Strona 1 z 1
Moduł Pro Turbo EXUS PT-04
: 31 lip 2009, 22:48
autor: Jamszoł
: 31 lip 2009, 23:28
autor: Blazey
Montowałem. Działa. Podtrzymuje pracę silnika przez zdaje się dwie minuty.
Niemniej ostrzeżenie: pozostawianie włączonego silnika bez nadzoru, a tak może się zdarzyć, wysiądziecie z auta, a moduł nadal będzie podtrzymywał pracę silnika, jest NIELEGALNE w Polsce (nie tylko). I jak się trafi jakiś funkcjonariusz, to mogą być problemy.
Były te moduły też zblokowane z alarmami:
http://www.all-max.pl/product_info.php? ... cts_id=262
: 31 lip 2009, 23:32
autor: Jamszoł
Ten ma podtrzymanie na 1;2;3 i 4 minuty
: 01 sie 2009, 00:17
autor: kupiec
pomysł dobry tylko po co kupować jak można spokojnie odczekać te 1-2 min? ja tak robie i jakoś daje rade.
Mikoszowi pisałem jak powinno się gasić TD. turbo dzaiała po przekroczeniu 1900-2400 obr/min. wiedząc że zaraz będę się zatrzymywał to nie gazuje tak samochodu a po zatrzymaniu odpinam pasy, wyłączam dmuchawe (klime już wcześniej

) i radio. poczekam jeszcze chwilke i gasze auto.
dla mnie to strata kasy na takie cuda

: 01 sie 2009, 00:50
autor: WieSiu
Robie dokładnie tak samo jak kupiec i jak narazie żadna turbina mi nie padła. Najgorsze jest gaszenie turbo silnika jak się jechało autostrada z większą prędkością i zjechało np.na parking. Widzę wielu ludzi co gasza takie auta od razu.ale to pewnie w większości służbowe.
: 01 sie 2009, 00:52
autor: kupiec
WieSiu pisze:Widzę wielu ludzi co gasza takie auta od razu.ale to pewnie w większości służbowe.
albo nie wiedzą

: 01 sie 2009, 07:22
autor: dziku
No właśnie ja np. nie wiedziałem. Ale dzięki za rady - na pewno się przydadzą i pozwolą wydłużyć żywotność escorta
PS. Wiesiu - od kupienia stuknęło mu już 13 tys. km

: 01 sie 2009, 08:11
autor: Mikosz
Po ostatnich rozmowach z Kupcem na PW od tamtej pory czekam jeszcze dodatkowo kilkanaście sekund dłużej czyli parę czynności wpierw sie wyłącza a na koniec silnik

Widzę że tu o czymś zapomniano a więc jak odpalacie wóz na zimnym silniku to nie wolno ostro przyśpieszać jak wskazówka od temperatury nie jest jeszcze na czarnym polu (białe zegary) lub na literze "N". Zaszkodzi turbinie czy coś. Tak robię od czasu kiedy kupiłem auto, jadę se spokojnie na zimnym silniku, jak sie rozgrzeje to można rozpędzać z wykorzystaniem turbawki...
Tak jak pisał Kupiec, też bym nie kupił takiego bajeru. Za taką kase wydałbym na coś innego

Jeżeli ktoś z Was widział jakiś filmik o działaniu turbiny to niech se tu wklei link, jestem ciekaw na czym polega praca turbiny skoro potrzebuje olej silnikowy którego o tym nie wiedziałem

: 01 sie 2009, 11:00
autor: Jamszoł
Głównie turbina dostaje po tyłku przy wyłączaniu silnika .
Gdy silnik zimny - również ale w mniejszym stopniu.
Jak wyżej wspominałem - turbina pracuje na ceramicznych łozyskach , które potrzebują wysokiej temperatury do poprawnej pracy.
Tak więc - jeśli chcemy pogonic , to należy najpierw zagrzać silnik.
: 01 sie 2009, 19:19
autor: cossirs
: 01 sie 2009, 19:52
autor: Mikosz
Albo obrazkowo które znalazłem w google
http://www.technikajazdy.info/wp-conten ... ezarka.jpg
I tak nie wiem którędy płynie olej skoro nic nie pisze o oleju...

: 02 sie 2009, 00:19
autor: Jamszoł
we wszystkich turbo jest podobnie - zaznaczę na rysunku do którego Mikoszu dałeś linka
Na środku jest ułożyskowanie między wirnikami i tam podawany jest olej
: 02 sie 2009, 09:50
autor: Mikosz
Na youtube oglądałem sporo filmów o turbospreżarce. Tu wklejam 2 linki jak się składa i jak działa
http://www.youtube.com/watch?v=vqzHzD3ore4
http://www.youtube.com/watch?v=QX2AaSx-SFE
: 02 sie 2009, 22:28
autor: kupiec
: 02 gru 2009, 19:08
autor: Mikosz
Turbina jeszcze chodzi na zgaszonym silniku, nie ma smarowania...
Prosze bardzo
http://www.youtube.com/watch?v=H1MryAt1dw8&feature=fvw