Strona 1 z 3
Swap MK7 2.0 do MK5
: 06 wrz 2009, 10:08
autor: WieSiu
Przymierzam się do swapa silnika 2.0 z escorta 1996 do escorta cabrio 1991 w którym siedzi 1.6 8v 105KM. Na szczęście mam dwa całe auta więc tylko będzę przekładał.wiem że nie miałbym problemu gdybym miał obydwie wersję mk5,ale niestety nie mam i jest mk5 i mk7. Chce przełożyć silnik,skrzynie biegów z lewarkiem,połosie,całe zwrotnice z wyposażeniem, tłumił,elektrykę silnika wraz z komputerem i immobilizerem (mk5 nie ma tego).
1.czy coś jeszcze mi będzie potrzebne żeby to uruchomic ?
2.Dużo problemu z elektryka będę miał?
3.Czy wymienione prze mnie części będą pasować bez przeróbek ?
4.Czy standardową maska od mk5 będzie narazie pasować do silnika z RSa? Bo standardowo RS MK5 miał przecież z garbami (mam nadzieję że tylko dlatego żeby ładniej wyglądał).
5.co z moja rozporka w cabrio,są wersję co będą pasować do mk5 2.0 rs?
6.co z chłodnica,układem chłodzenia i układem wspomagania kierownicy?
Od razu zaznaczam że mk7 dostanie w zamian silnik 1.6 i też ma jeździć.
Potrzebuje tylko konkretnych informacji i na 100% pewnych
: 06 wrz 2009, 11:38
autor: Jamszoł
Ja na początek bym odkręcił silnik , skrzynie z całym zawieszeniem (wraz z wózkiem ) i całoć przełożyl , nie wiem jak z instalacją - czy czegoś nie będzie brakować , ale kabelki zawsze można do sztukować
: 06 wrz 2009, 11:50
autor: nonam
WieSiu pisze:4.Czy standardową maska od mk5 będzie narazie pasować do silnika z RSa? Bo standardowo RS MK5 miał przecież z garbami (mam nadzieję że tylko dlatego żeby ładniej wyglądał).
Nie będzie pasowała, będzie zawadzała o obudowe rozrządu, po to prawy garbek, a żeby głupio nie wyglądało z jednym, to z lewej strony też zrobili

Widziałem u yeża zwykłą maske z MK V założoną razem z silnikiem 2.0, trochę była pogięta

: 06 wrz 2009, 11:53
autor: Jamszoł
Na pewno musisz też przelozyć poduche przednią silnika , bo 8V a 16V się różnią
Poduchy od skrzyni , bedą pasować jak przełozysz wszystko razem z wózkiem
: 06 wrz 2009, 11:55
autor: WieSiu
A co z różnica w ilości śrub w kielichu ?
: 06 wrz 2009, 12:05
autor: Yagr
WieSiu, śruby w kielichu to od kolumny, jak zostawisz swoje z Mk5 to nic nie musisz zmieniać przy swapie silnika
: 06 wrz 2009, 12:09
autor: WieSiu
Yagr,Ale mam rozumieć że przełoże wszystko włączenie ze sprężynami i amortyzatorami ? Bo tak byłoby dla mnie najlepiej.
: 06 wrz 2009, 12:09
autor: mikruss
Wisie pogadaj z DJTadosem z FEFK'a (on jest z wrocka) i on z mk5 dawal silnik do mk7

Z tego co mówił to odkrecil calosc na wozku i przejechal z caloscia pod drugie auto i tyle i pozniej zabawa w elektryke

: 06 wrz 2009, 12:12
autor: Jamszoł
WieSiu pisze:A co z różnica w ilości śrub w kielichu ?
Fakt - nie będzie pasować - MK7 ma 3 śruby a MK5 dwie.
MK7 ma szersze sprężyny i podmiana górnego kielicha nic nie da - trzeba by było wywiercić nowe otwory pod śruby a stare najlepiej zaspawać - a co za tym idzie - rozpórka nie będzie pasować , zresztą - nie pasowała by również , że względu na głowicę silnika .
: 06 wrz 2009, 12:27
autor: WieSiu
Ok.to załóżmy że zostawię stare sprężyny i amortyzatory.do zwrotnic podejda ?
Chciałbym zmienić też przekładnie bo mk7 ma w lepszym stanie.wiem że są różne wyprowadzenia na kolumnę kierownicy.czy kolumna różni się tylko krzyżakiem czy trzeba całość wymieniać ? A jak całość to też kierownicę a ja nie chce jej zmieniać
: 06 wrz 2009, 12:32
autor: Jamszoł
Możesz całą kolumnę zmienić a zostawić samą kierę .
Co do McPearson-ów kurde - tak z pamięci ? chyba będą pasować .
Nie przypominam sobie jakiejś różnicy w dolnym mocowaniu.
o z ABS-em - mają oba wozy ?
: 06 wrz 2009, 12:37
autor: WieSiu
Ale ja chce przełożyć ze zwrotniacami.obie oczywiście mają abs ale ta z mk5 nie ma pierścienia abs bo ktoś zdemontował bo dawał dłuższe szpilki i nie pasowało.dlatego chce przełożyć. Dlatego pytam się czy zwrotnice z mk7 pasują do amortyzatorów z mk5
: 06 wrz 2009, 12:42
autor: Jamszoł
Pasują - dół jest taki sam
Pytanie o ABS z tyłu - MK5 nie miało ABS-u na tylnej osi a MK7 ma .
: 06 wrz 2009, 12:44
autor: WieSiu
Jak zostawię stara pompę abs to dalej będę miał tylko na przód.jak zmienię na nowsza to muszę też tylne hamulce zmieniać i wszystkie twarde przewody hamulcowe.
A co do kierownicy to słyszałem że nie będzie pasować kierownicą z mk5 do kolumny z mk7.
: 06 wrz 2009, 12:47
autor: Jamszoł
Zgadza się - chociaż przewody hamulcowe będą te same - tyle , że dobrzeje zmienić ze względu na ich wiek (korozje).
Nie wiem co z korektorem hamowania , bo w moim nie ma .