Wyjmowanie poduszki pasażera w mkVII
Moderator: Moderatorzy
Wyjmowanie poduszki pasażera w mkVII
Jako, że poduszek u mnie nie ma kupiłem po 20 zł poduszki razem z kierownicą w świetnym stanie. Na razie nie chce niczego podłączać (boje się, że mi puchnie w twarz ) - chodzi o to by nie klekotały połamane osłonki. Kierownicę z poduchą wymienić prosta sprawa, ale jak się dobrać do poduszki pasażera? Odkręciłem 2 śruby na dole i nawet już idzie coś doważyć, ale trzyma jeszcze coś na górze. Rozbierał może ktoś prawą stronę kokpitu w esim?
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
tez sie nad tym zastanawialem, prawdopodobnie sa dostepne po zdjeciu deski, bo palcem wyczulem ze sa takowe,ale nie ma jak dojsc kluczem bez zdejmowania calosci. Takze przykro mi raczej, ale bedziesz musial zwalic deche.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Może to co nieco pomoże?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Ja akurat wiem na ten temat tyle, że bez demontażu deski nie ściągnie się poduchy, mimo demontażu schowka.
1. Odłączyć klemy na 20-30min przed pracami
2. sprawdzić czy są wiązki do poduch - plątanina żółtych kabli - około 50m kabla - sprawdzić czy jest moduł odpowiadający za sterowanie poduchami.
Generalnie bardzo ciężko będzie to zamontować jeśli auto nie ma gotowej instalacji pod poduchy i ja bym się za to nie zabierał bo będzie to bardzo bardzo trudne.
1. Odłączyć klemy na 20-30min przed pracami
2. sprawdzić czy są wiązki do poduch - plątanina żółtych kabli - około 50m kabla - sprawdzić czy jest moduł odpowiadający za sterowanie poduchami.
Generalnie bardzo ciężko będzie to zamontować jeśli auto nie ma gotowej instalacji pod poduchy i ja bym się za to nie zabierał bo będzie to bardzo bardzo trudne.
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
gdzie Ty tyle tego kabla znalazlesc ? Przeciez to nie jest korzystne zeby byl taki dlugi. Masz jakies fotki potwierdzajace to. Ja nie widzialem,aby tyle byloTigerbart pisze:około 50m kabla
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Nie wiem jak jest w mk7, ale z tego co kojarze, to jedna śrubka jest z lewej strony, montowana od drugiej strony kokpitu (od środka) gdzieś czytałem, że jedyne rozwiązanie bez demontażu całej dechy to wyrwanie jej
znalazłem cytat z innego forum:
znalazłem cytat z innego forum:
ja przed montażem poduszki też myślałem że trzeba całą konsole wywalać
poduszka leżała z miesiąc w garażu i sobie czekała na montaż,bo się bałem konsole rozwalać
w ostatnią sobote zabrałem się za to i okazało się że nie trzeba całej konsoli rozkręcać!!!!!!!!!!
ogólnie ten plastik ma pare wkrętów ,ale sobie poradziłem z nimi
jeden jest po lewej jak odkręcisz cały plastik od regulacji nawiewu,wkręt jest wkręcany w bok plastiku
następne wkręty masz od tyłu,tą prawą odkręciłem bardzo krótkim śróbokrętem a tą lewą to niestety musiałem wyrwać bo niema możliwości włożenia czegokolwiek by wkręt odkręcić(wkręt można śmiało wyrwać bo nie będzie potrzebny bo poduszka ma swoje śruby)
następny wkręt jest za kratką nawiewu,tylko najpierw musisz odkręcić wszystkie wkręty w schowku
i jak to wszystko odkręcisz możesz montować poduche
Więc właśnie żeby nie rwać lepiej zdemontować konsolę aby zrobić to z kulturą.
A około 50m kabla nie dlatego, że jest długi, tylko że do crashmodułu idzie 5 wiązek sterujących (poducha kierowcy, 2x sterowanie do poduchy pasożyta, pirotechniczne napinacze pasów), od modułu 3 kable do skrzynki. więc kable idą od skrzynki do crashmodułu (3x2mb kabla) a od niego sterowanie do każdej części, którą odczytuje. Pasy są w podłodze, 2 wiązki do paożyta i jedna w kierownicy. Cała plątanina żółtych kabli jakby ją spakować nie wiem czy się zmieści do kartona po butach, a wiedząc ile MB kabla położyliśmy aby zrobić nowe wiązki w aucie, na oko rzuciłem ilość MB kabla od sterowania poduchami.
Generalnie jak coś mam wyciągniętą całą, kompletną instalację do poduszek i chętnie sprzedam. Crashmoduł zostaje u mnie, aby porobić bypasy, aby kontrolka airbagów gasła po włączeniu silnika. Wiązka pochodzi oczywiście od Mk7.
Jeśli jest ktoś zainteresowany - priv.
A około 50m kabla nie dlatego, że jest długi, tylko że do crashmodułu idzie 5 wiązek sterujących (poducha kierowcy, 2x sterowanie do poduchy pasożyta, pirotechniczne napinacze pasów), od modułu 3 kable do skrzynki. więc kable idą od skrzynki do crashmodułu (3x2mb kabla) a od niego sterowanie do każdej części, którą odczytuje. Pasy są w podłodze, 2 wiązki do paożyta i jedna w kierownicy. Cała plątanina żółtych kabli jakby ją spakować nie wiem czy się zmieści do kartona po butach, a wiedząc ile MB kabla położyliśmy aby zrobić nowe wiązki w aucie, na oko rzuciłem ilość MB kabla od sterowania poduchami.
Generalnie jak coś mam wyciągniętą całą, kompletną instalację do poduszek i chętnie sprzedam. Crashmoduł zostaje u mnie, aby porobić bypasy, aby kontrolka airbagów gasła po włączeniu silnika. Wiązka pochodzi oczywiście od Mk7.
Jeśli jest ktoś zainteresowany - priv.