Tarcze i klocki z Allegro

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Tarcze i klocki z Allegro

Post autor: Mucka13 »

http://moto.allegro.pl/item995369355_ta ... _cena.html

Witam, ma ktoś doświadczenie z tymi tarczami i klockami?? Co o nich sądzicie? Kusi mnie cena, a hamulce i tak mam do wymiany
kris

Post autor: kris »

Na próbe można wziąąć,jak będzie bida to pisz
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

Kupiłem zestaw, zaraz biorę się za montowanie.
Awatar użytkownika
Damian
Posty: 317
Rejestracja: 06 mar 2008, 17:10
Lokalizacja: Kudowa Zdr, Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Damian »

Pierwszy raz widze ta firme, ja w zeszlym roku kupilem tarcze Brembo, klocki ferodo i nie narzekam koszt ciutke wiekszy ale naprawde warto :)
"Nie jeździj szybciej, niż Twój anioł stróż potrafi latać"

Ford Escort Club Polska
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

Zestaw zamontowany. Z tego co się dowiedziałem Kamoka to dośc znana firma. Musze troche pojeździc i poczekać aż się klocki ułożą. Wtedy zobaczymy co to warte było;]
Awatar użytkownika
DaVe
Posty: 210
Rejestracja: 15 mar 2008, 14:16
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: DaVe »

ja mam ten zestaw :)


przejechane ok 300kn i sobie chwale.
zaoszczedzilem i mam hamulce o niebo lepsze niz przed wymiana :)
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

DaVe, a jak podniesiesz auto to możesz swobodnie kręcić przednimi kołami?? Bo ja mam pewien opór, ewidentnie klocek mi cały czas trze o tarcze, a w sumie tego sie nie reguluje... więc co teraz?? czekać aż się to dotrze i ułoży czy co??:>
kris

Post autor: kris »

przednie koła nigdy nie będą kręcić się swobodnie,przecież na przód masz przeniesiony napęd i w związku z tym poruszasz inne elementy napędu,załóż tarcze i klocki,przesmaruj sobie jarzmo na zacisku i wio,zobaczysz wtedy różnice,tylko na początku unikaj zbyt gwałtownego i długotrwałego hamowania.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14522
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kris2629, no to bierzesz poprawkę na opór skrzyni na luzie i tyle. Przecież jak weźmiesz to kółko w łapy to da się wyczuć czy klocek trze czy ni i o tym pisał Mucka13,
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
kris

Post autor: kris »

Zgadza się,nie miałem na myśli tego że kołem trza na hama kręcić ale minimalny opór na luzie będzie(weżmy samo przeniesienie napędu ze skrzyni),powiedzmy względem tylnego na zwolnionym ręcznym,tylne zakręci się swobodnie.
A to czy klocek trze to oczywiście da się wyczuć,sam to ostatnio przerabiałem ;)
Jeśli na jednej stronie jeden z klocków będzie więcej wytarty,powiedzmy o 3-4 mm. to będzie tarło,tak było u mnie,założyłem nowe klocki i zero tarcia.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

kris2629 pisze:Jeśli na jednej stronie jeden z klocków będzie więcej wytarty,powiedzmy o 3-4 mm. to będzie tarło,tak było u mnie,założyłem nowe klocki i zero tarcia.
Ale to jest powód - pośredni :mrgreen:
Przy założeniu nowych klocków tłoczek w cylinderku jest w innej pozycji (cofnięty) i dla tego przestało blokować .
W poprzednim położeniu tłoczek był lekko zatarty i to powodowało tarcie .
Częściowo również prowadnica klockotrzymacza - też trzymała - jak klocki się cofły ( :mrgreen: - ) przestało blokować .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Podstawa moim zdaniem. Przeczyścić ładnie wszystko, nasmarować. Za wyjątkiem powierzchni tarczy i powierzchni klocków!. Musi się dać swobodnie w palcach ruszać (zacisk, nie tłok). I czy klocki używane (wytarte) czy nowe - nic nie ma prawa trzeć. Opory skrzyni to jedno, a wyczuwalno-słuchowo-czuciowe "szuranie" to inna para kaloszy. Elementy w Esie są proste jak budowa cepa. Przynajmniej jeśli chodzi o wspomniane miejsce....
kris

Post autor: kris »

Uriel75 pisze:Podstawa moim zdaniem. Przeczyścić ładnie wszystko, nasmarować. Za wyjątkiem powierzchni tarczy i powierzchni klocków!.

Dokładnie :mrgreen: jak wszystko będzie obrośnięte brudem i błotem to kiła-mogiła :mrgreen:
Awatar użytkownika
DaVe
Posty: 210
Rejestracja: 15 mar 2008, 14:16
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: DaVe »

Mucka13 pisze:DaVe, a jak podniesiesz auto to możesz swobodnie kręcić przednimi kołami?? Bo ja mam pewien opór, ewidentnie klocek mi cały czas trze o tarcze, a w sumie
tego sie nie reguluje... więc co teraz?? czekać aż się to dotrze i ułoży czy co??:>

poczatkowo tak mialem ; )

ale po 200km zniklo ; ) samo sie ulozylo i tyle. hamuje wysmienicie jednym slowem :D
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

To teraz ja mam pytanie. Czy będą pasowały do mojego 1.3i z 1996 roku tj.MK VII. I jeszczejedno pytanie muszę zrobić tylne hamujce czy wystarczy wymienić same szczęki czy razem z bębnami - nie były wymieniane od nowości. Jeżeli z bębnami to jakie do mojego chodzi mi o wymiary?
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
ODPOWIEDZ