Strona 1 z 1

Nie działające spryskiwacze

: 13 wrz 2009, 20:40
autor: Reveler
Witam!

Ogólnie jestem nowy na forum i nowy w temacie więc proszę o wyrozumiałość ;)

Odkupiłem Forda Escorta 95 rocznik MK6 i nie działają spryskiwacze. Z początku myślałem że wystarczy przepchać igiełką, ale nie pomogło. Z kumplami odłączyliśmy rurki oraz później sam zbiornik. Zauważyliśmy pewną rzecz. Kiedy wciska się przycisk spryskiwaczy to płyn lecący z pompki zostaje odcięty, czyli efekt odwrotny do zamierzonego. Sprawdzane było z odłączonym wężykiem więc zapchanie odpada.

Sam silniczek wydaje się działać, bo dźwięk jest przy wciskaniu tyle że nie tłoczy płynu w górę.
Co może być przyczyną? Sam silniczek czy może elektryka? do silniczka dochodzi tylko jeden wężyk i jeden przewód zasilający.

Proszę o pomoc.

: 13 wrz 2009, 20:55
autor: Blazey
A przewody są założone w kostce, czy pojedynczo? Zamień je miejscami i sprawdź, czy tłoczy.

: 13 wrz 2009, 21:03
autor: Reveler
Przewody są w kostce.. takie białe coś z niebieskim w środku.. Sorki że tak to brzmi ale w temacie motoryzacji jestem zielony :razz:

Rozumiem że idzie to rozebrać jakoś.. No dobra, dam znać we wtorek bo jutro całą dobę w pracy i nie będę miał jak tego zrobić.

: 13 wrz 2009, 21:06
autor: Jamszoł
Reveler, a z tyłu woza masz dysze spryskiwacza ?

: 13 wrz 2009, 21:52
autor: piter
a moze to pompka spryskiwacza?u mnie tez niby silniczek wydawal dzwiek ale byl na wykonczeniu.koszt nastepnej pompki spryskiwacza 20zl :smile:

: 15 wrz 2009, 17:21
autor: Reveler
Jamszoł, z tyłu nie ma dyszy.

Co do kostki to nie da sie rozebrać, więc zostaje sprawdzić silniczek.

: 21 wrz 2009, 21:29
autor: Blazey
Silniczek podłączyć na krótko. Powinno na nim być jakieś oznaczenie biegunowości. Sprawdzić też, co się dzieje we wtyczce - podłączyć zamiast silniczka żarówkę 21W. Możliwe też, że jest paproch na wejściu pompki.
A tam jest chyba kostka dwupinowa T. Da się rozebrać w ciągu 4 sekund.

: 22 wrz 2009, 20:56
autor: KuRowSKi
Z tego co czytam to masz jakąś inną pompkę bo fabryczna ma dwa wężyki na przód i tył. No chyba że to sedan (ORION) I na pewno jest zamienione zasilanie tej pompki + z -. przelutuj na odwrót przewody i sprawdz.

: 30 wrz 2009, 00:27
autor: Blazey
Po co przelutowywać? Potrzebny jest mały śrubokręt lub szpikulec. Wbijasz blokadkę w konektor i sam wychodzi z kostki.

: 30 wrz 2009, 01:16
autor: WieSiu
Jak dobrze kolaże to wszystkie kostki w escorcie są rozbieralne. Więc nie opowiadać tu takich bajek że się nie da.ale po co od razu kombinować.przecież jest napisane że na krótko wystarczy podpiac

: 04 paź 2009, 17:17
autor: Reveler
Trochę nie odpisywałem, ale czasu było brak zarówno na grzebanie w samochodzie jak i na inne sprawy..
Wczoraj z kumplem usiedliśmy do auta no i..

Silniczek działa.. Kabelki do kostki były odwrotnie podpięte, a że nie chciały wyjść to się przelutowało..
W każdym razie spryskiwacze działają..

Dzięki za pomoc i zainteresowanie :cool:

Pozdrawiam!