Interfejs diagnostyczny do forda

Pytania, odpowiedzi i wątpliwości związane z funkcjonowaniem Escortów (modele: MK5, MK6, MK7)

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Tak. Ja się z tym zgadzam, ze opis błędu dotyczy niejednokrotnie całego układu a nie danego elementu. Ja przećwiczyłem już wielokrotnie wymianę "na próbę" i często niepotrzebnie. Zatem, aby popełniać jak najmniej błędów (bo, że będą to jest pewne) chciałem zdiagnozować swojego essa, ale niestety nie da się ani diodą ani fejsem. Na temat diagnostyki w ASO, czy u tzn. fachowców to wiadomo ... :sad: na forum kubły wody wylano na nich. Nie pozostaje nic innego jak jeździć essem w takim stanie jaki jest i cieszyć się, że w ogóle odpala i w miarę normalnie ;) chodzi. A to, że trochę więcej pali, jak zimny to nieruchawy, czy też czasami nim rzuca ... no trudno.
Awatar użytkownika
Julo
Posty: 73
Rejestracja: 29 maja 2009, 15:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Julo »

Odpukać w niemalowane niemam problemów elektronicznych ze swoją furmanką, ale tak przyszłościowo interesuję się możliwościami diagnozowania silnika, bo przecież tylko to można sprawdzić w starych autach jak nasze i cieszyć się że otarliśmy się o diagnostykę elektroniczną. Moje problemy dotyczą czystej mechaniki i cieszę się,jak ty Solar, że odpala i jeździ (po japonsku- JakoTako).
Pozdrawiam! :mrgreen:
Albercik

Post autor: Albercik »

Mi w Bravo wyskoczył błąd krokowego. Po róźnych czyszczeniach, myciach i innych dziwnych zabiegach wymieniłem go. Wtedy jeszcze młody i głupi, więc w... ASO. 800zł. I co kilka dni później to samo. Się okazało, źe złamał się kabelek w wiązce przy krokowym. Koszt naprawy: tyle co troche gazu do lutownicy + cyna + 3cm opski termokurczliwej...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Solar pisze:chciałem zdiagnozować swojego essa, ale niestety nie da się ani diodą ani fejsem.
jak Ci to nie idzie,to wez miernik w rece i pomierz wszystkie elementy elektroniczne w aucie i bedziesz mial to lepiej zrobione niz przez jakis glupi interfejs. Zmierzysz to przy zlaczu komputera,albo na kostkach od urzadzen (radzilbym zmierzyc przy zlaczu kompa, a jak cos jest nie tak,to dopiero na zloczu urzadzenia).
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

No tak z tym, że jest pewien problem, bo co innego zmierzyć dany element w stanie spoczynku a co innego, gdy jest on w trakcie pracy i współdziałania z innymi elementami poprzez sprzężenie z EEC, nie mówiąc już o pracy pod obciążeniem. Przykład- mierzę krokowca (no dobra: zawór bocznikowy) i ma rezystancję ok. 57 ohm i działa dobrze. Na forum wielokrotnie wskazywano, że ma być ok. 100 ohm. Kolega przyniósł innego, który do końca też dobrze chodził i ma 37ohm. Jeżeli działanie danego elementu zależne jest od innego, który np. wprowadza go w dany stan przy osiągnięciu pewnej temperatury, czy też otwarciu lub zamknięciu bramki procesora to co wtedy, -???. Zgodzę się z tym co podnoszono wcześniej, że interfejs nie wskaże danego elementu a raczej obwód, ale to już jest dużo. Weźmy na ten przykład NASZE forum (nie wiem, czy to nie zbytnia poufałość przy moim stażu) - problem falowania obrotów jak zimny, czy gaśnięcia jak zimny lub ciepły, - koledzy po licznych poradach wymieniają: przewody odmy+ zaworek, przewody WN, cewkę , świece,sondę lambda, przepływkę, filtry, zakładają cybanty, aby doszczelnić (do końca nie wiadomo co), niektórzy zabrali się już do zaworów, czyszczenia tłumików czy też wtrysków. Ja to niestety przerabiałem a ostatnio pseudo fachman strzelił mnie w rogi
na parę stów, nie wymieniając tego co mi wskazał podczas przeglądu. Z tych też względów miałem zamiar chociaż po części zdiagnozować swojego essa a może raczej ograniczyć do minimum krąg urządzeń odpowiedzialnych za niedomaganie. No trudno nie wyszło, z żalem i zazdrością czytam te posty w których wymieniacie się kodami błędów, czy tez błyskami led-a.Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja zawsze powtarzam wszystkim , zanim się zabierzecie za czujnik czy jakieś inne urządzenie - najpierw sprawdzić należy połączenia elektryczne - to podstawa i nic nie kosztuje . I tego będę się trzymał bez opamiętania :razz: :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
pavka

Post autor: pavka »

@Solar: kliknij do mnie na pm z numerem gg moze cos poradzimy.

Co prawda essa mam od 2 tygodni i dzisiaj pierwszy raz zaczalem czytac o podlaczaniu pod kompa ale udalo się i w miare to chodzi:)

pozdrawiam
reaper7

Post autor: reaper7 »

ten interfejs (plus soft ForDiag) fajnie się zapowiada, no i cena nie jest zaporowa:
ForDiag

szukam sponsora ;)
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

No tak,ale on wejdzie tylko na pin 2 i 10 chyba, że ja nie kumam po czesku? Mnie interesuje podpięcie na 3 i 11.
reaper7

Post autor: reaper7 »

no właśnie z tego co tam czytałem to chyba 3/11 też obsługuje...
gdyż/ponieważ na STRONIE ZE ZDJĘCIEM, gdzie jest opisywany dwu-pinowy konektor w komorze silnika,
twórca kabla pisze że te dwa piny są elektrycznie tym samym co piny 3/11.
Jeszcze w jednym MIEJSCU potwierdza tę informację,
pod warunkiem że złącze "ODB" jak to on nazywa to to złącze przy nodze pasażera.
No i na koniec "schemat" przejściówki dla ludzi którzy nie mają "ODB" a mają dwu-pinowe:
PRZEJŚCIóWKA - jak widać kabel twórcy wykorzystuje ze złącza "ODB" piny 3 i 11 jako dane, pin 16 jako +12V(do zasilania przejściówki) oraz złączone piny 4+5 jako MASA.
Ważnym jest - jak wynika z tekstu - że piny 3 i 11 ze złącza "ODB" powinny być podłączone odpowiednio do 18 i 19 pinu w EEC, wtedy będzie OK,
bo sam program ForDiag ma dwa przyciski:
- "Connect EEC V (pins 2/10)"
- "Connect EEC IV (pins 3/11)"

...no chyba że ja też tego nie rozumiem ;)

P.S. FILMIK Z DZIAŁANIA ForDiag
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Ale schematu kabla się nie uraczy, czy źle szukam?
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
reaper7

Post autor: reaper7 »

schemat kabla - brak :(
ale nawet jakby był to i tak wsad do procka w kablu
jest jak wiadomo najważniejszy...
bo tam naprawdę jest cały "mózg" systemu - program na PC tylko wyświetla,
równie dobrze można sobie to wyświetlić na jakimś małym wyświetlaczu
w aucie (jakieś interesujące nas dane) bo z kabla jak widzę można też rs232
zaciągnąć :)
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

No i dalej kapa. A mnie najbardziej by interesowało to 2 pinowe złącze do fds żeby czytać :mad:
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
reaper7

Post autor: reaper7 »

@KuRowSKi - no to chyba dwu-pinowe czyta - przecież podałem wyżej przejściówkę żeby kabel gościa podłączyć tylko trzeba dodatkowo 12V i masę podłączyć
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Ile ten kabel kosztuje na PLN?
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
ODPOWIEDZ