Strona 1 z 3

MK7 Klimatyzacja

: 05 cze 2010, 19:40
autor: mlekolowickie
Powiedzcie mi, jak nazywa sie ten caly "presostat". Na allegro tego nimo do escorta, a prawdopodobnie on mi sie spsul w klimatyzacji.
objawy takie, ze po nabiciu, wlaczam klime, a ona odpala i gasnie od razu :S, nawet na obroty auto nie wchodzi porzadnie :(

: 05 cze 2010, 21:46
autor: Falconx
mlekolowickie pisze:Powiedzcie mi, jak nazywa sie ten caly "presostat".
Nazywa sie tak jak napisałeś i jest odpowiedzialny za nadzorowanie ciśnienia w układzie klimatyzacji , tzn. ma wyłączyc klime jak ciśnienie wzrośnie powyżej 25 bar i również wyłączyć klime jak ciśnienie jest za małe ( np. z braku r134a ). Cisnienie może wzrosnąć bardzo szybko jeżeli nie uruchamia Ci się wentylator po włączeniu klimatyzacji.
Presostat na PRóBĘ !! możesz spiąć na krótko tylko trzeba by w schematach instalacji sprawdzic które to przewody - zazwyczaj idą 4 szt - trzeba spąć dwa . Dla bezpieczeństwa układu dobrze by było zrobić zworę przy podłączonych ciśnieniomierzach , bo jak by za mocno wzrosło to widzisz kiedy wyłączyć , a jak nie ma manometrów to może byc buuum !! :lol:

: 05 cze 2010, 23:49
autor: Jamszoł
Falconx pisze:to może byc buuum !! :lol:
I kompresor klimy do naprawy - bo on jest pierwszy na liście do bum ( specjalny zawór bezpieczeństwa )

Re: MK7 Klimatyzacja

: 06 cze 2010, 09:07
autor: KuRowSKi
[quote= nawet na obroty auto nie wchodzi porzadnie :([/quote]

Może być też problem po stronie samego kompresora, jeżeli jest uszkodzone sprzęgło bądz łożysko.

Regeneracja takiego uszkodzenia kompresora nie przekracza 200zł.
Często zawozimy z Volvo do firmy w Będzinie co nam to naprawiają.

: 07 cze 2010, 16:11
autor: mlekolowickie
KuRowSKi pisze:Może być też problem po stronie samego kompresora, jeżeli jest uszkodzone sprzęgło bądz łożysko.
ale jakie sprzeglo?
moje? co ma sprzeglo od skrzyni do klimy ;>. Moje sprzeglo jest nowe, ma nahustane niewiele kilosow. Czy przy wymianie moglo cos sie stac?
samemu tego nie spinam, auto juz stoi w warsztacie, czekam az zadzwonia :P
Kurowski powiedzieli ze regenerowany kompresor to 800zl. jesli mowisz max 200 za naprawe to jestem spokojny ;)

: 07 cze 2010, 16:19
autor: Yagr
mlekolowickie pisze:ale jakie sprzeglo?
moje? co ma sprzeglo od skrzyni do klimy ;>. Moje sprzeglo jest nowe, ma nahustane niewiele kilosow.
google>> sprzęgło kompresora klimatyzacji

: 07 cze 2010, 16:28
autor: mlekolowickie
ale betona strzelilem :P
dzwonili z warsztatu - zgnila kostka i przewod, wymienione - wszystko gra.
w takim razie dalej pozostaje problem zalewania samochodu przez wode, silnik 3 dni na deszczu i pali na 3 garki, do tego zalewa kostki :S.
dziekuje wszystkim za wypowiedzi

: 07 cze 2010, 20:36
autor: KuRowSKi
Jak pali na 3 gary to wyciągaj przewody od świec jak silnik pracuje i zobacz kiedy nie będzie zmiany w obrotach. Jeżeli zlokalizujesz to zamień przewód z innym cylindrem, potem świeca, sprawdzenie kompresji lub cewka zapłonowa.

: 12 cze 2010, 16:50
autor: Mikosz
Nie bede zakładać nowego tematu gdyż nazwa tytułu tematu jest ogólny o klimie.
Szczelność układu jest OK. Pierwszy raz miałem okazje zobaczyć jak wygląda napełnianie i stąd mam pytania...
Dostałem wydruk i wyniki mam poniżej.... (skan)
Z tego co chyba dobrze rozumiem to sprzęcior odessał czynnik z escorta a potem spowrotem wlał starą zawartość 470 gramów + nowy czynnik tyle żeby było napełnione 740 gramów ??
Czy wlano mi 740 gramów nowego czynnika a moje stare 470 gramów na śmietnik ??
Także nie kumam z tym olejem. Według wydruku to miałem mało czy dużo ??
Wychodzi na to że miałem jakieś połowe czynnika mniej niż powinno a powietrze z kratki nie leciały zimne... Dopiero napełnienie pomogło i teraz jest git. Na trasie miałem rekord 2 stopnie, sprawdzone miernikiem z sondą. Jak sprężarka sie wyłacza to temperatura w kratce leci średnio 18 stopni czyli chyba dobrze. Trzeba długo czekać żeby sprężarka załączyła i znów wtedy spadek temp. ale od czego zależy ? czy to ustawione na zawsze np. 2 min sprężanie a drugie tyle przerwa itd... ??

: 12 cze 2010, 20:03
autor: KuRowSKi
Stary czynnik mieszany jest z czynnikiem w butli która znajduje się w maszynie do napełniania i ładowany jest ponownie do samochodu z nowym olejem (stary olej idzie na śmieci) plus ewentualnie kontrast UV do wykrywania nieszczelności pod lampą UV.

Kompresor może się załączać później jeżeli czujnik przy parowniku jest zepsuty i podaje złą wartość lub czujnik ciśnienia w układzie chłodzenia.
Olej zawsze trzeba załadować i to ile się go odzyska nie ma dla Ciebie znaczenia Ma być załadowane go tyle i potrzeba do układu według tabeli.

: 12 cze 2010, 20:18
autor: Mikosz
KuRowSKi, dziękuję za wykład ;))))))

: 12 cze 2010, 21:19
autor: WieSiu
wg mnie jest coś u Ciebie nie tak,klima (kompresor) w takie gorące dni powinna chodzić prawie cały czas,zwłaszcza jak ustawisz nawiew na 3.

Możesz mieć zepsuty wentylator silnika,przekaznik wentylatora silnika,bezpiecznik duży wentylatora silnika przy akumulatorze,czujnik ciśnienia, czujnik przeciwzamrożeniowy w podszybiu przy wentylatorze. Innej opcji raczej nie ma. Swoją droga kiepski serwis skoro nie sprawdzili jak całość działa,widocznie tylko umieją nacisnąć przycisk na urządzeniu. Z nawiewow powinno lecieć prawie non stop zimne powietrze o w miarę stałej temperaturze.

: 12 cze 2010, 21:33
autor: bodzio82
kurde jak stwierdzic czy w ukladzie jest tyle tego czynnika ile potrzeba bez odwiedzania serwisu :?:
u mnie klima załacza sie praktycznie co chwile ale jakos mi sie wydaje ze zaczela glosniej pracowac wiec boje sie ze sprezarka padnie jak nie bedzie tego oleju w ukladzie

: 12 cze 2010, 21:34
autor: Mikosz
WieSiu pisze:wentylator silnika,przekaznik wentylatora silnika,bezpiecznik duży wentylatora silnika przy akumulatorze,czujnik ciśnienia, czujnik przeciwzamrożeniowy w podszybiu przy wentylatorze.
hoho czeka mnie pogłębianie wiedzy na temat klimatyzacji zanim pogrzebie... Chyba nie będzie łatwe... Wiem że w TD wsadziłeś i stąd masz wiedzę :mrgreen:

: 12 cze 2010, 21:38
autor: kupiec
u mnie kompresor załącza się co chwila i dlatego mam problemy z jazdą przez miasto :d ale wieje z nawiewu (przynajmniej tak mi się wydaje) cały czas takim samym chłodnym powietrzem. mam załączoną klime na 1 biegu zawsze