Strona 1 z 3

ucieka olej mk6

: 06 paź 2009, 21:38
autor: margaritta
Witam szanownych kolegów i koleżanki :mrgreen:

Mam taki oto problemik. Cieknie mi olej z miski i diagnosta w zeszłym tygodniu stwierdził że do wymiany uszczelniacz koła pasowego / wału (???) o ile czegoś nie pokręciłam.

Planuję na dniach wizytę w warsztacie ale chciałabym się przygotowac cenowo. problem w tym, że szukając w sklepie z częściami, wyszukiwarka wymaga precyzyjnej nazwy, to wkońcu uszczelniacz koła czy pasowego czy wału korbowego ??



p.s. castrol magnatec 10w40. Ubytek dośc poważny- na przestrzeni wcześniejszych 5 miesięcy było ok. w ciągu oststniego miesiąca ubytek do poziomu poniżej minimum, w ty czasie przejechane malutko około 2000 km. W sumie olej ma pół roku, przejechane łącznie ok.5000 km.


prosze o podpowiedź -początkująca :cool:

: 06 paź 2009, 21:45
autor: Jamszoł
To jest Uszczelniacz wału korbowego - przedni
http://ford-sklep.pl/uszczelniacz-walu- ... -1763.html

: 06 paź 2009, 22:27
autor: margaritta
Jamszoł pisze:To jest Uszczelniacz wału korbowego - przedni
http://ford-sklep.pl/uszczelniacz-walu- ... -1763.html
dzięki serdeczne :grin:

: 07 paź 2009, 08:07
autor: Yagr
marlena487, może ci też cieknąć spod uszczelki miski.

: 07 paź 2009, 08:28
autor: margaritta
Yagr pisze:marlena487, może ci też cieknąć spod uszczelki miski.
dlatego poprosze mechanika żeby dokładnie się temu przyjrzał. Powiem szczerze że mam 3 światy z tym autem. Miałam kilka takich drobnycg sytuacji że auto stało na kanale i za każdym razem pytałam mechaników (przy okazji) co sądzą na temat tej mokrej miski, to każdy z nich zbywał mnie twierdząc że jak nie ubywa i nie plami miejsca parkingowego to nie ma co się przejmować. Normalnie gdzie są ci mechanicy z powołania....... :sad: :571:

: 08 paź 2009, 07:10
autor: margaritta
Yagr pisze:
Jamszoł pisze:jestem tutaj :mrgreen:
a ty co? liczysz że cię marlena na "wczasy w kieracie" do kołobrzegu zaprosi? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
w sumie....niegłupi pomysł ;) :razz:

: 08 paź 2009, 08:23
autor: mlekolowickie
blizej masz do szczecina ;),
marlena Twoj wyciek to jest nic, niektorym tu spala prawie caly olej w tysiac kilosow, wiec nie narzekaj :P
jak juz Ci robia ten olej, to niech sprawdza czy w chlodniczym nie ma oleju, oraz czy nie spala (kompresja z 40zl kosztuje). bo to nie musi byc jedyne miejsce wycieku.
A no i na przyszlosc nie sugeruj sie kontrolka olejowa w zegarach, sprawdzaj olej bo z nimi nic nigdy nie wiadomo :)

: 08 paź 2009, 08:41
autor: margaritta
mlekolowickie pisze:blizej masz do szczecina ;),
podaj namiary :mrgreen:
mlekolowickie pisze: nie sugeruj sie kontrolka olejowa
w moim egzemplarzu nie ma kontrolki poziomu oleju :twisted:

to jedna z niewielu rzeczy które mi się podobają w oldtimerach = możliwość ręcznej ingerencji w autko bez stresu że elektroniczne czujniki (obecne w dzisiejszych autach) zablokują ECU :oops: :razz:

: 08 paź 2009, 10:13
autor: Yagr
marlena487, nie chce mi się wierzyć że nie masz kontrolki ciśnienia oleju... może żaróweczkę szlag trafił?

: 08 paź 2009, 10:20
autor: margaritta
Yagr pisze:marlena487, nie chce mi się wierzyć że nie masz kontrolki ciśnienia oleju... może żaróweczkę szlag trafił?
no dobra, dzisiaj prześwietlę kokpit, skoro taki jesteś pewien........ x) :621:

: 08 paź 2009, 10:35
autor: Yagr
marlena487 pisze:dzisiaj prześwietlę kokpit
kontrolka powinna być w miejscu oznaczonym "1"

: 08 paź 2009, 11:04
autor: margaritta
Cześć Grześ :)
wyszłam na niedouczonego głąba....

faktycznie kontrolka od oleju jest, ale podświetla się tylko w momencie zapłonu......... ciekawe dlaczego nie poinformowała mnie o drastycznym spadku poziomu w czasie jazdy ??????

może tę zagadkę uda ci sie rozwiązać.....

chyba że w trakcie awarii idzie jakieś inne zasilanie kontrolki , a w trakcie zapłonu silnika inne .......

:571:

: 08 paź 2009, 11:17
autor: Yagr
Kontrolka powinna zapalać się po włączeniu stacyjki a gasnąć tuż po odpaleniu silnika. Niestety to nie jest czujnik poziomu oleju i sygnalizuje problem gdy ciśnienie spada dość drastycznie. Dlatego do kontroli poziomu służy bagnet. Gdy kontrolka się zapala w trakcie jazdy to poziom oleju jest już duuuużo poniżej minimum ;)

: 08 paź 2009, 11:50
autor: margaritta
Yagr pisze:Kontrolka powinna zapalać się po włączeniu stacyjki a gasnąć tuż po odpaleniu silnika. Niestety to nie jest czujnik poziomu oleju i sygnalizuje problem gdy ciśnienie spada dość drastycznie. Dlatego do kontroli poziomu służy bagnet. Gdy kontrolka się zapala w trakcie jazdy to poziom oleju jest już duuuużo poniżej minimum ;)
wszystko jest jak mówisz.....a raczej piszesz........
Jeśli przyjmiemy że poziom minimum to 100% , to na bagnecie olej nasmarował na połowie tej długości...... uważasz że to nie jest drastyczny spadek oleju.....????

stąd moje wcześniejsze stwierdzenie na temat " braku kontrolki poziomu/ciśnienia oleju" w moim furaczu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :razz: :razz: :razz:

: 08 paź 2009, 12:02
autor: WieSiu
Fordy jeżdżą bez żadnych oznak problemów nawet gdy poziom oleju jest tylko ciut zaznaczony na bagnecie.w niektórych tylko zaczynają wtedy głośniej chodzić zawory.