wielki problem....z essim
Moderator: Moderatorzy
- kupiec
- Posty: 12701
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
To już mi zalatuje awarią elektryki. poczekaj na opinie kolegów co znają się na elektryce.
Co do odpalania to sprawdź jakie masz napięcie na świecach żarowych. Może masz za małe napięcie i świece są nie dogrzane i to jest problem z odpaleniem. Weź miernik i sprawdź. Jak mnie pamięć nie myli to ma być ok 11-12V. Ja mam 10.5V i to troche za mało. Nie wiem czy pisałeś już o tym ale sprawdź świece osobiście czy są ok.
Jeszcze jedno, ty masz jeden wtrysk sterujący? Czy wszystkie są takie same? Może ten sterujący jest jakiś wadliwy i zakłuca pracą silnika?
Co do odpalania to sprawdź jakie masz napięcie na świecach żarowych. Może masz za małe napięcie i świece są nie dogrzane i to jest problem z odpaleniem. Weź miernik i sprawdź. Jak mnie pamięć nie myli to ma być ok 11-12V. Ja mam 10.5V i to troche za mało. Nie wiem czy pisałeś już o tym ale sprawdź świece osobiście czy są ok.
Jeszcze jedno, ty masz jeden wtrysk sterujący? Czy wszystkie są takie same? Może ten sterujący jest jakiś wadliwy i zakłuca pracą silnika?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Jest jeden sterujący wtrysk , jak można sprawdzić czy działa poprawnie ?
świece wydaje mi sie ze są ok bo zaraz jak mi oddał go pompiarz to palił jak zawsze nie na tyk ale przekręci dwa razy i łapie i tak łapał zawsze zima czy lato bez różnicy, a teraz nawet jak jest silnik jeszcze ciepły a autko postoi troche dłużej to nie chce złapać no ale sprawdze te świece i napięcie tez pomierzę długo nie zejdzie a pewność będe miał .
Elektryka by miała taki wpływ na prace silnika?? ja wiem ze jest niby ten komputer ale w tych modelach nie jest chyba aż tak rozwinięty żeby do tego stopnia wpływał na prace silnika
świece wydaje mi sie ze są ok bo zaraz jak mi oddał go pompiarz to palił jak zawsze nie na tyk ale przekręci dwa razy i łapie i tak łapał zawsze zima czy lato bez różnicy, a teraz nawet jak jest silnik jeszcze ciepły a autko postoi troche dłużej to nie chce złapać no ale sprawdze te świece i napięcie tez pomierzę długo nie zejdzie a pewność będe miał .
Elektryka by miała taki wpływ na prace silnika?? ja wiem ze jest niby ten komputer ale w tych modelach nie jest chyba aż tak rozwinięty żeby do tego stopnia wpływał na prace silnika
Znalazłem właśnie na innym forum miał ktoś podobne objawy z tą kontrolką i spadkiem obr i po wymianie wtrysku sterującego wszystko było ok .. nowy wtrysk podono 700zł
odpiołem kabelek od tego wtrysku na pracującym silniku i nic się nie zmieniło w pracy silnika jak go wpiołem z powrotem to jak by go przydusiło chwilke i później chodził silnik troszke inaczej i jak zrobiłem próbe z dosunieciem szyb było ok , przejechałem się kawałek i było ok .
Późnij zgasiłem silnik odpiołem z nowu i próbowałem odpalić , nie chciał bardzo złapać i go dusiło jak odpalił , po wpięciu łapał od razu tak ze pewnie to jego wina i pewnie nie potrzebna była ta regeneracja ...
Zmierzyłem jaki opór jest na tym wtrysku na tamtym forum pisało ze dobry wtrysk powinien sie mieścić w zakresie 90-120 Ohm ktoś tam pisał ze wymieniał i ten padnięty wtrysk nie pokazywał mu żadnej wartości, a mi pokazuje 400 Ohm juz nie wiem nic teraz...
odpiołem kabelek od tego wtrysku na pracującym silniku i nic się nie zmieniło w pracy silnika jak go wpiołem z powrotem to jak by go przydusiło chwilke i później chodził silnik troszke inaczej i jak zrobiłem próbe z dosunieciem szyb było ok , przejechałem się kawałek i było ok .
Późnij zgasiłem silnik odpiołem z nowu i próbowałem odpalić , nie chciał bardzo złapać i go dusiło jak odpalił , po wpięciu łapał od razu tak ze pewnie to jego wina i pewnie nie potrzebna była ta regeneracja ...
Zmierzyłem jaki opór jest na tym wtrysku na tamtym forum pisało ze dobry wtrysk powinien sie mieścić w zakresie 90-120 Ohm ktoś tam pisał ze wymieniał i ten padnięty wtrysk nie pokazywał mu żadnej wartości, a mi pokazuje 400 Ohm juz nie wiem nic teraz...
- kupiec
- Posty: 12701
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
No to kurna wykrakałem z tym wtryskiem
Tak później zobaczyłem że masz nowego escorta i tam był ten wtrysk
Może da się jakoś go zregenerować czy coś????
edit
Ale to i tak jest coś nie halo. oddajesz pompe do regulacji i jest przez tydzień ok a później wszystko wraca do złego
Ja tam się na tym endura de nie znam ale coś jest nie halo. Jak/kto/co/czym steruje ten wtrysk? Czy pompa ma coś do wtrysku czy wtrysk do pompy? Ciekawe zagadnienie jak dla mnie.
Tak później zobaczyłem że masz nowego escorta i tam był ten wtrysk
Może da się jakoś go zregenerować czy coś????
edit
Ale to i tak jest coś nie halo. oddajesz pompe do regulacji i jest przez tydzień ok a później wszystko wraca do złego
Ja tam się na tym endura de nie znam ale coś jest nie halo. Jak/kto/co/czym steruje ten wtrysk? Czy pompa ma coś do wtrysku czy wtrysk do pompy? Ciekawe zagadnienie jak dla mnie.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Wtrysk sterujący ma tam w sobie czujnik polozenia iglic wtryskiwaczy jest używany do ustalania początku wtrysku i dynamicznej regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku tyle się dowiedziałem z różnych źródeł
wiem ze jest coś nie halo bo jak tylko odepne i podepne ten wtrysk to jest poprawa na chwile bo na chwile ale jest
wiem ze jest coś nie halo bo jak tylko odepne i podepne ten wtrysk to jest poprawa na chwile bo na chwile ale jest
Owszem mam ten kabelek na trzecim wtrysku w Endura De. Bardzo chętnie sprawdziłbym czy działa sprawnie i także sprawdzę oporności ale w tej chwili miernik jest zepsuty . Na mierniku cały czas pokazuje zero
Nie mam pojecia jakie oporności powinno być. Trzeba nieźle potrzepać Fora mondka i FCP aby odnaleźć tematy o oporności...
Jak zdobędę nowy miernik to sprawdzę oporności na zimnym silniku i ciepłym. Posprawdzimy porównania
Niestety na pracującym silniku nie dam rady odsluchać jak pracuje na odłączonym wtrysku sterującym z powodu głuchoty W ciągu 2 tygodni się dowiem. Teściu mi pomoże ;-) Wtedy z wynikami tutaj Wam napiszę ;-) Cierpliwości
Nie mam pojecia jakie oporności powinno być. Trzeba nieźle potrzepać Fora mondka i FCP aby odnaleźć tematy o oporności...
Jak zdobędę nowy miernik to sprawdzę oporności na zimnym silniku i ciepłym. Posprawdzimy porównania
Niestety na pracującym silniku nie dam rady odsluchać jak pracuje na odłączonym wtrysku sterującym z powodu głuchoty W ciągu 2 tygodni się dowiem. Teściu mi pomoże ;-) Wtedy z wynikami tutaj Wam napiszę ;-) Cierpliwości
http://www.allegro.pl/item755604170_for ... ujacy.html
coś takiego znalazłem i mam pytanie czy w 1998 roku escorty wychodziły tylko z silnikami endura de czy tez inne i czy jeśli by to nie był wtrysk z endura de czy by mi spasował ?
coś takiego znalazłem i mam pytanie czy w 1998 roku escorty wychodziły tylko z silnikami endura de czy tez inne i czy jeśli by to nie był wtrysk z endura de czy by mi spasował ?
- kupiec
- Posty: 12701
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
wtryski sterujące są tylko w endura de. ja mam zwykły diesel i nie mam tego sterującego.wojtass123 pisze:czy jeśli by to nie był wtrysk z endura de czy by mi spasował ?
od końca 96 robili te endura de.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Tak wtrysk sterujący występuje tylko i wyłącznie w endura de. Nigdzie nie widziałem zwykłe turbodiesle z wtryskiem. Nie wiem od którego roku zaczęli produkować silniki z wtryskiem ale myslę ze wyżej Kupiec dobrze pisze od 96 roku....
Czekam na przesyłke zamówionego porządnego miernika i zacznę zabawy z mierzeniem rezystancji wszlakich czujników, wtryska sterującego itp. i tu będziemy dyskutować ;-)
Czekam na przesyłke zamówionego porządnego miernika i zacznę zabawy z mierzeniem rezystancji wszlakich czujników, wtryska sterującego itp. i tu będziemy dyskutować ;-)
Byłem dziś w sklepie z częściami do fordów i pytałem gościa o ten wtrysk ile by kosztował i wogule jak mu opowiedziałem jakie są objawy to stwierdził ze to nie bedzie ten wtrysk tylko zaworek jakiś na pompie on go nazywał zaworek "cykający" ale jaka jest fachowa nazwa to nie wiem i mówił też że to często siada i ze od kąd prowadzi sklep to tych zaworków mu poszło juz sporo a ten wtrysk tylko jeden sprzedał
Później zrobie zdjęcie pompie i zaznacze ten zaworek o którym ten gość mówił
Później zrobie zdjęcie pompie i zaznacze ten zaworek o którym ten gość mówił
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
To jest zaworek zwrotny - on utrzymuje ciśnienie paliwa na pompie i w układzie paliwowym , miedzy pompą a pompką paliwa.
Znajdyje sie na pompie - na wyjściu nadmiaru paliwa z pompy.
Charakteryzuje się tym , że jak pompujesz ręczną pompkę i napompujesz ciśnienia na full to ten zaworek zaczyna puszczać paliwo w kierunku zbiornika a przy tym charakterystycznie bzyka.
Znajdyje sie na pompie - na wyjściu nadmiaru paliwa z pompy.
Charakteryzuje się tym , że jak pompujesz ręczną pompkę i napompujesz ciśnienia na full to ten zaworek zaczyna puszczać paliwo w kierunku zbiornika a przy tym charakterystycznie bzyka.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- kupiec
- Posty: 12701
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
może to ten badziewski booster co siada wszystkimwojtass123 pisze:Później zrobie zdjęcie pompie i zaznacze ten zaworek o którym ten gość mówił
zapodasz foty to będziem wiedzieć
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty