jak wykrecic srube miski olejowej zeby zlac olej?
Moderator: Moderatorzy
jak wykrecic srube miski olejowej zeby zlac olej?
wczoraj chcialem wymienic olej samemu i co sie okazalo sruba ktora odkreca sie do spuszczenia oleju jest totalnie zaokraglona byla to chyba 13 kiedys.przystapilem do potraktowania sruby WD-40 ale nic to nie dalo .i teraz takie pytanie co mam zrobic zeby taka srube odkrecic?,probowalem zabka bo jak wiadomo nasadowym to tylko sobie krecilem wokol.czy sa jakies warsztaty co sie specializuja w odkrecaniu takich srob? czy moze jakas wlasna podpowiedz.prosze o porady mi czy moge wogole dostac taka nowa srobe?
piter
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
śrubę dostaniesz bez problemów. Sprawdź czy ktoś nie wkręcił tam korka odkręcanego imbusem. Jak nie no to klucz zaciskowy. W każdym warszatacie powinni ci to odkręcić
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Korek nowy dostaniesz bez problemu.
Jeśli choć trochę sie znasz na odkręcaniu takich korków , to weź młotek , ztępiony przecinak , i pod katem walnij w korek w kierunku jego odkręcania sie - musi puścić.
Jak nie czujesz sie na siłach , lub nie " czujesz blusa " to lepiej podjedź do warsztatu samochodowego .
U nonama w RS- się było tak samo - korek kosztował grosze - coś koło 5 zl.
Jeśli choć trochę sie znasz na odkręcaniu takich korków , to weź młotek , ztępiony przecinak , i pod katem walnij w korek w kierunku jego odkręcania sie - musi puścić.
Jak nie czujesz sie na siłach , lub nie " czujesz blusa " to lepiej podjedź do warsztatu samochodowego .
U nonama w RS- się było tak samo - korek kosztował grosze - coś koło 5 zl.
Ostatnio zmieniony 04 paź 2009, 12:21 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
wczoraj tez tak robilem ze walilem w srube mlotkiem z przecinakiem ale doszedlem do wniosku ze lipa i moge cos zepsuc.wiec podjade do jakiegos zakladuJamszoł pisze:Jeśli choć trochę sie znasz na odkręcaniu takich korków , to weź młotek , ztępiony przecinak , i pod katem walnij w korek w kierunku jego odkręcania sie - musi puścić.
Jak nie czujesz sie na siłach , lub nie " czujesz blusa " to lepiej podjedź do warsztatu samochodowego .
piter
piter, jak w warsztacie nie dadzą rady różnymi kombinacjami (kluczami) to ostatecznie niech bierze stary klucz i pospawa razem z śrubką. Taki sposób udaje się odkręcać.
Przerabiałem to pół roku temu. W moim przypadku nie było w pobliżu sklepu motoryzacyjnego ale porządnie pospawał zwykłą śrube do zniszczonej śrubki i przeżyje może z 2 wymiany oleju ale zamierzam kupić nową śrube i skończyć druciarstwem
Przerabiałem to pół roku temu. W moim przypadku nie było w pobliżu sklepu motoryzacyjnego ale porządnie pospawał zwykłą śrube do zniszczonej śrubki i przeżyje może z 2 wymiany oleju ale zamierzam kupić nową śrube i skończyć druciarstwem
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Właśnie - to jest niestety częsty błąd wielu osób .Stolarz pisze:robił wymianę oleju w warsztacie i tak tą śrubę tam dokręcili na chama,
korek ma uszczelniacz - oring - i właściwie , eystarczyło by go dokręcić gołą ręką i nie było by wycieku .
To samo niektórzy robią z filtrem oleju - wystarczy dokręcić ręką - ale nie - trzeba poprawić kluczem a potem kłopoty
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Korek spustu oleju do TD jest tylko jeden rodzaj czy są np. dwie inne śruby zależne od rocznika ??
Taka śruba ma być wraz z oringiem http://www.allegro.pl/item752516364_sru ... 05_98.html ??
W tym tygodniu w Ostrowie se zakupie...
Taka śruba ma być wraz z oringiem http://www.allegro.pl/item752516364_sru ... 05_98.html ??
W tym tygodniu w Ostrowie se zakupie...
korek jedynie delikatnie kluczem dociągnąć, tak z wyczuciem i stykaJamszoł pisze:korek ma uszczelniacz - oring - i właściwie , eystarczyło by go dokręcić gołą ręką i nie było by wycieku .
To samo niektórzy robią z filtrem oleju - wystarczy dokręcić ręką - ale nie - trzeba poprawić kluczem a potem kłopoty
a z filtrem to tak jak napisał Jamszoł, tylko ręką mocniej dokręcić i to załatwia sprawę
jestem ciekawy jak to wszystko u mnie w escorcie jest po dokręcane bo odkąd kupiłem to nic jeszcze nie robiłem a dopiero na wiosnę wymiana wszystkich części eksploatacyjnych