Strona 1 z 1

Potencjomert przepustnicy i wysokie obroty po odpaleniu.

: 19 mar 2010, 19:34
autor: Mucka13
Witam. Pojawił się nowy problem z moim Eskiem.
Wczoraj wieczorem jadąc autem coś zgrzytło w pedale gazu i obroty wskoczyły na 2000 i takie się utrzymywał, a pedał gazu sam opadł ( z 3-4 cm niżej )

Dzisiaj z rana wziąłem się ze szukanie przyczyn.

Pod pokrywą filtru powietrza w układzie mocowania linki gazu pękła taki mały plastik który trzymał taki bolec otoczony spręzynką, przez to pedał opadł, a gaz się sam dodawał;]

Dostosowałem inną podkładkę trzymającą , zamiast plastiku i pedał gazu wrócił do normalnej pozycji.

Poźniej patrze na jakieś dziwne kabelki, odizolowane które się ze sobą stykają. Probowałem to rozklescic ale zużyta izolacja się wręcz skruszyła. Jak się okazało był to potencjometr przepustnicy.

Dokładnie taki
Obrazek

odkręciłem go i wziąłem do domu żeby ładnie poizolować kabelki.
założyłem z powrotem i pojawił się taki problem:

odpalając auto obroty wskakują na 4000 i powoli opadają do 1000
dodając spokojnie gazu da się jechać, ale jak chce się szybko przyśpieszyc do silnik się dusi ( jakby za duzo powietrza łapał )

Prosiłbym o pomoc gdzie i jak to wyregulować, ewentualnie co z tym zrobić.

: 19 mar 2010, 19:42
autor: Jamszoł
Może źle ustawiłeś ten potencjometr ?Nie wlazł środek w swoje miejsce .
Odkręć go - spróbuj cofnąć potencjometr na zero - cofnij ręcznie - jeśli linka nie odbija do zera przepustnicę i dopiero poskręcaj .

: 20 mar 2010, 00:16
autor: Mucka13
hmmm pokombinuje z tym.

takie pytanie, jak bede odpalal silnik bez oslony filtra, a co z tym idzie bez filtra powietrza to obroty powinny byc takie same czy za kazdym razem mam probować z skręconym filtrem??

: 20 mar 2010, 09:12
autor: Falconx
Tak jak pisał Jurek - potencjometr przepustnicy ma małą regulację i zle go przykręciłeś .Trzeba było go zaznaczyć w którym miejscu jest i dopiero go zdejmować .Przykręć go w położeniu zerowym na włączonym silniku.Może być tak , że nie będzie włączało się ssanie na zimnym silniku - wtedy przesuń go kawałek i powinno wrócić do nory . Dokładnie to robi się to omomierzem -na zimnym silniku potencjometr musi miec określoną oporność - niestety nie mam danych do tego .

: 20 mar 2010, 09:46
autor: Yagr
Falconx pisze:niestety nie mam danych do tego .
za WKŁ:
Czujnik położenia przepustnicy
Rezystancja:
- między stykami „26" i ,,46": 3000 do 5500 Ω
- między stykami „47" i „46": 900 do 1700 Ω
- między stykami „26" i „47": 3500 do 5500 Ω

: 26 mar 2010, 12:25
autor: Mucka13
Witam. W końcu udało mi sie dojść do tego:D okazało się ze ten potencjometr był uwalony
wymieniłem

dodatkowo wyczysciłem krokowy, wtrysk i wszystko ładnie chodzi

nawet obroty są teraz na 900, a zawsze były na 1100 :)

Dziękuję za pomoc

: 26 mar 2010, 14:59
autor: Jamszoł
Jednak potencjometr - dobrze , że się dokopałeś