Strona 1 z 1

Moduł sterujący EECIV

: 10 paź 2009, 18:56
autor: Julo
Witam wszystkich i pozdrawiam! :mrgreen:
Mam pytanie dotyczące zabezpieczenia Modułu bezpiecznikiem, a mianowicie czy możliwe jest aby silnik normalnie odpalał i pracował po wyjęciu bezpiecznika zabezpieczającego tenże moduł?

: 10 paź 2009, 19:29
autor: KuRowSKi
Tak, przynajmniej u mnie jest tak samo.

: 10 paź 2009, 19:48
autor: Julo
Dziękuję za szybką reakcję na moje zapytanie.
Więc nie rozumiem w jakim celu zabezpiecza się. W przypadku wywalenia bezpiecznika nawet można nie zauważyć i pójdzie większy prąd na moduł i szlag go trafi, bo bezpiecznik moim skromnym zdaniem ma właśnie uchronić dane urządzenie przed taką ewentualnością.

: 11 paź 2009, 08:33
autor: KuRowSKi
Z tego co mi się kojarzy to jest to chyba tylko podtrzymanie pamięci w eec4. Jeżeli wyjmiesz go na dłużej to resetuje się sterownik jak w przypadku odpięcia akumulatora.

: 11 paź 2009, 11:23
autor: Julo
Rozważmy dalej, jeśli jest to tylko podtrzymanie pamięci, to czy moduł jest zdolny sterować pracą silnika, czy ten prąd nie jest zbyt słaby?. A może moduł jest zasilany również inną drogą i ten prąd, poprzez jakiś przekaźnik jest wykorzystany do sterowania urządzeniami odpowiedzialnymi za właściwą pracę silnika i innych podzespołów?.

: 11 paź 2009, 13:57
autor: Jamszoł
Z tego co mi się kojarzy to jest to chyba tylko podtrzymanie pamięci w eec4. Jeżeli wyjmiesz go na dłużej to resetuje się sterownik jak w przypadku odpięcia akumulatora.
Dokladnie - a jak pamięć jest zresetowana , to komputer steruje silnikiem z pamieci wewnętrznej (fabrycznrj)
Jeśli nie bedzie pamieci (no niech to będzie pamięć zewnętrzna) to komp się nie będzie uczył i cały czas będzie starował z pamięci wewnętrznej - fabrycznej lub jak kto woli z pamięci awaryjnej.
Pierwszy objaw pracy awaryjnej kompa to - działająca pompka paliwa non stop

: 11 paź 2009, 14:00
autor: KuRowSKi
Tak sterownik ma stałe zasilanie bezpośrednio z akumulatora, bodajże PIN 1 na samym sterowniku, a po drodze jest chyba bezpiecznik F25

: 11 paź 2009, 14:09
autor: Julo
Jakie jeszcze inne mogą być objawy pracy modułu w trybie awaryjnym?.

: 11 paź 2009, 14:20
autor: Jamszoł

: 11 paź 2009, 19:20
autor: Julo
Dzięki serdeczne :mrgreen: Kolegom, wiele mi wyjaśniła nasza wymiana zdań.
Muszę sobie więcej poczytać na ten temat i nie tylko na ten, albowiem w temacie elektrotechniki i elektroniki samochodowej jestem zieloniutki. Jakieś tam podstawy elektrotechniczne posiadam, ale to jest kropla w przysłowiowym morzu.
Temat , uważam, możemy zamknąć, chyba że jeszcze coś ciekawego znajdzie się do przekazania. Dzięki serdeczne i pozdrowienia :mrgreen: :mrgreen: