Strona 1 z 2
problem z wycieraczkami przednimi w MKVI
: 31 mar 2010, 19:17
autor: drix1987
witam, mam mały problemik z przednia wycieraczką. A moja historia wyglądała tak że jechałem w deszczu, może z 50km/h i nagle podczas podnoszenia się wycieraczek, ta ze strony kierowcy wygięła się dalej niż do pionu jak zwykle, wygięła się w drugą stronę i zawinęła mi się na lusterku kierowcy, druga wycieraczka działała cały czas bez problemu, więc zatrzymałem się i myślałem że spalił się silniczek wycieraczek lecz jedna strona działa cały czas bezproblemowo.Ta od kierowcy jest luźna w sumie teraz i nie reaguje na włączenie, popatrzyłem w podszybiu czy się rusza mechanizm i według mnie działa prawidłowo i nie wiem w czym jest problem. Ma ktoś jakiś pomysł?
: 31 mar 2010, 20:03
autor: WieSiu
odkrec cale ramie wycieraczki z mechanizmu i zobaczy czy wszystko w tym miejscu ok... bo wnioskuje po tym co napisales,ze ta wycieraczka nawet jak wszystko jest wylaczone,to chodzi sobie w miare luzno.
: 31 mar 2010, 20:47
autor: Jamszoł
Odkręciła się nakrętka pod osłonką - nakrętką przykręca się ramię wycieraczki do ośki .
podnieś zaślepkę (oś obrotu - zaślepka jest przymocowana do ramienia) wex w rękę klucz 13 , ustaw ramię wycieraczki w położeniu 0 i dokręć nakrętkę .
: 31 mar 2010, 21:02
autor: drix1987
już troszkę ciemno a ja nie mam garażu, wiec jutro za jasnego sprawdzę to, są tam też jakieś linki czy coś?żeby dostać się do tej nakrętki muszę wyciągnąć cały ten mechanizm i tak?
: 31 mar 2010, 21:08
autor: Jamszoł
Żadnych linek.
Masz pióro - pióro jest zamocowane do ramienia - ramię na dole ma oś na ktorej to osi można całe ramię podnieś do góry (odciągnąć od szyby na tej osi przytwierdzona jest czarna , plastikowa zaślepka - podnieś ją - pod spodem zobaczysz nakrętkę M8 pod klucz 13
: 31 mar 2010, 21:14
autor: drix1987
ooo to już lepiej brzmi

aż chce się wziąść do roboty jak to nie tak skomplikowane, jutro polukam i dam znać co i jak
: 31 mar 2010, 21:27
autor: Yagr
tylko uważaj przy ściąganiu osłonki ze śruby bo mozna poołamać...
: 31 mar 2010, 21:35
autor: Jamszoł
Najlepiej położyć obok na podszybiu kawałek drewienka i na wagę wkrętakiem podważać .
Jeśli się odciąga samą ręką to rzeczywiście - można to urwać bo osłonka nie puszcza od razu - zwiększa się wtedy silę z jaką się nią podnosi i pstryk - osłonka urwana

: 31 mar 2010, 21:50
autor: drix1987
hehe a tego to bym raczej nie chciał, a potem byłby kolejną reklamę "kropelki" bo co sklei to żadna siła nie rozklei

, czyli mam ten plastik od strony szyby tylko podważać ,pewnie zacząć od strony kierowcy i lecieć w stronę pasażera ? no chyba że jest jakoś dziwnie mocowane i jakoś inaczej?;p
: 31 mar 2010, 22:03
autor: Jamszoł
Osłonkę podważaj od przeciwnej strony jej osi obrotu.
podnieś wycieraczkę w górę od szyby - zobaczysz dokładnie gdzie masz oś obrotu zaślepki
Wycieraczki są skierowane w prawo - czyli od lewej strony wycieraczki kładziesz drewienko i lekko podważasz osłonkę .- ona jest po prostu wciskana - żadnych zatrzasków
: 31 mar 2010, 22:04
autor: Yagr
Jurek to skomplikowanie tłumaczy,,, rób to OSTROŻNIE

: 31 mar 2010, 22:07
autor: Jamszoł
Wcale nie skomplikowanie

jak zobaczy za dnia o czym mówiłem - od razu będzie wiedział co do czego

: 31 mar 2010, 22:34
autor: drix1987
bo mnie to trza łopatologicznie, jedyne co w tym essim robiłem na razie to wymiana klocków hamulcowych

, więc trza się pytać żeby się nauczyć nie? będę ostrożny, zazwyczaj zajmuje się naprawą troszkę mniejszych rzeczy takich jak telefony komórkowe, tam też trzeba mieć wyczucie hehe, cierpliwości to raczej mi nie brakuje, więc nie powinienem nic połamać
: 31 mar 2010, 23:30
autor: drix1987
nie ma problemu jak będę jakoś mógł pomóc to chętnie jeśli będę potrafił hehe dobra koniec offtopu bo się nam pewnie oberwie za to :]
: 01 kwie 2010, 12:02
autor: drix1987
okey dzięki za rade co i jak z tymi postami... nie zauważyłem tego;p
więc powiem tak "mission complete" okazało się że nie było trzeba nic odginać, tego plastiku w podszybiu, bo zanim się zabrałem za to to zauważyłem że pióro a raczej jego mocowanie które wchodzi w mechanizm jest jakoś luźniejsze od sprawnej wycieraczki z drugiej strony i wystarczyło odgiąć plastikową osłonkę mocowania wycieraczki i tam była nakładka na klucz 13 i to właśnie ona się poluzowała, wystarczyło dokręcić i po sprawie:D:D tak że dziękować wszystkim za pomoc bo już wczoraj zanim napisałem myślałem żeby kupić silnik wycieraczek więc dzięki wam uniknąłem zbędnych kosztów
