Dziwny dźwięk-zgasł-nie odpala
Moderator: Moderatorzy
I dalej prosta? Nie zagłębiona od przecierania przez tyle lat? Z jakiego materiału: metal, czy kamień?
I jeszcze jeden obowiązkowy gadżet przy zabawach z głowicami - KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY. Bez tego nawet nie ma co zaczynać.
Uszczelkę oczywiście zakłada się na sucho ( o tym, że na czysto, to nawet nie trzeba wspominać), bo widziałem już smarowane silikonem. I aby ułatwić, to uszczelki pod głowicę występują w różnych grubościach
I jeszcze jeden obowiązkowy gadżet przy zabawach z głowicami - KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY. Bez tego nawet nie ma co zaczynać.
Uszczelkę oczywiście zakłada się na sucho ( o tym, że na czysto, to nawet nie trzeba wspominać), bo widziałem już smarowane silikonem. I aby ułatwić, to uszczelki pod głowicę występują w różnych grubościach
-
- Posty: 978
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
- Lokalizacja: Wiązownica
Wczoraj wymieniałem z kolegą płyn w chłodnicy i ściągęliśmy osłone rozrządu. akurat te oznaczenia paska były na górnej części koła napędu wałka rozrządu. Te strzałki wskazujące kierunek pracy silnika w odwrotną stronę ( pasek w drugą strone założony...). Napinacz chyba stary oczywiście. W ogóle oslona od wewnętrznej strony brudna, silnik w tym miejscu również brudny, mógł to wyczyścić... Chcę sprawdzić czy na pompie nie jest przestawiony ponieważ cięzko kręci i kopci ( kopcenie prędzej już występowało, na cieplym silniku nie wiele lepiej niż na zimnym a w sumie kiedyś była różnica ).
Czy można ściągnąć te paski i spowrotem je zamontować ? Czy są tylko jednorazowe ?
Patrzyłem w tym temacie http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=6630 temacie i jest tam zdjecie jak zablokowac koło wałka rozrządu i pompy no i co robić.
Czy tym kole zaznaczyłem strzałkami plamki które tam są. Mam się stosować do tej instrukcji z tamtego tematu czy do tych plamek ? Jak to jest bo się troche pogubiłem. Jak spradzić czy 1 i 4 tłok są w ZZ ?
wyżej też fotka "czegoś" co było w chłodnicy...
Proszę o cenne porady.
Pozdrawiam
Czy można ściągnąć te paski i spowrotem je zamontować ? Czy są tylko jednorazowe ?
Patrzyłem w tym temacie http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=6630 temacie i jest tam zdjecie jak zablokowac koło wałka rozrządu i pompy no i co robić.
Czy tym kole zaznaczyłem strzałkami plamki które tam są. Mam się stosować do tej instrukcji z tamtego tematu czy do tych plamek ? Jak to jest bo się troche pogubiłem. Jak spradzić czy 1 i 4 tłok są w ZZ ?
wyżej też fotka "czegoś" co było w chłodnicy...
Proszę o cenne porady.
Pozdrawiam
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Odkręcasz rurki wysokiego ciśnienia od wtrysków i kręcisz powoli silnikiemmateusz_175 pisze:Jak spradzić czy 1 i 4 tłok są w ZZ ?
Jak pojawi się paliwo na pierwszym - to będziesz miał pewność , że pierwszy tłok jest w górze i to on dostał właśnie dawkę paliwa .
Kręcąc do okoła silnikiem będziesz widział po kolei na który wtrysk idzie dawka paliwa .
W dieslu jest łatwiej stwierdzić to niż w benzynie .
W benzynie trzeba podłączyć się miernikiem pod wtyczkę od wtrysku albo zwalać pokrywę zaworową.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
-
- Posty: 978
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
- Lokalizacja: Wiązownica
-
- Posty: 978
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
- Lokalizacja: Wiązownica
Pany, proszę o pomoc. Dzisiaj jechałem Escortem w pewnym celu około 40km. Po 30km Escort zaczął przerywać, tak jakby było to benzyna + zwykły gaz, można to określić jako "szatkowanie". Dojechaliśmy do miejscowości. , normalnie zapalał itp, dojechaliśmy na umówione miejsce, następnie, po przejechaniu 200-400m zgasł i nie zapala. Tzn, rozrusznik kręci ale nie zapala. Żadne kontrolki nie świeciły w trakcie jazdy, miałem podobną sytuację gdy mi pękł blok w poprzednik silniku i się przegrzewa silnikł, tutaj nie ma tej sytuacji, płyn w normie oraz temperatura na wskaźniku również w normie.
Cel był taki, żeby kupić motor dla kolegi, ja miałem nim wracać ze względu na uprawnienia a on Escortem, niestety wróciliśmy obaj na motorze a Escort stoi te 40km ode mnie. Szczerze, to zaszokowała mnie ta awaria bo to prosty silnik itp.
Wiem jak wygląda sytuacja z przeskoczonym paskiem rozrządu, jaki dźwięk itp, a tutaj normalnie to wygląda. Ma ktoś jakieś propozycje na co zwrócić uwagę ?
Cel był taki, żeby kupić motor dla kolegi, ja miałem nim wracać ze względu na uprawnienia a on Escortem, niestety wróciliśmy obaj na motorze a Escort stoi te 40km ode mnie. Szczerze, to zaszokowała mnie ta awaria bo to prosty silnik itp.
Wiem jak wygląda sytuacja z przeskoczonym paskiem rozrządu, jaki dźwięk itp, a tutaj normalnie to wygląda. Ma ktoś jakieś propozycje na co zwrócić uwagę ?
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Przecież w takim 94 rocznik nie powinno być nic więcej poza zaworem stop. Może on padl? Może brak na nim zasilania? Albo pasek pompy coś zaniemogl.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
-
- Posty: 978
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
- Lokalizacja: Wiązownica
WieSiu, gdzie jest ten zawór stop ?
http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-ford- ... 27728.html
To to coś co idzie do niego kabel ?
Może coś z filtrem paliwa ? Gdy zaczęło szarpać zrobiłem jeszcze z 20km. Filtr paliwa ma z 3 lata ( 2 lata silnik stał w innym aucie zanim trafił do mojego, ja go nie wymieniłem ), miałem go wymienić przed zimą
Rozrusznik kręci normalnie, nie ma ów takich jak miałem kiedyś gdy mi przeskoczył pasek.
Auto z holowane, odchylę osłone rozrządu i zaglądnę na pasek.
Co najlepsze, podszedłem do auta gdy dojechałem na miejsce gdzie stał, patrzę na koło a tam urwany lewy łącznik stabilizatora wisi... .Urwał się w miejscu gdzie się przykręca do uchwytu przy amortyzatorze.
Lemforder, kupiłem je gdzieś w czerwcu, dużo nie przejechały... ciekawe kiedy to się urwało.
http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-ford- ... 27728.html
To to coś co idzie do niego kabel ?
Może coś z filtrem paliwa ? Gdy zaczęło szarpać zrobiłem jeszcze z 20km. Filtr paliwa ma z 3 lata ( 2 lata silnik stał w innym aucie zanim trafił do mojego, ja go nie wymieniłem ), miałem go wymienić przed zimą
Rozrusznik kręci normalnie, nie ma ów takich jak miałem kiedyś gdy mi przeskoczył pasek.
Auto z holowane, odchylę osłone rozrządu i zaglądnę na pasek.
Co najlepsze, podszedłem do auta gdy dojechałem na miejsce gdzie stał, patrzę na koło a tam urwany lewy łącznik stabilizatora wisi... .Urwał się w miejscu gdzie się przykręca do uchwytu przy amortyzatorze.
Lemforder, kupiłem je gdzieś w czerwcu, dużo nie przejechały... ciekawe kiedy to się urwało.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
No ładniemateusz_175 pisze:Filtr paliwa ma z 3 lata
Zapchany filtr paliwa zapowietrza układ paliwowy
Pompa poprzez filtr paliwa (jego uszczelkę) zaciaga powietrze
Będzie wtedy podczas jazdy szarpać a po zgaszeniu silnika - już nie odpali
Kup nowy filtr paliwa - wymień - dobrze odpowietrz układ
Przyda sie na zime
Na razie zawóe stop se odpuść
Z reszta - wystarczy zalukać na niego czy działa przy przekręcaniu stacyjki
Tak to ten przy pompie z kabelkiem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jeśli to na pompie lukasa to sprawdź bezpieczniki główne (koło aku), sprawdź czy paliwo dochodzi (podpompuj ręczną pompką na zespole filtra), sprawdź czy po włączeniu zapłonu na kabelku idącym do zaworu "stop" pojawia sie napięcie, jak nie to możesz na dojazd do domu zapodać tam napięcie na krótko z aku. Zawór "stop" na fotce poniżej
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
-
- Posty: 978
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
- Lokalizacja: Wiązownica
Yagr, mam pompe Boscha, nie mam pomki, ale zerknę na bezpieczniki dla pewności.Yagr pisze:Jeśli to na pompie lukasa to sprawdź bezpieczniki główne (koło aku), sprawdź czy paliwo dochodzi (podpompuj ręczną pompką na zespole filtra), sprawdź czy po włączeniu zapłonu na kabelku idącym do zaworu "stop" pojawia sie napięcie, jak nie to możesz na dojazd do domu zapodać tam napięcie na krótko z aku. Zawór "stop" na fotce poniżej
Jutro będę działał, zacznę od tego filtra, mam nadzieję że wymiana pomożeJamszoł pisze:No ładniemateusz_175 pisze:Filtr paliwa ma z 3 lata
Zapchany filtr paliwa zapowietrza układ paliwowy
Pompa poprzez filtr paliwa (jego uszczelkę) zaciaga powietrze
Będzie wtedy podczas jazdy szarpać a po zgaszeniu silnika - już nie odpali
Kup nowy filtr paliwa - wymień - dobrze odpowietrz układ
Przyda sie na zime
Na razie zawóe stop se odpuść
Z reszta - wystarczy zalukać na niego czy działa przy przekręcaniu stacyjki
Tak to ten przy pompie z kabelkiem
Gdy wymieniałem zawsze filtr to nigdy nie odpowietrzałem... chyba nie ma żadnego odpowietrznika, przynajmniej ja nie widziałem.
Jamszoł, jak mam zalukać na ten zawór ? Co się z nim dzieje jak przekręcę stacyjkę ? Chyba powinienem zmierzyć napięcie w kabelku ?