Przygasanie na wolnych obrotach i prblemy z odpalaniem

Moderator: Moderatorzy

Tomek

Przygasanie na wolnych obrotach i prblemy z odpalaniem

Post autor: Tomek »

Witam!

To mój pierwszy post na forum, więc chciałbym wszystkich serdecznie przywitać!
Do wyszukiwarki już zaglądałem, ale niestety nie znalazłem czegoś co by mi pomogło. Wszyscy piszecie o tym, że silnik gaśnie jak jest zimny u mnie natomiast jest odwrotnie..
Samochód był kupiony w zeszłym roku, wiosną. W momencie, kiedy przyszły wyższe temperatury zaczęły się ciągłe problemy z odpalaniem i przygasanie na wolnych obrotach. Zdarzało mu się, że zapalił dosłownie od pół obrotu, ale generalnie w większości przypadków trzeba było dług kręcić, zanim się namyślił i odpalił. Po odpaleniu ma ok 1300 obr/min a po rozgrzaniu obroty spadają w okolice 900 obr/min. Problemu gaśnięcia nie ma do czasu kiedy silnik jest w miarę zimny. Po nagrzaniu każde skrzyżowanie czy zakręt gdzie jedzie się prawie na wolnych obrotach może skończyć się zgaśnięciem auta, ponieważ obroty spadają do ok. 500 i silnik zaczyna się dławić. Problem zniknął w momencie, kiedy przyszła zima. Jak było tak ok. -10*C albo i mniej palił od kopa i to za każdym razem! Nie przygasał, nie dławił się..No krótko mówiąc chodził jak marzenie. Teraz kiedy temperatura znów się powiększyła wróciły bardzo duże problemy z odpalaniem i przygasanie na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika. Do tej pory były wymienione świece, kable, filtr paliwa. Czyszczony był silnik krokowy, a także auto było podpięte pod komputer i nic nie wykazało. Zbliża się majówka i chciałbym być pewny, że mogę tym samochodem pojechać ok. 300km bez obawy o jakieś problemy na trasie. Dzisiaj byłem z nim w warsztacie, mechanik powiedział, że to silnik krokowy. Na odpalonym silniku odpiął wtyczkę od silniczka krokowego i silnik zgasł, po czym powiedział, że jest do wymiany. W internecie natomiast znalazłem, że po odpięciu tej wtyczki silnik powinien zgasnąć bo w przeciwnym razie to znak, że silnik łapie gdzieś lewe powietrze. Czy macie może jakiś pomysł co jeszcze warto sprawdzić?

Pozdrawiam,
Tomek
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

moze ktorys z czujnikow temp. ? a jak auto zachowuje sie podczas jazdy spokojnej i dynamicznej ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Tomek

Post autor: Tomek »

Powiem szczerze, że nie sprawdzałem czujników. Nie wiem do końca gdzie są zlokalizowane :roll: Jak można je sprawdzić? Kiedyś czytałem o pomiarze rezystancji, ale do tego trzeba chyba tą czujkę wyjąć i mierzyć gdzieś poza samochodem, tak? Może jest jeszcze jakiś inny sposób?
Nie do końca rozumiem o jakie zachowanie samochodu Ci chodzi? Generalnie poza tym, że zrobił się trochę mułowaty w ostatnim czasie to nie zauważyłem żadnych innych zmian, szarpania itp. Zalałem mu 98 zamiast 95 i idzie trochę lepiej, ale dalej to jeszcze nie to..

EDIT: Jeszcze tak odnośnie tych czujek..Ten problem ciągnie się już od zeszłego roku. W międzyczasie samochód był sprawdzony na komputerze i tam nie wykryło błędów, więc to pewnie nie są czujki. Tak czy inaczej mogę je sprawdzić, tylko proszę o podpowiedź jak to zrobić ;)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

mogą być to czujniki mimo sprawdzania na kompie,ta diagnoza nie jest idealna. A czujniki można sprawdzić na aucie. Wystarczy miernikiem je zmierzyć jak silnik zimny i potem jak ciepły co wtedy mniej więcej znane są temperatury. Jak pojazd prawidłową rezystancje, to wtedy trzeba sprawdzić kable idące od czujnika do komputera pod kątem przejścia lub zwarcia. Charakterystyka czujników gdziek tutaj na forum już jest,ale to może ktoś inny pomoże,bo ja pisze z komórki i dla mnie to za trudne :) i tak najlepiej każdy z czujników i innych elementów elektronicznych sprawdzić patrząc przy okazji na to jakie okablowanie od nich sie zachowuje. Niestety żmudna jest taka diagnoza,ale dużo lepsza niż badanie komputerem.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Tomek

Post autor: Tomek »

Dzięki za podpowiedź. Poszukałem trochę o tych czujnikach, ale zaglądając pod maskę można się przerazić.. :-| Tak to jest z kupowaniem samochodów od kogoś, że potem takie domowe przeróbki dają o sobie znać. Nie znam się aż na tyle, żeby to wszystko posprawdzać, więc oddam niedługo samochód do elektryka samochodowego i zobaczymy co i jak.

Pozdrawiam,
Tomek
kysy99

Post autor: kysy99 »

miałem to samo i okazało się że sonda lambda była uszkodzona, teraz po wymianie wszystkie te objawy znikły.
ODPOWIEDZ