Problem z LPG Escort MK6 nadal szukam usterki pomocy.....
Moderator: Moderatorzy
Problem z LPG Escort MK6 nadal szukam usterki pomocy.....
Witam szanownych forumowiczów !!
Od niedawna jestem właścicielem Escorta 1,3 z 1993 r z instalacja LPG (BRC) no i pojawił się pewien problem. Gdy jakiś czas jade na gazie mniej więcej tą sama szybkością, nagle auto traci moc i szybkość, wciskam pedał gazu i nic cały czas zwalnia, gdy przełączę go na benzynę na chwile i spowrotem na gaz wtedy znowu jedzie normalnie ale to też do czasu i dzieję sie to samo. Czasami jak zwalnia tak bez powodu to czuć delikatnie zapach gazu w aucie. Czytając inne fora podejrzewam, że może reduktor-parownik się zanieczyścił, swoja drogą nie znam się na instalacjach LPG i jest to mój pierwszy samochód, dlatego też bedę wdzięczny za każdą wskazówkę !!! Instalacja ma 4 lata.
Pozdrawiam !!
KalMar
Od niedawna jestem właścicielem Escorta 1,3 z 1993 r z instalacja LPG (BRC) no i pojawił się pewien problem. Gdy jakiś czas jade na gazie mniej więcej tą sama szybkością, nagle auto traci moc i szybkość, wciskam pedał gazu i nic cały czas zwalnia, gdy przełączę go na benzynę na chwile i spowrotem na gaz wtedy znowu jedzie normalnie ale to też do czasu i dzieję sie to samo. Czasami jak zwalnia tak bez powodu to czuć delikatnie zapach gazu w aucie. Czytając inne fora podejrzewam, że może reduktor-parownik się zanieczyścił, swoja drogą nie znam się na instalacjach LPG i jest to mój pierwszy samochód, dlatego też bedę wdzięczny za każdą wskazówkę !!! Instalacja ma 4 lata.
Pozdrawiam !!
KalMar
Ostatnio zmieniony 15 sty 2010, 08:17 przez KalMar, łącznie zmieniany 1 raz.
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
kolego sprawdz pozoiom plynu chlodniczego w aucie, ewentualnie odpowietrz układ chłodzący (tak, tak w escorcie niby sam sie powinien odpowietrzac, ale jak jest gaz to czesto trzeba odpowietrzyc recznie)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
kolego KalMar, poczytaj sobie budowę oraz zasadę działania instalacji LPG (a w szczególności elementu zwanego redukotrem/parownikiem) bo co z naszych porad bedzie jak nie wiesz "co w instalacji LPG piszczy" ?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
nie chłodnicę a poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym Jak mało płynu i nie ogrzewa dobrze parownika to parownik ci po prostu zamarznie.....KalMar pisze:dzięki za poradę sprawdzę dzisiaj tą chłodnicę.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
tak tak rozumiem, taki skrót myślowy to był sprawdzę to dziś a jesli nie pomoże to chyba będę musiał zregenerować reduktor, bo autko jest u mnie dopiero od tygodnia. rozmawiałem z poprzednim włascicielem i powiedział mi żebym jeszcze odkręcił ten korek na reduktorze i sprawdzić czy nie ma tam jakiegoś oleju i żeby to przeczyścić, to chyba się robi na rozgrzanym silniku prawda drodzy forumowicze ??? a swoją drogą instalacja ma juz 4 lata więc pewnie regeneracja parownika też by się jej przydała
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Tak koniecznie na gorącym silniku.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Brak mi tu jednego ?
cidzej, i Yagr, idą dobrym tropem .
Masz BRC ale której generacji i pytanie zasadnicze - kiedy przełączasz na gaz ? a może odpalasz od razu na gazie ?
silnik musi być rozgrzany i wtedy przełączasz na gaz - szczególnie teraz zimą .
Reduktor / parownik to urzadzenie , które rozpręża gaz a gaz przy rozprężaniu zabiera ciepło z otoczenia - parownik zamarza i masz wtedy efekt opisany w twoim poście.
Sprawdź poziom płynu - odpowietrz układ i rozpoczynaj jazdę na benie puki silnik się nie rozgrzeje - jeśli nadal będzie to co opisywałeś - daj znać a będziemy główkować dalej .
Jeśli będzie OK to też oczywiście daj znać .
cidzej, i Yagr, idą dobrym tropem .
Masz BRC ale której generacji i pytanie zasadnicze - kiedy przełączasz na gaz ? a może odpalasz od razu na gazie ?
silnik musi być rozgrzany i wtedy przełączasz na gaz - szczególnie teraz zimą .
Reduktor / parownik to urzadzenie , które rozpręża gaz a gaz przy rozprężaniu zabiera ciepło z otoczenia - parownik zamarza i masz wtedy efekt opisany w twoim poście.
Sprawdź poziom płynu - odpowietrz układ i rozpoczynaj jazdę na benie puki silnik się nie rozgrzeje - jeśli nadal będzie to co opisywałeś - daj znać a będziemy główkować dalej .
Jeśli będzie OK to też oczywiście daj znać .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ale to nie trzeba jakiegos odpowietrznika odkrecic ??
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
no a jak jest odpowietrznik to wtedy go wykrecamy ?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415