Powolna reakcja licznika
Moderator: Moderatorzy
Powolna reakcja licznika
Witam!
Co może powodować że prędkościomierz bardzo powoli reaguje na zmiane prędkości... linka chodzi, kilometry zlicza prawidłowo. Czy sama wskazówka zamarzła czy co?
Co może powodować że prędkościomierz bardzo powoli reaguje na zmiane prędkości... linka chodzi, kilometry zlicza prawidłowo. Czy sama wskazówka zamarzła czy co?
- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Jak dla mnie możliwe że coś przymarzlo bo wskazówka działa chyba bezdotykowo przez magnes,więc jak wskazowka chodzi ciężej to potem mogą być takie jaja. Dobrze myślę koledzy,czy wprowadzam robsona w błąd ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Co znaczy "bardzo powoli"? Pokazuje z opóźnieniem, czy zaczyna pokazywać dopiero po jakiejś chwili? Fałszuje?
Zużyta linka daje taki efekt. U mnie objawiało się to tym, ze licznik zaczynał działać od 40 km/h (chyba, że zastosowałem piąchę w kokpit, wtedy szybciej) i wskazówka strasznie kołysała się przy prędkościach 80 - 100 km/h. Powyżej i poniżej nie. Wahania dochodziły do 10 km/h.
Myślałem że to usterka licznika i rozebrałem, a nawet podmieniłem. Wszystko ustąpiło, jak wymieniłem linkę.
Zużyta linka daje taki efekt. U mnie objawiało się to tym, ze licznik zaczynał działać od 40 km/h (chyba, że zastosowałem piąchę w kokpit, wtedy szybciej) i wskazówka strasznie kołysała się przy prędkościach 80 - 100 km/h. Powyżej i poniżej nie. Wahania dochodziły do 10 km/h.
Myślałem że to usterka licznika i rozebrałem, a nawet podmieniłem. Wszystko ustąpiło, jak wymieniłem linkę.
no ale to wtegy kilometry by też powolutku naliczał a tu normalnie cyferki przechodzą.Jamszoł pisze:Ja bym stawiał na linkę predkościomierza - może jest czymś nasmarowana lub jest w niej olej- a że jest zimno to chodzi z durzym oporem
nie fałszuje tyko jest powolna reakcja...jedziesz np 80km/h to dopiero po chwili dochodzi wskazówka do tej prędkości na liczniku, zwalniasz to ona stoli na 80 i dopiero po chwili powolutku opada do nr 60km/h .... jak jedziesz stałą prędkością to w koncu ją pokazuje ale jak zwolnisz to nie zdąży zareagować i tak samo odwrotnieBlazey pisze:Co znaczy "bardzo powoli"? Pokazuje z opóźnieniem, czy zaczyna pokazywać dopiero po jakiejś chwili?
Jak chcesz, to zajrzyj sobie do licznika. Jeśli to nie auto wyciągnięte z wody, to będzie tam czysto i sucho.
Po swoich doświadczeniach, dalej stawiałbym na linkę. Wskaźnik przebytej drogi jest spięty z linką na stałe, poprzez ślimak, natomiast prędkościomierz działa indukcyjnie. Kilometry nie szarpią delikatnie w czasie zliczania?
Po swoich doświadczeniach, dalej stawiałbym na linkę. Wskaźnik przebytej drogi jest spięty z linką na stałe, poprzez ślimak, natomiast prędkościomierz działa indukcyjnie. Kilometry nie szarpią delikatnie w czasie zliczania?
- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
i wlasnie to zasugerowalem w swoim pierwszym poscie tutaj, wiem,ze to prawie nie mozliwe zeby to sie popsulo,ale moze jednak gdzies kolega ma opor (np. na samej wskazowce) i przez to wlasnie nei chce sie wyhylac od razu i od razu opadacBlazey pisze:działa indukcyjnie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
i wlasnie nad tym bym sie zastanowil, ale poki kolega nie rozbierze zegarow to sie nie dowieBlazey pisze:Masz luźno łożyskowaną ośkę

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14643
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
ja raczej, tak jak jamszoł obstawiam linkę
Albo gniazdo w liczniku jest obrobione, albo linka nie do konca tam wepchnieta. Jak był jakis smar/olej napuszczony do pancerza żeby linka lepiej chodziła to tez w tych temperaturach mógł zgęstnieć i potęgować ten efekt.

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23581
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ale ja dalej nie potrafie sobie wyobrazic jak niby linka moze reagowac z takim sporym opoznieniem,przeciez to po prostu prawie sztywne polaczenie jednego mechanizmu z drugim,to ze moze sie przycinac,to oczywiste, wtedy predkosciomierz skacze raz wyzej raz nizej (tak tez kreci sie skokowo linka). Ale zeby dzialo z opoznieniem i na przyspieszanie i zwalnianie ????? Przeciez co ma do tego linka ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Aż rozebrałem jedna z pałętających się zegarów. Tam nie ma co przyrdzewieć. Ośka wskazówki jest z jednej strony łożyskowana wewnątrz ośki magnesu - ośka magnesu jest wydrążona w kształt stożka, a w nią wchodzi i opiera się czołem ośka wskazówki. Z drugiej strony za sprężynką ośka wskazówki przechodzi przez plastik tarczy. Nie ma się co zatrzeć. Jest team wprawdzie oryginalnie odrobina jakiegoś smaru, ale musiało by być na prawdę mocno zimno, by to stężało.
W starych polskich licznikach była taka wada, że blokowała się zębatka naliczania kilometrów i wyrywało ośkę magnesu, która przesuwała się w górę blokując się ze wskazówką. Albo wyrabiała się powierzchnia oporowa gniazda linki. I cały licznik szedł w drzazgi. Tutaj nie ma takiej możliwości.
Zegary można sprawdzić bez ich rozbierania. Zamiast linką, napędzaj zegary z jakiegoś innego "źródła". Choćby z wkrętarki z umocowanym kawałkiem izolacji z przewodu (ułoży się do kształtu gniazda w liczniku i pozwoli na jakąś nieosiowość).
W starych polskich licznikach była taka wada, że blokowała się zębatka naliczania kilometrów i wyrywało ośkę magnesu, która przesuwała się w górę blokując się ze wskazówką. Albo wyrabiała się powierzchnia oporowa gniazda linki. I cały licznik szedł w drzazgi. Tutaj nie ma takiej możliwości.
Zegary można sprawdzić bez ich rozbierania. Zamiast linką, napędzaj zegary z jakiegoś innego "źródła". Choćby z wkrętarki z umocowanym kawałkiem izolacji z przewodu (ułoży się do kształtu gniazda w liczniku i pozwoli na jakąś nieosiowość).