Problem-Przelacza na benzyne w polowie stanu butli LPG
Moderator: Moderatorzy
Problem-Przelacza na benzyne w polowie stanu butli LPG
Nastal pierwszy problem z podtlenkiem LPG w RSie - po ok 150km (zamiast ok 280) auto zachowuje sie jakby skonczyl sie gaz, traci moc i centralka przelacza na PB, na stacji okazuje sie ze jeszcze polowa butli jest, co rowniez wskazuje caly czas wskaznik napelnienia (2/4 kropki). Spalanie jest w sumie w normie, choc w ostatnim tygodniu wzial 13.5litra (ale to po miescie w masakrycznych korkach)
Dodam ze od kiedy zaczely sie mrozy, gdy instalka sygnalizuje osiagniecie temperatury, zawor zalacza lpg,(na postoju) gdy dodam gazu odrazu gasnie, tak jakby zamarzal parownik, musze go z 3 min dluzej pogrzac, albo przejechac ze 2 km na PB i wtedy przelaczyc. No i w normalnej jezdzie z normalna predkoscia temperatura silnika ledwo wykracza na wskazniku poza biale pole, zostajac pod pierwsza kreska - ćwiartką. Dopiero jak jade caly czas 40-60km/h lub stoje w korku wskazowka wchodzi na srodek podzialki lub wyzej. Tak ma byc?
Jestem umowiony juz z gaziarzem w tygodniu, ale doradcie czego sie spodziewac i jaki moze byc koszt naprawy instalacji? Przy okazji, instalacja nie byla ruszana od montazu (poza okresowa wymiana filtrow etc) jakies dwa lata temu, wiec moze warto przeprowadzic jakies przeczyszczenie i konserwacje calej instlacji? Co konkretnie wypada zrobic?
Dodam ze od kiedy zaczely sie mrozy, gdy instalka sygnalizuje osiagniecie temperatury, zawor zalacza lpg,(na postoju) gdy dodam gazu odrazu gasnie, tak jakby zamarzal parownik, musze go z 3 min dluzej pogrzac, albo przejechac ze 2 km na PB i wtedy przelaczyc. No i w normalnej jezdzie z normalna predkoscia temperatura silnika ledwo wykracza na wskazniku poza biale pole, zostajac pod pierwsza kreska - ćwiartką. Dopiero jak jade caly czas 40-60km/h lub stoje w korku wskazowka wchodzi na srodek podzialki lub wyzej. Tak ma byc?
Jestem umowiony juz z gaziarzem w tygodniu, ale doradcie czego sie spodziewac i jaki moze byc koszt naprawy instalacji? Przy okazji, instalacja nie byla ruszana od montazu (poza okresowa wymiana filtrow etc) jakies dwa lata temu, wiec moze warto przeprowadzic jakies przeczyszczenie i konserwacje calej instlacji? Co konkretnie wypada zrobic?
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
zadzwoń do gościa który zakładał LPG - powiedz mu , że kupiłeś Czarnego sportowego Escorta od kolegi co pracuje w Inter Carsie - i że właśnie u niego LP było zakładane dzień puźniej niż u mnie - w podpisie masz datę założenia mojego LPG.
Powiedz mu co się dzieje i że nie możesz do niego podjechać - niiech Ci podpowie na co ma zwrócić uwagę fachowiec do którego podjedziesz .
Masz tu tel. 609 67 69 43
Firma - AUTO IREX - godz. otwarcia - PON-PIˇT - 08.00 - 17.00 W soboty 9 - 14
Powiedz mu co się dzieje i że nie możesz do niego podjechać - niiech Ci podpowie na co ma zwrócić uwagę fachowiec do którego podjedziesz .
Masz tu tel. 609 67 69 43
Firma - AUTO IREX - godz. otwarcia - PON-PIˇT - 08.00 - 17.00 W soboty 9 - 14
Ostatnio zmieniony 09 sty 2010, 20:43 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Wszystko wyjdzie po podłączeniu do komputera.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
kolego a w jakim stanie jest termostat ? bo mi to wyglada na przepuszczajacy termostat - dlatego sie tak slabo nagrzewa
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Dzieki Jamszol, jutro zadzwonie
Tez mi to chodzi po glowie. Jest jakis sposob na sprawdzenie termostatu w RSie bez demontazu, np sprawdzajac temp wezy? Nie jest to tak proste jak w moim poprzednim zetecu 1.6.cidzej pisze:kolego a w jakim stanie jest termostat ? bo mi to wyglada na przepuszczajacy termostat - dlatego sie tak slabo nagrzewa
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
Pojeździj trochę i sprawdź czy chłodnica jest ciepła, jeśli tak termostat szmelc. Chłodnica powinna się zacząć nagrzewać około 70oC w zależności od termostatu/silnika ale NIGDY nie niżej niż 60oC musi być zimniejsza niż woda w nagrzewnicy i reszcie układu (np wąż do parownika) bo leciutko się napewno nagrzeje bo w termostacie jest mała dziureczka żeby woda się odrobinę zgrzała bo jakby zimą lodowata trafiła do silnika zagrzanego tak nagle po otwarciu termostatu to moglibyśmy się pożegnać z blokiem
Odrobinę zamotałem ale mam nadzieje że zrozumiesz
CZYLI: Woda w chłodnicy letnia w reszcie układu gorąca -DOBRZE
woda w chłodnicy tej samej temperatury co w reszcie układu ale mniej niż 65oC -ŹLE
Przy temperaturach wyższych już termostat może zacząć się otwiera ć wiec nie biorę pod uwagę
Odrobinę zamotałem ale mam nadzieje że zrozumiesz
CZYLI: Woda w chłodnicy letnia w reszcie układu gorąca -DOBRZE
woda w chłodnicy tej samej temperatury co w reszcie układu ale mniej niż 65oC -ŹLE
Przy temperaturach wyższych już termostat może zacząć się otwiera ć wiec nie biorę pod uwagę
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
BŁˇD ! węże do parownika idą z krótkiego obiegu - konkretnie - przecinany jest wąż idący z głowicy do nagrzewnicy i parownik podłączany jest w szereg z nagrzewnicą .jarekezg pisze:musi być zimniejsza niż woda w nagrzewnicy i reszcie układu (np wąż do parownika)
Termostat nie ma tu nic do gadania .
Przy zamarzniętym parowniku komputer od gazu nie będzie wyłączał LPG i nie będzie przechodził na benę
Na benę komp przełącza wtedy , kiedy spadnie ciśnienie za zaworze tuż przy zbiorniku.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
Jamszołu czytaj ze zrozumieniem.
Napisałem chyba że woda w chłodnicy musi być zimniejsza niż w nagrzewnicy i wężu od parownika to chyba jasne że wąż od parownika będzie cieplejszy niż chłodnica przed otwarciem termostatu bo w tym wężu woda już płynie od początku razem z nagrzewnicą
Napisałem chyba że woda w chłodnicy musi być zimniejsza niż w nagrzewnicy i wężu od parownika to chyba jasne że wąż od parownika będzie cieplejszy niż chłodnica przed otwarciem termostatu bo w tym wężu woda już płynie od początku razem z nagrzewnicą
jarekezg pisze:musi być zimniejsza niż woda w nagrzewnicy i reszcie układu (np wąż do parownika)
Ostatnio zmieniony 10 sty 2010, 12:14 przez Kudłaty_EZG, łącznie zmieniany 1 raz.
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jamszoł, jarekezg chyba właśnie to miał na mysli że chłodnica powinna byc zimniejsza niż węże do nagrzewnicy i parownika tylko tak zagmatwał.... Przy okazji podpowiedz Venowi czy Mati zmieniał termostat? A co do LPG to konkret wyjdzie na kompie, jak to już wcześniej WieSiu zauważył - to jest przecież sekwencja i grzebanie bez wcześniejszego zerknięcia w kompa może tylko popsuć coś co jest dobre
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ja pisałem tylko o tym , że termostat nie ma nic wspólnego z awarią LPG .jarekezg pisze:Napisałem chyba że woda w chłodnicy musi być zimniejsza niż w nagrzewnicy i wężu od parownika to chyba jasne
Tak - Mati wymieniał termostat - ale
Mati wymienił termostat jakiś czas temu i po dwóch dniach - Es przestał się zagrzewać - okazało się , że termostat się otworzył - ośka się wypieła z gniazda i utkneła z boku .
Wymieniliśmy na następny i było już OK.
A w ogóle podpowiadam tylko - termostat nie będzie miał wpływu na to co opisuje Ven .
Jeśli miał by wpływ , to działo by się to zarówno przy połowie stanu paliwa (LPG) jak i przy pełnym a Ven pisał , że jak zatankuje do pelna to jest wszystko dobrze.
Jest też możliwość , że druga połowa zbiornika to jakiś syfilis , który został nalany wraz z gazem na jakiejś podrzędnej stacji .
Ale tak jak podpowiadałem wcześniej i Wiesiu też :
Telefon do fachowca , który zakładał tą instalację i jazda do gazownika i podpięcie pod komputer.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
Jamszoł pisze:Ja pisałem tylko o tym , że termostat nie ma nic wspólnego z awarią LPG
sory ale ja to inaczej zrozumiałem, ale OK kończmy tego off topaJamszoł pisze:jarekezg napisał/a:
musi być zimniejsza niż woda w nagrzewnicy i reszcie układu (np wąż do parownika)
BŁˇD ! węże do parownika idą z krótkiego obiegu - konkretnie - przecinany jest wąż idący z głowicy do nagrzewnicy i parownik podłączany jest w szereg z nagrzewnicą .
Termostat nie ma tu nic do gadania .
zresztą padło pytanie
To odpowiedziałemVen pisze:Jest jakis sposob na sprawdzenie termostatu w RSie bez demontazu, np sprawdzajac temp wezy?
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Nie było ok, termostaty wymieniałem przez 3 tygodnie z rzędu (każdy wytrzymywał pare dni), wkurzyłem się i pojechałem do ASO, okazało się że ori termostat kosztował coś koło 50zł, więc był pare złociszy droższy niż zamienniki więc go kupiłem i od tego czasu problem się skończył. Układ chłodzenia na pewno działał poprawnie, ale na wskaźniku nigdy nie pokazywało mi dobrze temperatury (pewnie kwestia czujnika, ja go wymieniałem ale to nie pomogło).Jamszoł pisze:Wymieniliśmy na następny i było już OK
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
zle piszesz, zawsze gazwonicy podlaczaja rownolegle, bo tak jest dla nich bezpieczniej,bo nie kazde auto ma tak,ze obieg w nagrzewnicy jest non stop otwarty, niezaleznie od ustawionej tepmeratury nawiewuJamszoł pisze:podłączany jest w szereg z nagrzewnicą
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982