Strona 1 z 1
BOX - zwiększenie mocy.
: 25 lip 2009, 07:21
autor: longer1981
Chciałbym się dowiedzieć coś na temat czegoś takiego jak BOX - zakładanego aby zwiększyć moc silnika.
Czy ktoś miał już doświadczenie z czymś takim i gdzie się to dokładnie montuje,ile koni mechanicznych dodaje - piszcie wszystko na ten temat,co tylko wiecie.
Może ktoś zna cenę ?
Czy to w jakiś sposób nie prowadzi do mniejszej żywotności silnika ?
: 25 lip 2009, 08:31
autor: Yagr
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... hip+tuning
box to to prawie to samo co chip tylko trochę inna metodą - przy chip tuningu przeprogramowany jest sterownik silnika a box robi to samo ale mozna go w kazdej chwili odpiąć, np jadąc na przegląd do aso lub sprzedając maszynę, gdy chcesz sobie boxa zostawić. Przeczytaj podany link, sa w nim odnośniki do stron tunerów, równiez na sląsku
: 25 lip 2009, 14:06
autor: nonam
BOX do silnika diesla w escorcie ? Ja rozumiem że nowsze diesle można tak dłubać, można zmieniać mapy itp. Ale w escortowym silniku gdzie nie ma elektroniki ? Jak dla mnie to można tam programować co najwyżej zegarek

: 25 lip 2009, 18:48
autor: lordpablo
dokładnie, e Essie mozna dłubnąc diesla ale troche inaczej, pogadaj z Tigerbartem
: 25 lip 2009, 20:05
autor: Mikosz
Albo inna opcja to możesz zrobic za darmo 15 ogierów za pomocą zwiększenia ciśnienia z turbiny.
Więcej tu pisze :
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=23196
Ja bym nie zrobił, szkoda wykończyć turbine a pozatym od dużego ciśnienia może uszkodzić membrana w boosterze... Moje ma takie kopyto że miło się wyprzedza

: 26 lip 2009, 07:17
autor: longer1981
Panowie a dlaczego BOX nie do Escorta,czy jeżeli zdecydowałbym się na coś takiego to podniesie to moc silnika ? Czy mu zaszkodzi ? Jeżeli ktoś wie gdzie to się wpina w escorcie to napiszcie albo wklejcie jakąś fotkę ! Będę wdzięczny !
: 26 lip 2009, 09:05
autor: nonam
longer1981, dlatego nie BOX, bo w tym silniku nie ma elektroniki i takiego sterowania mapą paliwa którą mógłbyś zmieniać. Ten silnik to w zasadzie czysta mechanika i jedynym sposobem żeby podnieść w nim moc są zmiany mechaniczne. Poszukaj jakiegoś warsztatu gdzie się na tym znają, niech Ci podniosą dawkę paliwa na pompie wtryskowej podniosą ciśnienie na turbinie i może będzie pare kuca więcej
: 26 lip 2009, 11:51
autor: gawron
nonam pisze:dlatego nie BOX, bo w tym silniku nie ma elektroniki i takiego sterowania mapą paliwa którą mógłbyś zmieniać. Ten silnik to w zasadzie czysta mechanika i jedynym sposobem żeby podnieść w nim moc są zmiany mechaniczne. Poszukaj jakiegoś warsztatu gdzie się na tym znają, niech Ci podniosą dawkę paliwa na pompie wtryskowej podniosą ciśnienie na turbinie i może będzie pare kuca więcej
no właśnie, dobrze ujęte
: 29 sie 2009, 19:00
autor: longer1981
Dajcie jeszcze parę informacji o podniesieniu dawki paliwa na pompie.
Jakieś dwa dni temu odebrałem furę od POMPIARZA.Pompa jest po regeneracji ponieważ ciekło z niej paliwo,teraz autko chodzi super.Podniesienie dawki paliwa na pompie na pewno morze zrobić ten mechanik który robił mi z ta pompą - a jak z podniesieniem ciśnienia na turbinie, kto to morze zrobić ?
I chciałbym jeszcze wiedzieć o ile zwiększy się spalanie,paliwa przez samochód i ile mogę zyskać dodatkowo koni mechanicznych ?
: 30 sie 2009, 00:41
autor: WieSiu
lepiej w tym silniku nic nie kombinuj, on nie lubi wiekszej mocy, jak Ci dobrze dziala,to lepiej zostaw go w spokoju,bo szkoda potem wywalac pieniadze na naprawy. Jak chcesz szybsze auto to lepiej kup inne, np. focusa lub mondeo
: 31 sie 2009, 00:33
autor: Tigerbart
Z tego co się sam orientowałem to po naprawdę dużych nakładach pracy max do wydłubania z 1.8 TDi aby silnik wytrzymał to 115-117 PS.
Ilość zaiwestowanych pieniędzy w podniesienie mocy o 25 koni jest porównywalna do ilości kasy na swap.
O ile wzrost o 15 koni jest dosc łatwy do uzyskania to dalsze mody są już kosztowne. To co ci mogę pomóc to zacytować kolegę z naszego forum:
"Pierwsze to musisz zamontowac wskaznik cisnienia doladowania. Miedzy pompą wtryskowa a kolektorem dolotowym musisz miec wezyk co lączy te dwa elementy. Przecinasz go na pol wkładasz w trojnik i wezyk do zegara do kabiny. Pozniej szukasz sruby na pompie wtryskowej od dawki paliwa. Jak znajdziesz wkrecasz powiedzmy o pol obrotu, nastepnie bierzesz sie za turbo. Tutaj zalezy jaki masz zawor WG. Jezeli jest sterowany cisnieniem przez wezyk to wkladasz miedzy zwor wg a turbine zaowrek, i wkrecajac srube zamykasz obieg cisnienia i zamist powietrze isc w wydech idzie w silnik i tym samym zwieksza sie cisnienie doladowania. No i tutaj pojawia sie problem. Z tego co wiem silnika forda nie sa az tak bardzo zywotne, serie masz ok. 0.7 bara, dasz cisnienie ok 1.0-1.2 bara powinno byc dosyc."