Strona 10 z 10

: 18 paź 2015, 00:41
autor: Solar
Nie mam warunków do wymiany silnika :( , Z drugiej strony trochę roboty przy tym a i tak do końca nie masz pewności co wsadzasz. Mierzyłem dzisiaj kompresję - 14 bar na każdym cylindrze :) . To mnie podjarało , aby pomyśleć o wymianie uszczelki.

: 18 paź 2015, 00:58
autor: nonam
Kompresja ok a woda w cylindrze? Jakiego manuala oczekujesz? Prosty temat, zdejmujesz dekiel, odkręcasz głowicę i masz uszczelkę :P

: 18 paź 2015, 02:05
autor: S3ci0r
Solar, jeśli opłacisz mi paliwo to jestem w stanie do ciebie przyjechać i ci to zrobić. dziecinnie prosta zabawa :)

: 18 paź 2015, 05:39
autor: Solar
nonam pisze:Kompresja ok a woda w cylindrze? Jakiego manuala oczekujesz? Prosty temat, zdejmujesz dekiel, odkręcasz głowicę i masz uszczelkę :P
Nie wiem, czy dobrze rozumiem Twoje pytanie dot. wody, czy masz na myśli to, że przy takiej kompresji nie może być woda w cylindrze?.

No wiesz jak to w życiu manual - krok po kroku :). Nie wiem np. co z rozrządem, czy trzeba zrzucać pasek, demontaż wałków, zawory, co z popychaczami itd....przyrząd do ściagania zabezpieczeń jn:
http://forum.fordclubpolska.org/showthr ... 874&page=3

Co muszę kupić poza uszczelką głowicy i klawiatury, no wiesz takie abc ... :) , co może zaskoczyć przy demontażu, montażu...

Ostatnio głowice wymieniałem ponad 20 lat temu w Daci a wcześniej w Syrence - heheh. Jaki sprzęt jest potrzebny poza kluczem dynamometrycznym itd.

S3cior a co Ty filantrop jesteś :) , do mnie masz ok. 200 km w jedną stronę :( .
Szczerze powiem, jeżeli udało by mi się to zrobić samemu to jeszcze warto, jak mam odstawić na warsztat to niestety rezygnuje z prostej przyczyny - po otwarciu okaże się, że jeszcze to i owo wg uznania mechanika ..... , a leciwy ten Essik i tylko sentyment nie pozwalał do tej pory go wymienić ;) , no i oczywiście zasoby kieszeni :( .

: 18 paź 2015, 10:12
autor: Yagr
Solar, ugadaj się z seciorem - filantrop-nie filantrop ale ma już doświadczenie i zrobi ci to za dobrą cenę i nie wymyśli co jeszcze trzeba wyciągnąć od frajera przy okazji. Jeśli będzie wymiana silnika to secior przywiezie wszystko co trzeba ze sobą, jeśli będziesz robiło uszczelkę to wypada wynienić też uszczelki kolektorów i dekla zaworów, sprawdzić szklanki, zawory jak to już będzie zdjęte, ponadto dochodzi wymiana oleju bo jak łapnął płynu chłodzącego to wypada wymienić... Przy tym trzeba pamietać że choć większość takich przypadków to wydmuchana uszczelka ale zdarza się też peknięcie głowicy (ja tak miałem w dieslu, ale tam głowica żeliwna...) Sam musisz rozważyć co ci się bardziej opłaca.

: 18 paź 2015, 11:29
autor: nonam
Solar, spoko, sam nie wiem o co mi chodziło bo pisałem posta pod głębokim wpływem napojów wyskokowych pomieszanych ze sobą w idiotycznych proporcjach :P

Opis naprawy klimy i nawiewu essi 96 r

: 22 cze 2017, 11:27
autor: Johny16140
Witam, mam problem z nawiewem w swoim essim96 wersja z Klima nie działa na żadnym biegu wiec pewnie chodzi o skrzynkę bezpieczników jednak nie mam nigdzie opisu ze zdjęciami aby móc to zrobić proszę o pomoc :) pozdrawiam

Re: Gdy masz pytanie odnosnie jakiegos opisu...

: 22 cze 2017, 11:38
autor: WieSiu
jest na tym forum prawie wszystko:

viewtopic.php?f=18&t=1736

viewtopic.php?f=18&t=2175

Re: Gdy masz pytanie odnosnie jakiegos opisu...

: 22 cze 2017, 20:22
autor: Jamszoł
Najpierw trzeba sprawdzić czy dochodzi napiecie do przełącznika - jeśli nie , grzebiemy w skrzynce
Jesli dochodzi - grzebiemy pod pod machą przy podszybiu - przy opornicach
Też to jest opisane
Robiłem foto relacje z drutowania skrzynki pod kątem nawiewu :d