Nie działające spryskiwacze

Moderator: Moderatorzy

Reveler

Nie działające spryskiwacze

Post autor: Reveler »

Witam!

Ogólnie jestem nowy na forum i nowy w temacie więc proszę o wyrozumiałość ;)

Odkupiłem Forda Escorta 95 rocznik MK6 i nie działają spryskiwacze. Z początku myślałem że wystarczy przepchać igiełką, ale nie pomogło. Z kumplami odłączyliśmy rurki oraz później sam zbiornik. Zauważyliśmy pewną rzecz. Kiedy wciska się przycisk spryskiwaczy to płyn lecący z pompki zostaje odcięty, czyli efekt odwrotny do zamierzonego. Sprawdzane było z odłączonym wężykiem więc zapchanie odpada.

Sam silniczek wydaje się działać, bo dźwięk jest przy wciskaniu tyle że nie tłoczy płynu w górę.
Co może być przyczyną? Sam silniczek czy może elektryka? do silniczka dochodzi tylko jeden wężyk i jeden przewód zasilający.

Proszę o pomoc.
Blazey

Post autor: Blazey »

A przewody są założone w kostce, czy pojedynczo? Zamień je miejscami i sprawdź, czy tłoczy.
Reveler

Post autor: Reveler »

Przewody są w kostce.. takie białe coś z niebieskim w środku.. Sorki że tak to brzmi ale w temacie motoryzacji jestem zielony :razz:

Rozumiem że idzie to rozebrać jakoś.. No dobra, dam znać we wtorek bo jutro całą dobę w pracy i nie będę miał jak tego zrobić.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Reveler, a z tyłu woza masz dysze spryskiwacza ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

a moze to pompka spryskiwacza?u mnie tez niby silniczek wydawal dzwiek ale byl na wykonczeniu.koszt nastepnej pompki spryskiwacza 20zl :smile:
piter
Reveler

Post autor: Reveler »

Jamszoł, z tyłu nie ma dyszy.

Co do kostki to nie da sie rozebrać, więc zostaje sprawdzić silniczek.
Blazey

Post autor: Blazey »

Silniczek podłączyć na krótko. Powinno na nim być jakieś oznaczenie biegunowości. Sprawdzić też, co się dzieje we wtyczce - podłączyć zamiast silniczka żarówkę 21W. Możliwe też, że jest paproch na wejściu pompki.
A tam jest chyba kostka dwupinowa T. Da się rozebrać w ciągu 4 sekund.
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Z tego co czytam to masz jakąś inną pompkę bo fabryczna ma dwa wężyki na przód i tył. No chyba że to sedan (ORION) I na pewno jest zamienione zasilanie tej pompki + z -. przelutuj na odwrót przewody i sprawdz.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Blazey

Post autor: Blazey »

Po co przelutowywać? Potrzebny jest mały śrubokręt lub szpikulec. Wbijasz blokadkę w konektor i sam wychodzi z kostki.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23581
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jak dobrze kolaże to wszystkie kostki w escorcie są rozbieralne. Więc nie opowiadać tu takich bajek że się nie da.ale po co od razu kombinować.przecież jest napisane że na krótko wystarczy podpiac
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Reveler

Post autor: Reveler »

Trochę nie odpisywałem, ale czasu było brak zarówno na grzebanie w samochodzie jak i na inne sprawy..
Wczoraj z kumplem usiedliśmy do auta no i..

Silniczek działa.. Kabelki do kostki były odwrotnie podpięte, a że nie chciały wyjść to się przelutowało..
W każdym razie spryskiwacze działają..

Dzięki za pomoc i zainteresowanie :cool:

Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ