kalkulator doboru turbosprężarki i wydajności wtryskiwaczy

Linki do ciekawych stron

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

kalkulator doboru turbosprężarki i wydajności wtryskiwaczy

Post autor: Yagr »

dobór turbosprężarki
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/

kalkulacja wtryskiwaczy
http://www.rceng.com/technical.aspx

wyszukiwarka turbosprężarek po numerach albo samochodach w których były montowane fabrycznie
http://www.dieselevante.it/index.asp

jeszcze trochę map turbosprężarek, kalkulatorów i kupę innych pierdół...
http://www.rbracing-rsr.com/calculations.htm
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2009, 18:11 przez Yagr, łącznie zmieniany 5 razy.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
mikruss

Post autor: mikruss »

Dzieki tego szukalem :gitara: :509:
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

A jak z tego skorzystać? :oops:

np. 1.8 TD - tak dobrać turbo aby było 120ps
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Tigerbart, wpisujesz parametry oczekiwane dla silnika - z tymi angliskimi skrótami sobie przeciez poradzisz ;) a następnie na dole na wykresie sprawności danej (zaznaczonej) turbosprężarki w postaci czerwonej lini jest wstawiony przebieg zapotrzebowania silnika na powietrze. Zmieniając po kolei turbosprężarki dobierasz taką która najlepiej odpowiada temu przebiegowi. I tyle ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

no wlasnie nie poradze sobie :???:
mikruss

Post autor: mikruss »

Bartek z tym 1.8 fordowskim na 120 ps bym nie uderzal bo dół silnika mają za słaby ;)
100-110 to max ;)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

a... jak wpisujecie własne wartości to zamiast przecinków - kropki!
Tigerbart, to raczej narzędzie benzyny, choć dla diesla tez działa ;)
małe wyjasnienie:
Target Power: moc docelowa
Engine Size: pojemność silnika
Target A/F: proporcje powietrza do paliwa dla poprawnego spalania
BSFC: coś a'la sprawność silnika ( w rozwijanym menu jest opis co wybrać)
Max I/C Loss: tego do końca nie jestem pewien ale to chyba jest strata ciśnienia na intercoolerze
Pressure Ref: ciśnienie referencyjne (otoczenia) w zalezności od wysokości nad poziom morza
Engine Redline: obroty odcięcia
Peak Power at: obroty max. mocy
Max Boost at: obroty max doładowania (chyba tez najwyższy moment obrotowy)
Min Boost at: obroty gdy sprężarka zaczyna efektywną pracę
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

Yagr a skad ja mam wziac paramerty, skoro znam tylko 2 pierwsze :lol:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Tigerbart, jesteś dużym chłopcem - wszystko jest w necie ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

aj szperaczem to ja nie jestem :lol: trudno.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

target A/F dla diesla to 14.6
BSFC: dla diesla z intercoolerem to 0.36
Max I/C Loss: możesz ustawić 1.5 do 1.8
Pressure Ref: na poziomie morza to 14.70

tyle że tam do wyboru są głównie tuningowe turbosprężarki ale na podstawie obliczonych danych możesz poszukać map seryjnych turbin i coś dobrać. To oczywiście nie koniec a tylki jeden z kroków bo to trzeba wszystko jeszcze wystroić ;)

Bartek, 120 koni ogarnie nawet twoja fabryczna turbawka - kwestia zwiększenia ciśnienia i wystrojenia (o ile dół silnika to wytrzyma ;) )

[ Dodano: Sro 24 Lut, 2010 ]
a teraz pytanie za fafnaście punktów:
jak stroi się taki sekwencyjny układ turbosprężarek? Czy uzyskana charakterystyka pracy jest zbliżona do pojedynczej turbosprężarki z wydajnością zbliżoną do sumy wydajności tych 2 turbin czy raczej do dwóch takich turbin w układzie biturbo? :D

Obrazek
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ