Strona 1 z 1

Escort 92, 1,3, do czego służą rurki nad świecami

: 20 gru 2009, 23:07
autor: tujek
W moim poprzednim escorciku, którym pomyka teraz brat silniczek stracił moc.
Prawdopodobnie coś z tłumikiem tak po laicku patrząc, ale jeden objaw jest nietypowy i to w miejscu którego przeznaczenie jest dla mnie niejasne ;)

Do czego służą zaznaczone rurki i przyłączone do nich pudełko. Po drugiej stronie tego pudełka znajduje się kawałek rurki z sitkiem, z której w czasie pracy silnika wypływa w woda.

: 20 gru 2009, 23:18
autor: bodzio82
te rurki to z tego co sie domyslam jest to EGR wykonany niezbyt schlujnie:-)
Fachowo zawor recyrkulacji spalin
Mim zdaniem najlepiej pozbyc sie tego jedynie auto ktore ma padniety EGR moze zamulac w przypadku tej konstrukcji jest to troche trudniejsze do wykonania niz np w przypadku innego modelu ale wykonalne
Ja bym to powykrecal jak sie da zaslepil i wsio
Dalsza czesc tego ustrojstwa zapewne jest przykrecona do glowicy trzeba by pewnie dorobic jakas blaszke do zaslepienia otworu

: 20 gru 2009, 23:21
autor: Jamszoł
tujek pisze:Po drugiej stronie tego pudełka znajduje się kawałek rurki z sitkiem, z której w czasie pracy silnika wypływa w płyn
I gdzie dalej ten płyn idzie ?
bodzio82 pisze:Fachowo zawor recyrkulacji spalin
a z kąd w EGR-rze miał by byc płyn ? :razz:

: 20 gru 2009, 23:27
autor: tujek
Jamszoł pisze:I gdzie dalej ten płyn idzie ?
Zaznaczone "pudełko" ma na ściance skierowanej do kierowcy krótką rurkę zakończoną plastikowym kapturkiem. Stamtąd wypływa woda (zamarza), w niewielkiej ilości i kapie na parking ;). Zdejmowanie czarnego wężyka z góry pudełka nie daje widocznego efektu.

: 20 gru 2009, 23:33
autor: bodzio82
tujek, popraw posta:-)

: 20 gru 2009, 23:35
autor: Jamszoł
To jednak nie płyn ale skraplająca się woda.bodzio82, ma rację

: 21 gru 2009, 01:55
autor: Blazey
Ale to jest EGR, czy dopalacz spalin?

: 21 gru 2009, 20:22
autor: Jamszoł
Wygląda na EGR

: 21 gru 2009, 20:52
autor: Blazey
Właśnie mi to wygląda na dopalacz. EGR to grubsza rura i zero plastików po drodze, bo gorąco. Poza tym EGR musi być połączony z dolotem. Też dość sporym przekrojem.

: 22 gru 2009, 00:06
autor: Nazgul
To ja pomykam opisanym fordem :]
rurki po przejechaniu około 50 km na trasie są ciepławe, woda wylatująca przez sitko jest raczej zimna.
Gumowy przewód odchodzący w prawo na zdjęciu ma swoje zakończenie pod filtrem powietrza. W między czasie występuje coś jakby wentyl bezpieczeństwa. W gumowej rurce podczas pracy silnika jest lekkie podciśnienie.
Problem z wydechem: na połączeniu rury od wydechu z silnikiem jest dziura. Spaliny walą w stronę prawego przedniego koła oraz pod rurą z kołnierza. Występuje znaczący spadek mocy.