Strona 1 z 1
Kontrolka oleju
: 23 gru 2009, 09:01
autor: Foxkrzysiek
Witam dawno nie pisałem poniewaz siedze tam gdzie sie jezdzi po lewej stronie. Jak przyjezdzam to oczywiscie jezdze moim essim i wszystko jest ok ale od paru di mam taki problem jak jade i silnik juz jest rozgrzany to po wcisnieciu sprzegla lub po wrzuceniu na luz mruga mi kontrolka oleju?? Stan oleju jest taki jaki powinien byc mozecie podpowiedziec gdzie szukac jakiejs przyczyny?? Na zimnym silniku nie ma takiego czegos dopiero jak sie rozgrzeje porzadnie.
: 23 gru 2009, 11:06
autor: WieSiu
Zapewne najpierw należało by zajrzeć czy z czujnikiem ciśnienia oleju jest wszystko ok. Możesz profilaktycznie wymienić,bo drogi nie jest max 30zł. Ale przy okazji kontroli czujnika zajrzyj też na przewód do niego dochodzący. Może akurat to tylko jego wina. I niej nadzieję że to tylko któreś z w/w problemów.
: 23 gru 2009, 18:23
autor: darcun4
Lub po prostu olej jest do d...y i robi się rzadki, a co za tym idzie pompa nie jest w stanie wytworzyć ciśnienia. Albo właśnie się "kończy" (ta pompa).
: 23 gru 2009, 18:46
autor: Jamszoł
Wersja pesymistyczna

kończą się panewki na wale i ciśnienie s....

: 23 gru 2009, 19:32
autor: Blazey
Rzecz pierwsza, podstawowa i konieczna: wykręcić czujnik, wkręcić manometr i sprawdzić, jakie jest realne ciśnienie oleju. I wszystko będzie jasne.
Bo w tej chwili można tylko gdybać:
- czujnik,
- olej (choć to bym wykluczył, bo skoro zaczął problemy zaczęły się teraz, jak jest chłodniej...),
- przewód,
- pompa,
- zawór ciśnieniowy,
- panewki,
- ...
: 23 gru 2009, 22:46
autor: kupiec
a ja obstawiam filtr oleju

. miałem tak że jak dałem na luz albo obroty spadły poniżej 1000 to zapalała się kontrolka oleju. po wymianie filtrai oleju objawy ustały. kupiłem nawet czujnik i teraz mam dwa

wymień olej i filtr.
: 13 sty 2010, 16:17
autor: vlodek
Mam podobny problem, pojawił się on po remoncie silnika. Podczas gwałtownego hamowania albo przy ostrym skręcie zapala się kontrolka oleju i po chwili gaśnie. Silnik jest zalany półsyntetykiem. Przed remontem jeździł na mineralnym. Wał i panewki wyglądały na dobre a pompa oleju nie była ruszana. Czyściłem czujnik oleju i sprawdziłem przewód ale nie dało to rezultatu. Podejrzewam filtr oleju bo przed remontem silnik chlał dosłownie 40-50l oleju na 10000km więc lałem co chwile do silnika wszystkie spuszczone z aut oleje (10w/40) bo i tak po kilku km go nie było

Po remoncie wymieniłem olej z filtrem ale po jakiś 100km problem się pojawił więc myślę, że to wina przytkanego filtra, wymieniać

: 13 sty 2010, 16:27
autor: Jamszoł
Wymień
Ale tu może być jeszcze inny problem - źle (nieszczelnie) zamontowana rurka olejowa wraz z filtrem siatkowym (u nas nazywają to "smok" - gdy hamujesz lub ostro skręcasz , olej przepływa w którąś tam stronę i sitko wyłazi ponad poziom oleju i zaczyna ssać powietrze .
Gdy skonczysz manewr olej powraca na miejsce i zaczyna znów być wsysany.
Możliwe , że ten co robił remont silnika podgioł rurkę wraz ze "smokiem" do góry , bo mu nie chciała wyleść misa olejowa .
Jeśli utrzymujesz olej na poziomie - pół stanu na miarce lub 3/4 , to dolej do max a nawet z 1-2 mm ponad max i zobacz czy przestała się zapalać kontrolka .
Na pewno nie jest to wina czujnika czy filtra oleju - ale filterwk zmień - na pewno cały syfilis od tamtych zlewek oleju został przepłukany i siedzi we filtrze.
: 13 sty 2010, 17:26
autor: vlodek
Jamszoł pisze:Możliwe , że ten co robił remont silnika podgioł rurkę wraz ze "smokiem" do góry , bo mu nie chciała wyleść misa olejowa .
Remont robiłem sam i smoka nie tykałem wiec to raczej też wykluczam. Dodam jeszcze, że po zapaleniu silnika kontrolka gaśnie po ok 2-3sek. od odpalenia a przedtem gasła już podczas kręcenia rozrusznikiem
[ Dodano: Sro 13 Sty, 2010 ]
I oczywiście przed remontem olej był dużo rzadszy
: 13 sty 2010, 17:38
autor: Yagr
vlodek pisze:[ Dodano: Sro 13 Sty, 2010 ]
I oczywiście przed remontem olej był dużo rzadszy
nie rozumiem... zrobiłes remont i zalałeś gęściejszym olejem niż przed remontem?
: 13 sty 2010, 17:42
autor: vlodek
Yagr pisze:nie rozumiem... zrobiłes remont i zalałeś gęściejszym olejem niż przed remontem?
vlodek pisze: przed remontem silnik chlał dosłownie 40-50l oleju na 10000km więc lałem co chwile do silnika wszystkie spuszczone z aut oleje (10w/40) bo i tak po kilku km go nie było

Po remoncie wymieniłem olej z filtrem
Tak, ponieważ nowy olej jest jednak gęściejszy od starego który już swoje przejechał
: 13 sty 2010, 17:46
autor: Yagr
vlodek pisze:Tak, ponieważ nowy olej jest jednak gęściejszy od starego który już swoje przejechał
A widzisz, to zależy od temperatury

Taki spracowany będzie gęściejszy od nowego w niskich temperaturach a szybciej będzie rwał film olejowy w wysokich. Zrozumiałem po prostu że przed remontem zalewałeś np. 5w30 a po remoncie 15w40

Jak dla mnie spada ci ciśnienie oleju bo albo jest go za mało albo pompa niewydolna.
: 13 sty 2010, 17:52
autor: vlodek
Yagr pisze:Jak dla mnie spada ci ciśnienie oleju bo albo jest go za mało albo pompa niewydolna.
Za mało go na pewno nie jest, jest cały czas 3/4 skali. Jutro wymienię filtr i zobaczymy ...
: 13 sty 2010, 23:13
autor: kupiec
miałem też taki problem tylko że jeszcze zapałała się kontrolka poniżej 1000 obr/min. wymiana filtra sprawe wyjaśniła.