Strona 1 z 1

Alternator

: 13 wrz 2009, 19:11
autor: kvazi555
Pytanie czy pasuje kazdy alternator do kazdego silnika oczywiscie chodzi o Esa :P Padl mi juz dokumentnie i zastanawiam sie czy da rade wspadzic z 1.6 albo 1.3 i bedzie wszystko smigało? aha nie mam klimy czy wersja z klima bardzo sie rozni i czy mi podpasuje?

: 13 wrz 2009, 19:14
autor: Jamszoł
Wersja z klimą ma mocniejszy regulator - mocniej ładuje

: 13 wrz 2009, 19:22
autor: kvazi555
aha czyli mam rozumiec ze moge z dowolnego esa wykrecac alternator na szrocie i bedzie smigal? nie roznia sie budowa tzn. mocowaniem? przypominam ze ja smigam najdynamiczniejsza jednostka 1400cm3 :P

: 13 wrz 2009, 19:25
autor: Jamszoł
Tego , to nie jestem pewny - musisz podglądnąc na mocowanie swojego i na wielkość koła pasowego

: 13 wrz 2009, 20:59
autor: Blazey
Alternatory na pewno nie różnią się tylko regulatorami! Regulator ustala tylko napięcie, natomiast prąd, jaki oddaje alternator wynika z konstrukcji jego uzwojeń. Chodzi o grubość przewodów nawojowych (między innymi).
Nie jestem pewien, czy pasują alternatory pomiędzy poszczególnymi silnikami. Raczej będą się różnić. Najlepiej wejdź sobie na allegro i popatrz na zdjęcia alternatorów.

: 13 wrz 2009, 21:04
autor: Jamszoł
Blazey pisze:Regulator ustala tylko napięcie, natomiast prąd, jaki oddaje alternator wynika z konstrukcji jego uzwojeń
Może źle powiedzialem - chodziło o to , że altek jest mocniejszy :mrgreen:
Mocniejszy jest też przy Esie , który ma przednią szybę ogrzewaną

: 14 wrz 2009, 09:00
autor: cidzej
napewno sa rozne altki (bosch, magnetti marelli/lukas) o różnym amperarzu (50 lub 70A) z różnymi kołami pasowymi i jeszcze na dokladke jedne maja kable na wsuwki, inne maja kable przykrecane.

jak źle trafisz to bedziesz mial i kolo pasowe do wymiany i kable do zarobienia/uciecia :P

: 14 wrz 2009, 16:37
autor: piter
a jak wstawiasz klime to odrazu pasek dluszy bo dojdzie ci kolo pasowe od sprezarki klimy :razz:

: 20 wrz 2009, 01:02
autor: WieSiu
Jeszcze różnią się obudowa,bo mają różne mocowania,można się czasem zdziwić,bo niby ten sam silnik,tylko rocznik inny,a już obudowa jest inna,bo zmienili łape trzymająca alternator.tak było np.w moim vanie td,bo rocznik 1999 i do tego kwiecień i miał już inne niż np. ten z marca i starszy. Do tego zmienili też sposób mocowania łapy i przez to blok silnika i miska była inna. Ogólnie to ford więc wszystko jest możliwe.

: 20 wrz 2009, 02:23
autor: Blazey
To, czy alternator jest boscha, czy magnetti marelli, czy nippodenso, to ma znaczenie przy kupnie regulatora napięcia. To tylko dostawcy podzespołów robiący na zamówienie. I w danym modelu alternatory powinny być wymienne. Faktycznie mozgą się różnić konektorami. Ale nie jest to duży problem. Nie powinny natomiast się różnić kołami pasowymi - cały czas mówię o jednym modelu. I faktycznie mogą być zmiany w rocznikach, choć ford nie jest tutaj wyjątkiem.

: 04 lis 2009, 21:51
autor: Albercik
To, żeby nie zakładać nowego tematu podepnę się tutaj - planuję założyć el. podgrzewaną przednią szybę w moim Essim 1.3 - rozumiem, że będę musiał wymienić altek na taki mocniejszy. Pytanie tutaj tylko, czy wogóle bywał taki do 1.3?

: 05 lis 2009, 06:18
autor: WieSiu
70A Ci w zupelnosci wystarczy :D

: 05 lis 2009, 14:52
autor: Albercik
Ok, dzięki :)