[MK6]Brak mocy, co sprawdzic. 1,8D

Moderator: Moderatorzy

mefis_fefk
Posty: 69
Rejestracja: 31 sie 2009, 17:13
Lokalizacja: Radom

[MK6]Brak mocy, co sprawdzic. 1,8D

Post autor: mefis_fefk »

Witam! Okazalo sie, ze mam problem. Do niedawna bylem pewny, ze to jest mul i taki musi byc. Dopoki sie nie przejechalem Orionem z tym samym silnikiem. Okazalo sie, ze calkowicie lepiej sie zbiera. Roznica wagowa to jakies 70kg bodajze. Niby jedna osoba, ale w trzy osoby lepiej szedl Orion niz moj Escort w jedna. Panowie co moze odpowiadac za owe mulenie. Jezdze nim od trzech lat i od poczatku bylo to samo. Skrzynia jest prawdopodobnie od benzyniaka 1,6, ale byla rowniez dieslowska zamontowana, roznic brak. Rozebralem pewnego dnia dolot, przy okazji licznych wymian skrzyni, w rure dolotowa byla wsadzona jakas rura taka tekturowa, pokryta folia alu z dziurkami, wywalilem ja, zyskal minimalny przyrost. Co dalej sprawdzac? Mam zamiar jechac w tym tygodniu na pomiar kompresji, ale musze sie najpierw dogadac z moim mechniorem.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Może po prostu - poprzedni wlaściciel kazał przykręcić dawkę na pompie , żeby wóz był bardziej oszczędny ?
Jeśli przy wymianie filtra paliwa nie ma poprawy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mefis_fefk
Posty: 69
Rejestracja: 31 sie 2009, 17:13
Lokalizacja: Radom

Post autor: mefis_fefk »

Powiedz mi, ktora sruba to jest od regulacji dawki. Pompa Lucasa. Fakt na spalanie, nie moge narzekac. Ostatnie tankowanie, przy spokojnej jezdzie 5l. Tankowanie przy cisnieciu, kazdy biego 3,5-4tys czesto 130-150 wyszedl 5l. Ale 150 to jego maks w cztery osoby byl.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Poszukaj na forum - gdzieś tu było to poopisywane - włączając w to zdjęcia pompy
Szukaj w dziale technicznym - w dieslach
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mefis_fefk
Posty: 69
Rejestracja: 31 sie 2009, 17:13
Lokalizacja: Radom

Post autor: mefis_fefk »

Znalazlem regulacje dawki minimalnej, czy Ci o to chodzi?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak o to - obok śruby regulacyjnej dawki minimalnej , masz drugą śrubę , do rególacji dawki max
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mefis_fefk
Posty: 69
Rejestracja: 31 sie 2009, 17:13
Lokalizacja: Radom

Post autor: mefis_fefk »

Duza sruba jest to dawka minimalna, wiec chodzi o ta mniejsza tak?

EDIT: Juz wiem o ktora chodzi. Trzeba ja wkrecic lub wykrecic, aby zwiekszyc dawke?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak - tylko z głową - po troszku , bo możesz przedobrzyć :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

po troszku czyli o pół obrotu
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak - i radzę liczyć ile obrotów w którą stronę - żeby można było zawsze wrócić do poprzedniej pozycji.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mefis_fefk
Posty: 69
Rejestracja: 31 sie 2009, 17:13
Lokalizacja: Radom

Post autor: mefis_fefk »

No to panowie zonk, podnosze maske, a tam brak srubki od regulacji dawki max, znaczy sie tej srubki mniejszej, co jest obok sruby dawki minimalnej. Zostal tylko gwint, ale nawet jakby tam byla sruba to raczej nic ona by nie dawala, bo ani ta sruba niczego by nie dotykala, tylko po gwincie sie przesuwala.

EDIT: Znalazlem na allegro taka pompe jak ja mam: POMPA Tutaj rowniez jest gwint, a srubki brak.
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Jako że też mam diesla i to co czytam to aż nie chce mi sie wierzyć że do poprawy mocy to się reguluje tymi śrubkami..... :???:
Jeśłi w 4 osoby i w dodatku to Diesel bez Turbo pokonuje 150 km/h to nie jest tak źle....
Te śrubki na pompie to nie poprawia mocy lecz zupełnie co innego.
Przerabiałem to dużo...
Może trzeba dac pompe wtryskową do regulacji. Pompiarz na stole wyreguluje dawke W ŚRODKU pompy. Samodzielnie nic nie zrobisz...
Pokaż tutaj zdjęcie Twojej pompy bo jakoś mi ciężko uwierzyć że nie masz małej śrubki do regulacji obrotów jałowego.... :shock:
Może tak na początek zrób regulacje tych śrubek według książkowo albo w dziale diesel z obrazkami co Jamszoł wstawił. Potrzebny będzie trzpień (wiertło 3 mm) jakaś blaszka o grubości 4 mm i klucze. Wymaga cierpliwości ale efekt świetny. Mozliwe że duża śruba ma wpływ na spalanie.... Tak w moim było...
mefis_fefk
Posty: 69
Rejestracja: 31 sie 2009, 17:13
Lokalizacja: Radom

Post autor: mefis_fefk »

Hmm srubke od obrotow biegu jalowego mam. Ja mam inna pompe niz opisywana przez Jamszola. V-maxa sie nie czepiam, bardziej chodzi mi o przyspieszenie, strasznie mulowaty jest w porownaniu do Oriona mojego kumpla z tym samym silnikiem. Mikosz ja wiem, ze jak sobie srubke przekrece to mi mocy nie przybedzie, chodzi o zupelnie co innego z tymi srubkami ;) A fotke pozniej wstawie troszke.
ODPOWIEDZ