Strona 1 z 2

Wycieraczka tył + ogrzewanie szyby

: 02 wrz 2009, 11:02
autor: coolz86
Witam,

Mam mały problem z moim mk7, otóż jadąc ostatnio chciałem umyć sobie tylną szybkę, włączam spryskiwacz, płyn leci po szybie a wycieraczka nie działa...
wyłączyłem, włączyłem jeszcze raz i znów to samo, zostawiłem wycieraczkę na chwilę włączoną ale nie ruszyła się wcale, ale za to jak mam włączoną tylną wycieraczkę to w przyciskach od podgrzewania szyby i od świateł przeciwmgielnych zapalają się diody, które sygnalizują włączenie ogrzewania szyby i światła przeciwmgielnego z tyłu.
Kiedy tylna wycieraczka jest wyłączona to te diody w przyciskach gasną.
Ale kiedy włączyłem ogrzewanie szyby, to niby dioda się świeci ale ogrzewanie nie działa, miałem zaparowaną szybę z tyłu, i po włączeniu szyba sama odparowała nie za pomoca ogrzewania :> Hmmm i teraz pytanie gdzie szukać przyczyny?

Czy uszkodzony jest ten przełącznik zespolony z "wajchami" od wycieraczek i kierunkowskazów. Czy problem leży gdzieś indziej?
Bardzo proszę o pomoc :)

: 02 wrz 2009, 11:22
autor: cidzej
problem jest z masą a w zasadzie jej brakiem na klapie. problem poruszany juz wiele razy na forum - zanim napiszesz kolejnego posta przejzyj forum czy nie ma tam juz odpowiedzi na nurtujace cie pytanie.

: 02 wrz 2009, 11:31
autor: coolz86
Jestem zielony z tego typu rzeczy, przeglądałem forum ale nic nie znalazłem, ale dzięki za pewien trop troche poszperam w tym kierunku :)

: 02 wrz 2009, 12:06
autor: WieSiu
coolz86, to jedyny kierunek i tylko jego sie trzymaj, to standard w Escortach.

: 15 wrz 2009, 19:24
autor: longer1981
Podłączę się na chwilę do tego tematu - nie wiem morze napęd tylnej wycieraczki jest u mnie padnięty, ale nie o to mi chodzi.
- Chciałbym wiedzieć czy, jak załączę tylną wycieraczkę, mogę sprawdzić żaróweczką czy dochodzi tam prąd ? czyli do kosteczki w tylnej klapie dotykam kabelki na której mocuję żaróweczkę i np. świeci , albo nie ! tylko tam są trzy wejścia i jak to jest prąd i dwie masy czy jak,a morze to jest do zwalniania i przyspieszania napędu bo jak dobrze pamiętam jest tam sześć stopni regulacji tylnej wycieraczki.
- Jeżeli ktoś zna tą sprawę,dajcie jakąś podpowiedz !

: 20 wrz 2009, 00:49
autor: WieSiu
Nie pomogę za dużo ale jedno wiem na pewno,tylną wycieraczką nie na żadnej regulacji prędkości ani czasu przerwy między zadziałaniem. Przednia za to może mieć 6 stopniową regulacje czasu przerywacza

: 20 wrz 2009, 02:29
autor: Blazey
:longer1981 - czytałem twojego posta kilka razy i za cholerę nie mogę zrozumieć, co ma morze - taki duży zbiornik słonej wody, do twojego problemu.
:Wiesiu - mylisz się. W zależności od wersji w skrzynce bezpieczników była montowana zwora lub czerwony moduł interwału pracy tylnej wycieraczki (w którymś fordzie znajduje się on obok lewej tylnej lampy). Osobiście go zdemontowałem u siebie, bo praca ciągła wydaje mi się przy niej wygodniejsza.
Oprócz masy przyjrzałbym się dokładnie potrójnemu złączu na progu klapy. Na dzień dobry czyszczenie. Osobiście uważam to złącze za porażkę i proponuję z niego zrezygnować - trzeba pociągnąć przewody poprzez przelotkę na górze klapy. I tak tam jest, więc niepojętym dla mnie jest, czemu ford nie użył przewodów zamiast tego styku.

: 20 wrz 2009, 10:29
autor: WieSiu
Blazey,a niby czym sterujesz czas przerwy w pracy tylnej wycieraczki ?

: 20 wrz 2009, 12:53
autor: Jamszoł
Z tego co ja wiem , to tylna wycieraczka albo jest ze stałą prędkością albo a jedną z góry ustalona częstotliwościa załączania - która to częstotliwość (u mnie) odpowiada częstotliwości przedniej wycieraczki - między 4 a 5 biegiem.
Ale z opisu widzę , że silniczek i przekładnia wycieraczki umarła - poszedl dym (pewnie z uzwojenia) a sam mechanizm napędu (zębatka) ulegla zniszczeniu - bo jak sam kolega napisał - wycieraczka kręci się dookoła .
Nie ma co ruszać połączeń elektrycznych , bo jak widać z opisu - wycieraczka ruszyła l poszedł z niej dym a więc prąd (napięcie ) dochodzi .
Wszystko oparło się o stronę mechaniczną .

: 20 wrz 2009, 15:38
autor: Blazey
Mała poprawka. Nie czerwony, a POMARAŃCZOWY moduł (pisałem z pamięci, jest właśnie obok czerwonego), numer katalogowy forda
92AG 14K087 AA
Może mieć niemiecki napis:
Relais Zus. Interm.W/W Heck
Gniazdo R7. Zamiast modułu może być zwora i wtedy wycieraczka pracuje cały czas po załączeniu. Z modułem ma przerwę kilka sekund między wahnięciami.
Kilka takich mi się gdzieś wala po "zapasach".

: 20 wrz 2009, 15:54
autor: Jamszoł
Blazey, zrób fote tego przekaźnika i wstaw do działo elektrycznego w temacie wygląd czujników

: 20 wrz 2009, 16:04
autor: Blazey
Włącz sobie wyobraźnię Jamszołu i wyobraź sobie moduł żółty od lampi i moduł czerwony. A teraz wymieszaj te kolory. I masz moduł pomarańczowy :D
Wygląda dokładnie tak samo jak reszta, nawet numer katalogowy masz podany wyżej. Dodam jeszcze, że ma pięć pinów, jak standardowy przekaźnik typu 541. Wewnątrz znajduje się przekaźnik przełączny i układ czasowy na kilku tranzystorkach.

PS. Tak, nie mam pod ręką aparatu i nic mi się dziś nie chce :D

: 20 wrz 2009, 16:07
autor: Jamszoł
Jak dla mnie , to nie musisz tu nic wstawiać i sie odzywać .
pisałem to , aby inni wzrokowo się oswoili i na pierwszy rzut oka rozpoznali ten przekaźnik .
Ja sobie radę dam z takimi pierdołami.
Nie wiem czego się wszyscy boją i nie chcą wstawiać zdjęc do tego tematu ?

: 20 wrz 2009, 16:48
autor: Blazey
1. Nie boję.
2. Nie mam aparatu po ręką ani przewodów do niego (zaginęły w akcji).
3. Mam dziś pierwszy dzień weekendy po ciężkim tygodniu.
Więc nie rozumiem, po co ten bulwers z twojej strony!

: 20 wrz 2009, 19:49
autor: Jamszoł
Nie bulwers :mrgreen: nikt Ci nie każe dziś robić zdjecia - przy okazji zrób , bo masz - jak pisałeś - je gdzieś na zapasie a foto samego przekaźnika leżącego na stole będzie dokładniejsze niż robione w wozie.
Co do słów , że się boicie - to dotyczy większości użytkowników tego forum :evil: