Problem-Przelacza na benzyne w polowie stanu butli LPG

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Problem-Przelacza na benzyne w polowie stanu butli LPG

Post autor: Ven »

Nastal pierwszy problem z podtlenkiem LPG w RSie - po ok 150km (zamiast ok 280) auto zachowuje sie jakby skonczyl sie gaz, traci moc i centralka przelacza na PB, na stacji okazuje sie ze jeszcze polowa butli jest, co rowniez wskazuje caly czas wskaznik napelnienia (2/4 kropki). Spalanie jest w sumie w normie, choc w ostatnim tygodniu wzial 13.5litra (ale to po miescie w masakrycznych korkach)

Dodam ze od kiedy zaczely sie mrozy, gdy instalka sygnalizuje osiagniecie temperatury, zawor zalacza lpg,(na postoju) gdy dodam gazu odrazu gasnie, tak jakby zamarzal parownik, musze go z 3 min dluzej pogrzac, albo przejechac ze 2 km na PB i wtedy przelaczyc. No i w normalnej jezdzie z normalna predkoscia temperatura silnika ledwo wykracza na wskazniku poza biale pole, zostajac pod pierwsza kreska - ćwiartką. Dopiero jak jade caly czas 40-60km/h lub stoje w korku wskazowka wchodzi na srodek podzialki lub wyzej. Tak ma byc?

Jestem umowiony juz z gaziarzem w tygodniu, ale doradcie czego sie spodziewac i jaki moze byc koszt naprawy instalacji? Przy okazji, instalacja nie byla ruszana od montazu (poza okresowa wymiana filtrow etc) jakies dwa lata temu, wiec moze warto przeprowadzic jakies przeczyszczenie i konserwacje calej instlacji? Co konkretnie wypada zrobic?
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

zadzwoń do gościa który zakładał LPG - powiedz mu , że kupiłeś Czarnego sportowego Escorta od kolegi co pracuje w Inter Carsie - i że właśnie u niego LP było zakładane dzień puźniej niż u mnie - w podpisie masz datę założenia mojego LPG.
Powiedz mu co się dzieje i że nie możesz do niego podjechać - niiech Ci podpowie na co ma zwrócić uwagę fachowiec do którego podjedziesz .
Masz tu tel. 609 67 69 43

Firma - AUTO IREX - godz. otwarcia - PON-PIˇT - 08.00 - 17.00 W soboty 9 - 14
Ostatnio zmieniony 09 sty 2010, 20:43 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Wszystko wyjdzie po podłączeniu do komputera.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kolego a w jakim stanie jest termostat ? bo mi to wyglada na przepuszczajacy termostat - dlatego sie tak slabo nagrzewa
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Dzieki Jamszol, jutro zadzwonie
cidzej pisze:kolego a w jakim stanie jest termostat ? bo mi to wyglada na przepuszczajacy termostat - dlatego sie tak slabo nagrzewa
Tez mi to chodzi po glowie. Jest jakis sposob na sprawdzenie termostatu w RSie bez demontazu, np sprawdzajac temp wezy? Nie jest to tak proste jak w moim poprzednim zetecu 1.6.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Pojeździj trochę i sprawdź czy chłodnica jest ciepła, jeśli tak termostat szmelc. Chłodnica powinna się zacząć nagrzewać około 70oC w zależności od termostatu/silnika ale NIGDY nie niżej niż 60oC musi być zimniejsza niż woda w nagrzewnicy i reszcie układu (np wąż do parownika) bo leciutko się napewno nagrzeje bo w termostacie jest mała dziureczka żeby woda się odrobinę zgrzała bo jakby zimą lodowata trafiła do silnika zagrzanego tak nagle po otwarciu termostatu to moglibyśmy się pożegnać z blokiem :P
Odrobinę zamotałem ale mam nadzieje że zrozumiesz :D

CZYLI: Woda w chłodnicy letnia w reszcie układu gorąca -DOBRZE
woda w chłodnicy tej samej temperatury co w reszcie układu ale mniej niż 65oC -ŹLE
Przy temperaturach wyższych już termostat może zacząć się otwiera ć wiec nie biorę pod uwagę
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jarekezg pisze:musi być zimniejsza niż woda w nagrzewnicy i reszcie układu (np wąż do parownika)
BŁˇD ! węże do parownika idą z krótkiego obiegu - konkretnie - przecinany jest wąż idący z głowicy do nagrzewnicy i parownik podłączany jest w szereg z nagrzewnicą .
Termostat nie ma tu nic do gadania .
Przy zamarzniętym parowniku komputer od gazu nie będzie wyłączał LPG i nie będzie przechodził na benę
Na benę komp przełącza wtedy , kiedy spadnie ciśnienie za zaworze tuż przy zbiorniku.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Jamszołu czytaj ze zrozumieniem.

Napisałem chyba że woda w chłodnicy musi być zimniejsza niż w nagrzewnicy i wężu od parownika to chyba jasne że wąż od parownika będzie cieplejszy niż chłodnica przed otwarciem termostatu bo w tym wężu woda już płynie od początku razem z nagrzewnicą

jarekezg pisze:musi być zimniejsza niż woda w nagrzewnicy i reszcie układu (np wąż do parownika)
Ostatnio zmieniony 10 sty 2010, 12:14 przez Kudłaty_EZG, łącznie zmieniany 1 raz.
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł, jarekezg chyba właśnie to miał na mysli że chłodnica powinna byc zimniejsza niż węże do nagrzewnicy i parownika tylko tak zagmatwał.... Przy okazji podpowiedz Venowi czy Mati zmieniał termostat? A co do LPG to konkret wyjdzie na kompie, jak to już wcześniej WieSiu zauważył - to jest przecież sekwencja i grzebanie bez wcześniejszego zerknięcia w kompa może tylko popsuć coś co jest dobre ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Yagr tak, dokładnie o to mi chodziło :D
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jarekezg pisze:Napisałem chyba że woda w chłodnicy musi być zimniejsza niż w nagrzewnicy i wężu od parownika to chyba jasne
Ja pisałem tylko o tym , że termostat nie ma nic wspólnego z awarią LPG .
Tak - Mati wymieniał termostat - ale :mrgreen:
Mati wymienił termostat jakiś czas temu i po dwóch dniach - Es przestał się zagrzewać - okazało się , że termostat się otworzył - ośka się wypieła z gniazda i utkneła z boku .
Wymieniliśmy na następny i było już OK.

A w ogóle podpowiadam tylko - termostat nie będzie miał wpływu na to co opisuje Ven .
Jeśli miał by wpływ , to działo by się to zarówno przy połowie stanu paliwa (LPG) jak i przy pełnym a Ven pisał , że jak zatankuje do pelna to jest wszystko dobrze.
Jest też możliwość , że druga połowa zbiornika to jakiś syfilis , który został nalany wraz z gazem na jakiejś podrzędnej stacji .
Ale tak jak podpowiadałem wcześniej i Wiesiu też :
Telefon do fachowca , który zakładał tą instalację i jazda do gazownika i podpięcie pod komputer.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Jamszoł pisze:Ja pisałem tylko o tym , że termostat nie ma nic wspólnego z awarią LPG
Jamszoł pisze:jarekezg napisał/a:
musi być zimniejsza niż woda w nagrzewnicy i reszcie układu (np wąż do parownika)

BŁˇD ! węże do parownika idą z krótkiego obiegu - konkretnie - przecinany jest wąż idący z głowicy do nagrzewnicy i parownik podłączany jest w szereg z nagrzewnicą .
Termostat nie ma tu nic do gadania .
sory ale ja to inaczej zrozumiałem, ale OK kończmy tego off topa
zresztą padło pytanie
Ven pisze:Jest jakis sposob na sprawdzenie termostatu w RSie bez demontazu, np sprawdzajac temp wezy?
To odpowiedziałem
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Jamszoł pisze:Wymieniliśmy na następny i było już OK
Nie było ok, termostaty wymieniałem przez 3 tygodnie z rzędu (każdy wytrzymywał pare dni), wkurzyłem się i pojechałem do ASO, okazało się że ori termostat kosztował coś koło 50zł, więc był pare złociszy droższy niż zamienniki więc go kupiłem i od tego czasu problem się skończył. Układ chłodzenia na pewno działał poprawnie, ale na wskaźniku nigdy nie pokazywało mi dobrze temperatury (pewnie kwestia czujnika, ja go wymieniałem ale to nie pomogło).
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Fakt - było ich kilka :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jamszoł pisze:podłączany jest w szereg z nagrzewnicą
zle piszesz, zawsze gazwonicy podlaczaja rownolegle, bo tak jest dla nich bezpieczniej,bo nie kazde auto ma tak,ze obieg w nagrzewnicy jest non stop otwarty, niezaleznie od ustawionej tepmeratury nawiewu
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ