
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ